2024-03-18, 22:05
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
Vara dig själv?? man är en auktoritet i läraryrket, tror du försöker vara omtyckt funkar inte i grundskolan anser jag, men kan ha fel.

Att jag är mig själv handlar om att eleverna lyssnar på mig. Det handlar också om att jag kan släppa gardet lite och inte behöver vara sträng/spänd.
Citera
2024-03-18, 22:08
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du måste göra dig populär, vara personlig (berätta om dina husdjur osv) och ha lite kul med de besvärliga mellanstadiebarnen. Skapa relationer. Tycker de om dig, så kommer de att lyssna på dig och lugna ner sig. Var därutöver trygg och stabil, lite som en förälder. Och det är väl ingen fara med att höja rösten mellan varven. Hoppas att mötet går bra, jag tror på dig 😀

Jag brottas med att vara trygg tyvärr när jag har klassen som jag inte kan hantera. Jag går in intensivt med föreställningen att det kommer att bli en stökig lektion.
Citera
2024-03-18, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Att jag är mig själv handlar om att eleverna lyssnar på mig. Det handlar också om att jag kan släppa gardet lite och inte behöver vara sträng/spänd.
du är för mjuk, det är där samtalet kommer befinna sig, sök dig till gymnaieskolor där går man frivilligt
Citera
2024-03-18, 22:10
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koktkille
du är för mjuk, det är där samtalet kommer befinna sig, sök dig till gymnaieskolor där går man frivilligt

Högstadiet är också ett alternativ. Vårterminen i åttan samt hela nian brukar vara lättare att hantera disciplinmässigt.

Jag vill framför allt undervisa eleverna och inte uppfostra dem.
Citera
2024-03-18, 22:16
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
TS, jag vill inte vara otrevlig men har du någon diagnos?! Hur funkar det sociala samspelet på din nuvarande plats?!
Får en känsla av Bipolär / Borderline
Citera
2024-03-18, 22:20
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Får en känsla av Bipolär / Borderline

Det har ingen sagt till mig tidigare. Varför tror du att jag är borderline eller bipolär?
Citera
2024-03-18, 22:43
Medlem
Är du ens lämplig som lärare? Citat från dig från 2017:

"Jag har undervisat en del på grundskolan i år och jag har märkt att en del (kvinnliga) elever flörtar med mig. De har till exempel lekt med håret samtidigt som att de har tittat på mig, de lutar sin kropp mot mig, deras ben möter mitt ben när jag sitter nära dem, de kommenterar parfymen som jag använder (de säger att doften är ljuv), de säger att jag är rolig, vissa av de vill ha mitt telefonnummer, de frågar personliga frågar om huruvida jag har flickvän (standardfråga), huruvida jag har någonting på gång. Jag märker också att en del av de vill alltid vara väldigt nära mig, frågar ständigt personliga frågor om vad jag gillar för musik, maträtter."
Citera
2024-03-18, 22:43
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Det har ingen sagt till mig tidigare. Varför tror du att jag är borderline eller bipolär?
Tja, bli lätt irriterad / arg , skapar problem osv.

Det du skrev i trådstarten :
Tror ni att jag kommer att få en varning?
Kan bara de, vara en varningssignal.

Återkom efter mötet, går säkert bra
Citera
2024-03-18, 23:31
Medlem
Eller ett helt vanligt utvecklingssamtal
Citera
2024-03-18, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbaraboom84
Eller ett helt vanligt utvecklingssamtal

Knappast.
Citera
2024-03-18, 23:37
Medlem
Lågoddsare att det är mer än vanligt samtal. Men försöker hålla hoppet uppe så han kan sova inatt 😁
Citera
2024-03-19, 01:31
Medlem
Black.Panthers avatar
Nej varför skulle du få en varning. Det låter mera som om de vill diskutera din framtid där, det tycker jag iofs låter värre men ingen varning tror jag på.

För att du ska få varning behöver de ju ha något konkret som du misskött dig på och det verkar du inte ha gjort. att en klass inte lyssnar på dig kan du ju inte få varning för kan man tycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in