Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Bra startfält till SM. Anmälan nu stängd till de tre första dagarna.
Tufft program för de som tänker åka allt: 20km masstart i fristil, sprintstafett i klassiskt, 10km intervallstart i klassiskt, sprint fristil, stafett (fristil) och 30/50km intervallstart i klassiskt.
I Norge har man NM del 2 denna vecka, på damsidan åker man sprintstafett, 5 km klassiskt och 30 km fristil (masstart?). Inte alls lika tufft

Ögnade igenom startlistan för 20 km F för damer. Enda namnen som jag saknar är Crusell och Lundgren. Crusell åker dock 10 km C senare och även sprint. Lundgren åker tydligen endast sprint.
Crusell var väl en liten besvikelse med sin 50:e plats i Falun. Får se hur hon klarar sig mot B-åkarna (Team Bauhaus) i SM-loppen.
Som jag ser det är det 4 åkare som bör ha möjlighet att ta plats i Team Bauhaus på damsidan till nästa säsong. Elin Henriksson, Evelina Crusell, Elin Näslund och Erica Lavén. Detta lär betyda att 4 som nu är i Team Bauhaus måste ut. De som ligger risigt till är väl Ingrid Hallquist, Lisa Ingesson och Louise Lindström. Övriga bör sitta rätt säkert vilket betyder att man utökar TB med ytterligare en damåkare eller inte flyttar upp alla 3 juniorerna vilket jag tycker skulle vara olyckligt.
Vi får väl snart se hur det blir.