Citat:
Är väl inte svårare att få det att gå runt för 25-28 tusen eller 40000 man får planera det man köper o inte köpa skit..problemet är när man har lön för 28 tusen men lever som man har 40.o skall o måste ha allt som alka andra harVisst har det blivit fattigare för många i Sverige.
Och då inte bara bland de arbetsskygga, utan även bland de som arbetar.
Har själv svårt att förstå hur man får det att gå runt på en heltidslön på 25-28 tusen brutto.
En lön som många har.
Och självklart drabbas barnen till dessa föräldrar.
Jag drar inte alla över en kam.
Finns som sagt massor med människor som sliter på sina jobb och ändå knappt får månaden att gå ihop.
Sedan finns det så klart slackers.
Men visst, vi har importerat en miljon bidragstagare, något som så klart påverkar oss alla.
Och hade vi haft ansvarsfulla politiker med respekt för våra skattepengar så skulle ingen svensk behöva vara hemlös.
Men nu gödslas våra pengar till EU, Nato, arvoden, myndigheter som kryllar av chefer och halvchefer, krig och många andra samhällsexperiment.
Att se till så våra pensionärer har det drägligt, hålla våra vägar hela, en fungerande vård och skola, ett skyddsnät värt namnet finns det inte en endaste krona till.
Bara neddragningar hela tiden.
Så visst är det tufft för många svenskar idag.
Och då inte bara bland de arbetsskygga, utan även bland de som arbetar.
Har själv svårt att förstå hur man får det att gå runt på en heltidslön på 25-28 tusen brutto.
En lön som många har.
Och självklart drabbas barnen till dessa föräldrar.
Jag drar inte alla över en kam.
Finns som sagt massor med människor som sliter på sina jobb och ändå knappt får månaden att gå ihop.
Sedan finns det så klart slackers.
Men visst, vi har importerat en miljon bidragstagare, något som så klart påverkar oss alla.
Och hade vi haft ansvarsfulla politiker med respekt för våra skattepengar så skulle ingen svensk behöva vara hemlös.
Men nu gödslas våra pengar till EU, Nato, arvoden, myndigheter som kryllar av chefer och halvchefer, krig och många andra samhällsexperiment.
Att se till så våra pensionärer har det drägligt, hålla våra vägar hela, en fungerande vård och skola, ett skyddsnät värt namnet finns det inte en endaste krona till.
Bara neddragningar hela tiden.
Så visst är det tufft för många svenskar idag.
Jag har 30 i månaden min fru samma men jobbar halvtid så får ut den 16000 vi klarar oss rätt bra.lever inte rikt men svälter inte. Man måste priroritera vad man läger pengar på..sparar en hel del per månad,dottern o frugan rider o hyr häst jag har sommarbil..så vi klarar oss