2024-03-19, 08:51
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Uppsagd blir du inte. Då måste det finnas arbetsbrist och det gör det inte.

Du kanske kan bli omplacerad i stället eftersom rektorn kanske tycker att det inte fungerar med dessa bråkiga elever som inte vill lyssna.
Man kan bli uppsagd om man inte passar som lärare.
Citera
2024-03-19, 10:06
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2024-03-19, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?

Låter som han/hon ska berätta att du kanske inte uppnått deras förväntningar och att en uppsägning framöver kommer att ske tex jobba fram till semestern eller liknande.. samtal med chefen på detta sätt låter iallafall oroväckande.
Men så klart svårt att veta.. men låter som det inte är några glädjande nyheter direkt!😕
Citera
2024-03-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Uppsagd blir du inte. Då måste det finnas arbetsbrist och det gör det inte.

Du kanske kan bli omplacerad i stället eftersom rektorn kanske tycker att det inte fungerar med dessa bråkiga elever som inte vill lyssna.

Du kan bli uppsagd om arbetsgivaren har en saklig grund.. te.x saklig grund kan vara bristande arbetsresultat, samarbetssvårigheter eller misskötsel.

Men svårt att veta all bakgrund till samtal.. men oftast brukar det inte vara ett gott tecken!
Citera
2024-03-19, 11:20
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Det har jag redan haft. Min nuvarande rektor skickade info till min dåvarande rektor, eftersom den sistnämnde är fortfarande min huvudchef. Jag har blivit omplacerad från en högstadieskola till en mellanstadieskola på grund av kommunens besparingar.

Antar att du har kontakt med facket? Om inte bör du se över det. Du kommer med stor sannolikhet att bli förflyttad igen. Det kan vara något positivt för dig. Du verkar ha tänkt över din situation, använd det till din fördel.
Citera
2024-03-19, 11:22
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
Ett av rektorns problem kan ju vara att TS är pedofil. Men fortsätt gärna med er pepp.

Vad grundar du det på? Har inte läst hela tråden.
Citera
2024-03-19, 11:25
Avslutad
Citat:
Jag vill tillägga att jag har tillsvidareanställning och jobbar inom skola.

Då finns det inte mycket att diskutera.
Du är tillsvidareanställd. Det är svårt att förlora jobb i den offentliga sektorn. Såvida du inte är pedofil. Men annars sitter du ganska säkert.
Citera
2024-03-19, 12:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Jag har berättat för rektorn att jag inte fungerar i en klass. han vet också att mellanstadiets större fokus på uppfostran tar mycket energi.
Gå ner i arbetstid och förklara att det är för du vill bli av med mellanstadiets klass?
Citera
2024-03-19, 13:11
Medlem
pyroclasms avatar
Ah... gissningsvis har rektor hört med tidigare arbetsgivare och fått signaler om att allt kanske inte står rätt till.

Till TS: du kanske skulle må bättre på Komvux eller liknande vuxenutbildning, nu när du mognat och reflekterat över ditt förhållningssätt till barn, på både det ena och andra sättet.
Citera
2024-03-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Nej du blir inte uppsagd utan varning först och absolut inte för att ”han inte passar”.
Det kommer aldrig ske.
Citera
2024-03-19, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken

Du får nog läsa ditt kollektivavtal om du är med i facket vill säga. Arbetsgivaren får inte säga upp en anställd hur som helst.
Citera
2024-03-19, 15:18
Medlem
Citat:
Hej

Jag ska ha ett möte med min chef. Chefen vill diskutera vilka förväntningar finns på mig och framtiden generellt.

Tror ni att jag kommer att få en varning?
Chefen såg väl dig på Dumpen och nu vill ha en förklaring.

Lugna ned dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in