2024-03-19, 02:44
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Nej varför skulle du få en varning. Det låter mera som om de vill diskutera din framtid där, det tycker jag iofs låter värre men ingen varning tror jag på.

För att du ska få varning behöver de ju ha något konkret som du misskött dig på och det verkar du inte ha gjort. att en klass inte lyssnar på dig kan du ju inte få varning för kan man tycka.

Tror du att jag kan bli uppsagd eller omplacerad?
Citera
2024-03-19, 02:52
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Framför detta till rektorn på mötet och fråga om man ska behöva dela på klassen jämt och ständigt. Elever som är för mycket överaktiva kanske behöver gå i en resursskola där det är mindre elever i varje klass.

Eller sjukskriv dig en tid med läkarintyg. Säg till läkaren att du är utmattad på grund av ditt arbete i skolan med denna klass. Det är inte meningen att du som lärare ska bli fördärvad på grund av denna klass.

Tack för ditt inlägg. Jag vill också tillägga att alla lärare som har klassen utom två har olika problem med klassen.
Citera
2024-03-19, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza

Uppsagd blir du inte. Då måste det finnas arbetsbrist och det gör det inte.

Du kanske kan bli omplacerad i stället eftersom rektorn kanske tycker att det inte fungerar med dessa bråkiga elever som inte vill lyssna.
Citera
2024-03-19, 02:56
Medlem
Citat:
Tack för ditt inlägg. Jag vill också tillägga att alla lärare som har klassen utom två har olika problem med klassen.

Nu är inte jag lärare, men jag har lång erfarenhet med barn med särskilda behov som rör just skolan.
Citera
2024-03-19, 02:59
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Vad tror du att samtalet kommer att innebära för mig?
Efter att ha läst i tråden tror jag att han vill ha ett samtal med dig för att justera din insats.
Inte för att den är fel utan för att den kan vässas en smula kanske.
Eller att han har vissa problem med justeringar i bemanning och schema som han vill se hur du ställer dig till.
Att få ihop schemat är ett trix-jobb när det sker förändringar.
Några fler timmar kanske?
My guess.
Citera
2024-03-19, 03:43
Medlem
Black.Panthers avatar
Citat:

Jag vet inte. Det låter lite oroande om rektorn säger att du KAN ta med dig fackligt ombud.

Skulle gissa mer på omplacerad än uppsagd om det är enbart att du har svårt att ta kontrollen över den stökiga klassen. Jag räknar med att du inte " flörtar" med elever som en annan användare tog upp. Då hade jag sagt upp dig på direkten.

Jag skulle försöka att inte oroa mig för det där, men eventuellt ta kontakt med facket innan mötet. Skulle de säga upp dig eller ge dig en varning tror jag att någon till från ledningsgruppen hade varit med på mötet.

Berätta gärna vad de tog upp på mötet, blev lite nyfiken.
Citera
2024-03-19, 03:54
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Jag vet inte. Det låter lite oroande om rektorn säger att du KAN ta med dig fackligt ombud.

Skulle gissa mer på omplacerad än uppsagd om det är enbart att du har svårt att ta kontrollen över den stökiga klassen. Jag räknar med att du inte " flörtar" med elever som en annan användare tog upp. Då hade jag sagt upp dig på direkten.

Jag skulle försöka att inte oroa mig för det där, men eventuellt ta kontakt med facket innan mötet. Skulle de säga upp dig eller ge dig en varning tror jag att någon till från ledningsgruppen hade varit med på mötet.

Berätta gärna vad de tog upp på mötet, blev lite nyfiken.

Jag ska ha en facklig representant med mig under mötet. Jag har pratat med en igår.

Jag flörtar inte med elever.

Ingen från HR ska vara med på mötet. Det är bara min nuvarande rektor, min tidigare rektor från högstadiet samt en facklig representant och jag som ska vara med.
Citera
2024-03-19, 04:34
Medlem
T2Franks avatar
Om två rektorer är med så kanske du ska skaffa ett jobb som du har kompetens till.

Är du äldre och kvinna och har en stökig klass med ett gäng invndrarkillar med usel uppfostran hemifrån?

När du skriver så känns det som att så är fallet.
Har du bett rektorn eller arbetsmiljö-ansvarig om stöttning med de få elever som är drivande till stök?

Vad säger HR när du flaggar om en arbetsmiljö som är ohanterlig?

Du har inte gjort något av detta. Du nämner att dy och andra lärare förutom två har liknande problem med sin karaktär. Vad är åldern på alla dessa lärare kontra dom som klarar ah klassen och kön på dessa? Det måste finnas en röd tråd här som du inte delar med dig av.

Tillåter ni telefoner på lektionerna eller samlas dessa in?
Citera
2024-03-19, 04:39
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T2Frank
Om två rektorer är med så kanske du ska skaffa ett jobb som du har kompetens till.

Är du äldre och kvinna och har en stökig klass med ett gäng invndrarkillar med usel uppfostran hemifrån?

När du skriver så känns det som att så är fallet.
Har du bett rektorn eller arbetsmiljö-ansvarig om stöttning med de få elever som är drivande till stök?

Vad säger HR när du flaggar om en arbetsmiljö som är ohanterlig?

Du har inte gjort något av detta. Du nämner att dy och andra lärare förutom två har liknande problem med sin karaktär. Vad är åldern på alla dessa lärare kontra dom som klarar ah klassen och kön på dessa? Det måste finnas en röd tråd här som du inte delar med dig av.

Tillåter ni telefoner på lektionerna eller samlas dessa in?

Jag har tagit upp det med rektorn att jag har svårt att hantera klassen. Mer än så har jag inte gjort.

Jag är mellan 30-40 år. De lärare som inte kan hantera klassen är mellan 20-40. De lärare som kan hantera klassen är kvinnor i 20 års åldern.

Vad tror du mötet kommer att innebära för mig?
Citera
2024-03-19, 04:41
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Jag har tagit upp det med rektorn att jag har svårt att hantera klassen. Mer än så har jag inte gjort.

Jag är mellan 30-40 år. De lärare som inte kan hantera klassen är mellan 20-40. De lärare som kan hantera klassen är kvinnor i 20 års åldern.

Vad tror du mötet kommer att innebära för mig?

Du borde sova om du ska jobba med barn om 3h. Kan inte vara bra att sitta uppe på flashback och trolla mitt i natten.

Jag tror du blir omplaceras till renhållning
Citera
2024-03-19, 06:09
Medlem
Ett av rektorns problem kan ju vara att TS är pedofil. Men fortsätt gärna med er pepp.
Citera
2024-03-19, 07:29
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatsyStoneHC
Så du blev omplacerad utan medarbetarsamtal/facket och gick med på det?
Det är så det går till. Ibland är facket jävligt engagerade, ibland skiter de fullständigt i sina medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in