2024-03-18, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Om den jag tror är pappan så verkar han vara jägare vilket kan förklara varför sonen med berått mod hugger 140 gånger . Jägare är ju som bekant ofta störda psykopater utan empati . Detta smittar ofta av sig på barnen .

Vilket jävla skitsnack. Jägare har en hobby som vilken annan människa som helst. Du verkar dock själv vara en psykopat med vanföreställningar.
Citera
2024-03-18, 16:48
Medlem
Detta är resultatet av dåliga gener, neglerade barn och dålig miljö. Synd att inte att föräldrar kan ställas till svars.
Citera
2024-03-18, 16:50
Bannlyst
Jag lyssnade på en rättegång igår som gällde två svenska killar i 16-17 års åldern där den ena misshandlade och hotade den andra med flera knytnäveslag i ansiktet med följder som spräckt näsa, fraktur under ögat och hjärnskakning.
Detta hände mer än en gång.
Han som misshandlade var fysiskt mycket större och lät väldigt stöddig och hånfull.
Kan tänka mig att det byggs upp ett enormt hat om man blir misshandlad och förnedrad gång på gång i den åldern.
Han dömdes till skyddstillsyn och samhällstjänst 160 timmar.
Hatet och rädslan hade nog kunnat få den misshandlade att hugga ihjäl sin förövare med ursinnigt våld.
Citera
2024-03-18, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av medborgargardet
Om den jag tror är pappan så verkar han vara jägare vilket kan förklara varför sonen med berått mod hugger 140 gånger . Jägare är ju som bekant ofta störda psykopater utan empati . Detta smittar ofta av sig på barnen .

Jägare? Låter som en svenne.
Citera
2024-03-18, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibula
Jag lyssnade på en rättegång igår som gällde två svenska killar i 16-17 års åldern där den ena misshandlade och hotade den andra med flera knytnäveslag i ansiktet med följder som spräckt näsa, fraktur under ögat och hjärnskakning.
Detta hände mer än en gång.
Han som misshandlade var fysiskt mycket större och lät väldigt stöddig och hånfull.
Kan tänka mig att det byggs upp ett enormt hat om man blir misshandlad och förnedrad gång på gång i den åldern.
Han dömdes till skyddstillsyn och samhällstjänst 160 timmar.
Hatet och rädslan hade nog kunnat få den misshandlade att hugga ihjäl sin förövare med ursinnigt våld.

Vad menar du?
Var den här Lundell-killen den som blivit misshandlad tidigare då om man nu ska göra en jämförelse med din historia, och så hämnades han med 140 knivhugg pga hatet han kände för Henrik?
Citera
2024-03-18, 17:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Vad menar du?
Var den här Lundell-killen den som blivit misshandlad tidigare då om man nu ska göra en jämförelse med din historia, och så hämnades han med 140 knivhugg pga hatet han kände för Henrik?

Jag vet inte vad som hänt i detta fall, men klart det går att bygga upp ett hat mot nån så man hugger ihjäl nån med 140 hugg.
Citera
2024-03-18, 18:38
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Jag vet inte vad som hänt i detta fall, men klart det går att bygga upp ett hat mot nån så man hugger ihjäl nån med 140 hugg.

Det är gravt psykiskt störd individ inget annat. 140 hugg med kniv, den grabben bör inte vistas en sekund på SiS.
Citera
2024-03-18, 18:39
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRonaldinho
140 hugg lär ha tagit några minuter?

Vore rent rättvist att döma Fabian till avrättning, öga för öga osv
Citera
2024-03-18, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Detta är resultatet av dåliga gener, neglerade barn och dålig miljö. Synd att inte att föräldrar kan ställas till svars.
En död socmorsa, knarka farsa och trashsyster finns inte mycket att ställa till svars. Trasig familjeförhållande sen barn.
Citera
2024-03-18, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Det är gravt psykiskt störd individ inget annat. 140 hugg med kniv, den grabben bör inte vistas en sekund på SiS.

2-3 år på ungdomsvård och undra hur mycket som då räknas av pga den tid han suttit häktad.

Det bästa vore om de spärrade in han på psyket för han är helt klart en tickande bomb som kommer att mörda igen om han får chansen
Citera
2024-03-18, 18:48
Medlem
Citat:

Jo så är det ju givetvis. Får hoppas han väljer att prata ut under rättegången.
Citera
2024-03-18, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist

Har man gjort en p7:a eller finns några planer för rättspsykiatriskt utredande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in