2024-03-18, 22:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det går utmärkt att pantsätta både mark och fastigheter väldigt snabbt särskilt för den här typen av syfte.
Det som är problemet är att Trump inte är speciellt betrodd av de som jobbar med pantsättning vilket driver upp priset.

Det andra problemet Trump har är att han inte kan pantsätta belånade tillgångar.

De säger att det inte alls går "utmärkt" och jag litar mer på dem än nån tjomme på flashback.
Citera
2024-03-18, 22:24
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Our rating: False
Tax experts told USA TODAY that Trump's tax returns show only the charitable contributions he reported – not whether he donated his own salary or where the contributions went. Multiple federal agencies told USA TODAY they received donations from part of Trump's salary.

Trump's returns show charitable contributions, not source of money
The House Ways and Means Committee released six years of Trump’s tax returns to the public on Dec. 30, 2022. The report includes more than 2,700 pages of individual returns from Trump and his wife and over 3,000 pages of returns on Trump’s business entities, as USA TODAY reported.

https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2023/02/02/fact-check-partly-false-claim-trump-tax-returns-salary-donation/11132712002/

Han har förstås trixat till det så att han tjänade mer på det och andra förlorade på det. Det är ju hans affärsmetoder. Du kommer väl ihåg att han är en lysande affärsman?

Syftar på de första 2 åren han var president.
. De sista 2 slutade han skänka bort sin lön eftersom han insett att han inte kommer vinna.

Annars tackar jag för ett bra inlägg
Citera
2024-03-18, 22:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Clownen pratar alltid tvärtomspråket, har folk inte fattat det än?

Jag har jättemycket cash = jag måste springa och låna det mesta.
USA går jättedåligt = USA upplever sin bästa ekonomi på 40 år.
Jag har inte haft sex med XXX = Jag rörde henne "kärleksfullt".

Obama var född i Kenya = ......
Valet riggades med fusk = ......

Etc etc.
Citera
2024-03-18, 23:06
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Det med att han inte har "råd" stämmer inte.

HEla detta caset är så jävla genomskinligt, tom ni dårar borde kunna se det. Att de dömt att Mar a lago bara är värt 18 miljoner, det är ett skämt, det finns grannar med en 1/5 så stor mark där för 250 miljoner dollar.

Skillnaden är att grannarna inte har förhandlat bort rätten att använda sina fastigheter på valfritt sätt. Trump däremot har skrivit ett bindande avtal om att Mar-a-Lago inte får användas som annat än en social klubb, och absolut inte som bostad för all framtid. Trumps eget agerande för att minimera sin fastighetsskatt har lett till att Mar-a-Lago är värd en bråkdel av vad den fastigheten hade kunnat vara värd om den inte var föremål för denna enormt värdesänkande begränsning.
Citera
2024-03-18, 23:25
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Skillnaden är att grannarna inte har förhandlat bort rätten att använda sina fastigheter på valfritt sätt. Trump däremot har skrivit ett bindande avtal om att Mar-a-Lago inte får användas som annat än en social klubb, och absolut inte som bostad för all framtid. Trumps eget agerande för att minimera sin fastighetsskatt har lett till att Mar-a-Lago är värd en bråkdel av vad den fastigheten hade kunnat vara värd om den inte var föremål för denna enormt värdesänkande begränsning.

Nu pratar du fastighet, vi pratar marken. Och det kan enkelt åter bli privat residens genom en enkel inspektion.
Citera
2024-03-19, 00:17
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Nu pratar du fastighet, vi pratar marken. Och det kan enkelt åter bli privat residens genom en enkel inspektion.

Nää nu ljuger du!

Citera
2024-03-19, 06:38
Medlem
Går ingen in och betalar Trumps nota så tolkar jag det som att även oligarkerna, oljeschejkerna, och resten från den ultrarika skaran, betraktar honom som avverkad.
Citera
2024-03-19, 06:42
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Clownen pratar alltid tvärtomspråket, har folk inte fattat det än?

