(Flyttar från stora tråden)
Citat:
Ursprungligen postat av
Ms-X
Om man ska fundera på vilka som kommer att ta plats i Svenska Spel Juniorer så kan man konstatera att alla i årets upplaga på damsidan är födda 2004 vilket betyder att ingen är aktuell inför nästa säsong. Det kommer m.a.o. att bli ett helt nytt tjejlag. Den mest intressanta frågan är om Elsa Tänglander kommer att tacka ja till en plats i längdlandslaget. Jag tror att hon kommer att bli erbjuden plats och att hon kommer att tacka ja.
Av de som är födda 2005 är det väl bara Mira Göransson och eventuellt Sofia Pedersen som kan ta en plats. Minna Mikaelsson är väl given bland de som är födda 2006. Sen har vi Johanna Hägg och Mathilda Grahn och kanske ett par till.
Har jag glömt någon? (Moa Lindgren, Kajsa Johansson . . .)
Hoppas och tror också att Tänglander ansluter till J-laget redan kommande säsong trots att hon fortfarande är yngre junior. I övrigt vill jag ha med Mira Göransson, Kajsa Johansson och Minna Mikaelsson. Den sista platsen är klurigare men kanske att man ger en -05 en chans sista året. I så fall Sofia Pedersen. Hade egentligen gärna sett Alva Svahn men hon har haft en lite för svag säsong för att motivera en plats.
På pojksidan faller Grahn och Danielsson för åldersstrecket. Bergström kvar. Nilsson och Nordlander har varit betydligt svagare i år än ifjol, i Nilssons fall beror det mycket på skada och sjukdom, för Nordlander vet jag inte. Kanske man ändå ska ha tålamod och låta de vara kvar ett år till. Lindberg är naturligtvis helt given som ny i laget. Sen tycker jag Bosse Lövgren förtjänar en plats också efter det han visat i sprint, även mot svenska seniorer.