2024-03-19, 02:29
Medlem
skoputss avatar
Är detta möjligen Saras barn som går i sin mors fotspår? Kvinna 24 år, sydvästra Skåne. Den aggressiva tonen känns igen.

Citat:
Tillvägagångssättet är i princip detsamma. Efter att ha haft kontakt med männen via olika chattprogram, har kvinnan tagit skärmdumpar på konversationen.

Därefter har hon kontaktat männen, visat dumparna och hotat att avslöja konversationen för deras anhöriga. Hon ska också ha sagt att hon tänkte publicera dem på webbplatsen Dumpen, som hänger ut män som sexchattar med minderåriga.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hotade-hanga-ut-man-pa-dumpen-for-sexkop-skansk-kvinna-atalad-for-utpressning
Citera
2024-03-19, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Är detta möjligen Saras barn som går i sin mors fotspår? Kvinna 24 år, sydvästra Skåne. Den aggressiva tonen känns igen.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/hotade-hanga-ut-man-pa-dumpen-for-sexkop-skansk-kvinna-atalad-for-utpressning
Borde kanske gå att ta reda på via FUP? Mest intressant vilken fin företagsamhet dumpen inspirerar till.
Citera
2024-03-19, 07:53
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Gammal skåpmat. Dumpen ger alltid Impullskollens visitkort, aldrig Preventell som är gratis behandling.
Vid något tillfälle gav Sara med sig att Preventell också tillhandahåller mirakelbehandlingar för snuskgubbar som är gratis men lång lång väntetid.

Dumpen runkar upp ballen och sen ska gubben in där det kostar pengar. Det är nog ingen slump och Dumpen går ej lottlösa.

Dock inte sant. Preventell har ofta lyfts som bra och kostnadsfritt, medan Impulskollen förklarats "också bra men kostar".
Senast redigerad av Inthemove 2024-03-19 kl. 07:59.
Citera
2024-03-19, 08:07
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Å andra sidan, Sara har för veckor sedan lovat dubbla gäddpubliceringar pga nån enorm gäddkö som sades lura där i vassen, men det är snarare tomt på gäddor verkar det som. Lite märkligt. Kan gott hända att de fallit för frestelsen att inte publicera, ifall det rör sig om stora summor som överstiger "Gun-Britts 50-kronors swishar".

Äntligen någon i det här packet som kan tänka... Eller... Det var en betydande överdrift.

Ja, Sara har sagt att det finns en stort batteri av opublicerade gäddor. Samtidigt verkar de flesta som publiceras bli det strax efter konfrontationen. Dvs vi ser väldigt lite av det där batteriet.

Kan det vara Impulskollen? Dvs de som betalar slipper uthängning. Förhandlar du med Sara kan du fördröja uthängning. Avbryter du Impulskollen eller gör Sara sur blir du uthängd.

Det kallas på svenska för utpressning. Vädergudarna spår molnigt väder för Dumpen.
Citera
2024-03-19, 08:17
Medlem
Nu är reportaget ute på ETC och det lät inget vidare.
https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen
Citera
2024-03-19, 08:18
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag tror att du är rätt på det. Sannolikt ska det väldigt mycket till innan något biter på Dumpen.

Dumpens fortlevnad är inte beroende av någon acceptans från medieetablissemanget eller ens folk i allmänhet. Dumpen behöver inte framstå som trovärdig i någon sorts generell mening. Dumpen behöver inte värna sitt varumärke på sedvanligt vis.

Dumpen har lyckats arbeta upp en tillräckligt stor supporterskara/fanbase. Dumpen har lyckats med det många affärsidkare bara kan drömma om, att få kunderna att bli lojala fans, att knyta emotionella band, att få kunderna att betala för produkten av ren kärlek: ”Den är bara bäst!”

Nu har ju inte Dumpen ”kunder” i traditionell betydelse, mer crowdfunding, men många följare som swishar kan jämställas med lojala fans eller supportrar: ”Tack för att ni finns! Jag swishar!” Känslomässiga bindningar.