Jag har jättemycket cash = jag måste springa och låna det mesta.
USA går jättedåligt = USA upplever sin bästa ekonomi på 40 år.
Jag har inte haft sex med XXX = Jag rörde henne "kärleksfullt".

Obama var född i Kenya = ......
Valet riggades med fusk = ......

Etc etc.
Det lärde jag mig för länge sedan också, när donalds påstår saker om motståndare, så är det hen själv hen pratar om allt som oftast.

Det intressanta nu är vart kommer pengarna komma ifrån, för vi VET ju att donalds inte har de likvida medlen för betala in summan till Domstolens Escrow.
Och det börjats höras rykten om att pengar från utomlands kanske kommer, så där kommer rättsväsendet ha väldigt intressanta saker att titta på.
För en sak vet vi, det finns inte en enda bond-firma som tar detta själv, och donalds har inte säkerheten själv att ställa upp med.
Så den vägen känns svårt osannolik, men 3-4-5 led och pengarna säkerställs för bondfirman och sen bondfirman sen betalar till escrow känns inte osannolik.
Citat:
Nej, det är det inte alls.
Citera
2024-03-19, 07:28
Medlem
Citat:
Det bryter också mot 8e tillägget:
It is also a plain as day violation of the 8th.

https://en.wikipedia.org/wiki/Eighth_Amendment_to_the_United_States_Constitution

Excessive bail shall not be required, nor excessive fines imposed, nor cruel and unusual punishments inflicted.
En sällsynt rik människa fick sitt skadestånd proportionellt avvägt...som så många gånger förr. Kanske kan Trump säga att han aldrig var god för några miljarder och att det hela var ett spel för att skydda sitt varumärke (som ultrarik businessman), men det tvivlar jag på att han är villig att medge. För då rasar hela korthuset. Dramatiskt fort.
Citera
2024-03-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det lärde jag mig för länge sedan också, när donalds påstår saker om motståndare, så är det hen själv hen pratar om allt som oftast.

Det intressanta nu är vart kommer pengarna komma ifrån, för vi VET ju att donalds inte har de likvida medlen för betala in summan till Domstolens Escrow.
Och det börjats höras rykten om att pengar från utomlands kanske kommer, så där kommer rättsväsendet ha väldigt intressanta saker att titta på.
För en sak vet vi, det finns inte en enda bond-firma som tar detta själv, och donalds har inte säkerheten själv att ställa upp med.
Så den vägen känns svårt osannolik, men 3-4-5 led och pengarna säkerställs för bondfirman och sen bondfirman sen betalar till escrow känns inte osannolik.

Nej, det är det inte alls.

Håller med! Om Trump börjar tala väl om Kreml och motarbetar Ukraina så kan man börja misstänka att ev. pengar från utlandet kommer från Putin.
Citera
2024-03-19, 08:44
Medlem
Glostrups avatar
Citat:

Nej, det stämmer verkligen inte. Inga förändringar av ”the property”, vilket omfattar både byggnader och mark, får göras utan explicit tillstånd av National Trust for Historic Preservation. Och det är knappast sannolikt att de skulle gå med på att förändra vad som står i avtalet, som löper för all framtid.

Läs själv: https://ag.ny.gov/sites/default/files/2023-10/px-01013-2002-deed-of-development-rights-mar-a-lago.pdf
Citera
2024-03-19, 08:52
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russofob
Håller med! Om Trump börjar tala väl om Kreml och motarbetar Ukraina så kan man börja misstänka att ev. pengar från utlandet kommer från Putin.

Trump har ju redan svängt 180 grader om TikTok och en mängd andra frågor, så det känns knappast som en särskilt revolutionerande tanke att hans åsikter är till salu för den som kan betala, eller som har kompromat på honom, eller som erbjuder honom en attraktiv fastighet… Trump verkar verkligen ha noll impulskontroll och noll moral när det kommer till pengar.

Arma USA som tvingas välja mellan två åldringar, varav den ena imponeras av diktatorer och mest vill använda sig av ämbetet för egen vinning. Den andre är inte mycket bättre, men han har iallafall inte som mål att montera ned vad som är kvar av den amerikanska demokratin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in