2024-03-18, 23:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Gissar att hon kan ha blivit hotad med t.ex kniv isf då, Detta är nog inte frivilligt nånstans.
Fast jag tänker mgm som står henne nära lixom ???? Syrran ???
Citera
2024-03-18, 23:59
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevros
Är det bara jag som tycker han verkar lite (konstig) så ung o bara 9 vänner på FB ?
Ungdomar använder inte Facebook.
Citera
2024-03-18, 23:59
Medlem
– Vi har ju formella krav när vi ska fastställa identitet, som vi inte lyckats uppfylla. Men allt pekar på att det är den personen man sökt efter, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson.

Man har inte lyckats fastställa identiteten ännu.
Och man har stoppat tåg.
Är det rimligt att misstänka att dessa två delar hänger ihop? Alltså att kroppen lämnats på tågspår och därmed varit svårt att i efterhand identifiera.

Det är så klart lite makabert, men med tanke på att det inte är speciellt varmt ute och personen inte varit försvunnen vansinnigt länge kan man tycka att det borde finnas förutsättningar att identifiera kroppen om den inte är vanställd.

Antar att man försöker med DNA, tandkort eller något annat för att säkra detta.
Citera
2024-03-19, 00:04
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är mitt fel att den platsen diskuteras, kanske är det rätt men jag är osäker.

Bilden i Aftonbladet är tagen lite snett uppifrån, och spåret svänger svagt höger i bild, får inte riktigt ihop det.

Dessutom ser det ut som en bro, kan det vara rätt trots allt, gamla bilder på Google och Lantmäteriet?

Järnvägen rustades upp för något år sedan.

Kan vara så...

Här ligger DäckTeam i allafall.
Järnvägen ser bättre ut här plus stigar och gångväg:

https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v2.0/?e=360233&n=6374842&z=14&mapprofile=flygbild&name= D%C3%A4ckTeam&layers=%5B%5B%227%22%5D%5D
Citera
2024-03-19, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är mitt fel att den platsen diskuteras, kanske är det rätt men jag är osäker.

Bilden i Aftonbladet är tagen lite snett uppifrån, och spåret svänger svagt höger i bild, får inte riktigt ihop det.

Dessutom ser det ut som en bro, kan det vara rätt trots allt, gamla bilder på Google och Lantmäteriet?

Järnvägen rustades upp för något år sedan.

Platsen stämmer, jag fick inte heller ihop det så var tvungen att leta lite till. Bron är över Viskan precis innan assbergs station när du kommer från Kinna station. Du ser platsen som stämmer med Aftonbladets bild i denna videon (med karta nere i hörnet)
https://youtu.be/5TsppM1oBJw?si=ndHbmuyJoOae3KQu&t=4094
Tips, stäng av ljudet på videon...
Senast redigerad av Steakz 2024-03-19 kl. 00:09.
Citera
2024-03-19, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fast jag tänker mgm som står henne nära lixom ???? Syrran ???
Nej haha, hon är ju inte gripen.
Citera
2024-03-19, 00:11
Medlem
Fattar INTE de uteblivna sökinsatserna från dagen för försvinnandet. En så liten flicka, kropp och sinne, försvinner knappast frivilligt.
Gjorde funktionsnedsättningen henne nedprioriterad? Eller har det varit insatser i tysthet?
Citera
2024-03-19, 00:15
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Är väl systern som blir omhållen av sin pojkvän?
Om vi tänker på samma bild?

Ja det är det. Jag såg fel.
Citera
2024-03-19, 00:16
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Var läser du att MGM står henne nära?

Fanns det andra i den närmsta familjen än syster och föräldrar?

Pojkvän?

Tippar på någon från skolan, antingen vuxen eller ungdom.
Citera
2024-03-19, 00:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steakz
Platsen stämmer, jag fick inte heller ihop det så var tvungen att leta lite till. Bron är över Viskan precis innan assbergs station när du kommer från Kinna station. Du ser platsen som stämmer med Aftonbladets bild i denna videon (med karta nere i hörnet)

Tack, då var jag rätt ute iaf.

Ser ut som avspärrningsband på båda sidor om bron på den södra sidan, låg hon i vattnet tro?
Citera
2024-03-19, 00:17
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steakz

Bra jobbat. Det stämmer nog ganska bra.
Citera
2024-03-19, 00:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ungdomar använder inte Facebook.
Ja. Det där kändes väldigt 2010 att tro att Facebook är någon som helst indikator idag på en persons sociala liv. Allra främst när det gäller ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in