Är man en inbiten supporter till en idrottsklubb eller ett stort fan av en så kallad stjärna, är man ofta beredd att i vått och torrt stå upp för klubben/stjärnan. Väldigt mycket dynga, och framförallt synnerligen illaluktande dynga, lär behöva kastas på Dumpen innan tillräckligt många vänder Dumpen ryggen.

Så länge supportrarna stöttar ”Dumpenklubben” och alltså väljer att avfärda diverse ”avslöjanden” om Dumpen som ren smutskastning, kommer Dumpen att kunna segla vidare genom stormvindarna (jämför influencerbranschen).
Dumpen och Donald har mycket gemensamt.
Citera
2024-03-19, 08:26
Medlem
Vilken jävla stolleverksamhet.

Citat:
När reportern ringer [Impulskollen] första gången är företagets ägare i en stojig hotellbar. ”Ta det bara lugnt, ta det bara lugnt du, jag har gjort det här tusen gången, du kan vara trygg med mig”, säger han, och för direkt in samtalet på Dumpen och pedofili, utan att reportern sagt något om det. Sedan ber Strandberg oss att återkomma efter helgen.

https://www.etc.se/story/han-betalade-135-000-foer-att-slippa-haengas-ut-av-dumpen
Senast redigerad av bolt 2024-03-19 kl. 08:29.
Citera
2024-03-19, 08:41
Medlem
Nu har jag inte läst ETC-artikel än. Men Dumpens skademinimering och Saras telefonintervju med Alexander känns inte speciellt trovärdig ur Dumpens synvinkel. Sara lät både pressad och förbannad och använde sig av klassiska knep för att flytta fokus.
Citera
2024-03-19, 08:47
Medlem
Har läst reportaget två gånger och får nog säga att det var ett ganska så bra reportage. Sakligt är min första upplevelse. Dessutom förstår man varför Patrik så ofta och snabbt alltid vill lämna över det gula visitkortet till gäddorna. Vill nog påstå att här samlar ETC lite poäng mot Dumpen. Åtminstone är det min första känsla.
Citera
2024-03-19, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Har läst reportaget två gånger och får nog säga att det var ett ganska så bra reportage. Sakligt är min första upplevelse. Dessutom förstår man varför Patrik så ofta och snabbt alltid vill lämna över det gula visitkortet till gäddorna. Vill nog påstå att här samlar ETC lite poäng mot Dumpen. Åtminstone är det min första känsla.

Håller med. Särskilt i början av intervjun när Röstlund trycker på att dom ska betala 135 000 SEK för 20 timmar mindfulness terapi. Varpå Sara svarar lågmält "D-d-d-et är inte mindfulness". Hon hackar likt en repig skiva genom resten av intervjun och upprepar orden gång på gång. Det här var allt annat än bra publicitet för dom. Röstlund var mycket skarp.
Citera
2024-03-19, 09:09
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Nu har jag inte läst ETC-artikel än. Men Dumpens skademinimering och Saras telefonintervju med Alexander känns inte speciellt trovärdig ur Dumpens synvinkel. Sara lät både pressad och förbannad och använde sig av klassiska knep för att flytta fokus.
Impulskontrollen.
”Jättemycket kontakt” med Dumpen.
Michael Strandberg säger också att Patrik och Sara är ”helt kalla” inför att fyra bekräftade självmord har skett på grund av deras uthängningar.
Han säger att Dumpen är ”ostoppbara”.
Citera
2024-03-19, 09:24
Avslutad
Underbart att Horan och höjdhopparn är avslöjade som kriminella utpressare. Nu kommer de bli av med sitt utgivningstillstånd och få dryga böter om det drivs vidare. Var så säker.

Michael Strandberg och Mikael JOhansson kommer dömas likaså för deras maffiaverksamhet.

Det var inte så oväntat att det fanns ett beräknande upplägg bakom hela Dumpen, men tog lite väl lång tid innan korthuset rasade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in