2024-02-13, 14:25
Medlem
Kan tänka mig Myhlback i Holmenkollen.
Citera
2024-02-13, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fördel för Tänglander och Johansson?

Verkligen, kapacitet lär helt klart krävas.
Runt nollan och utan fluorvalla gör ju sitt också (angående referensen till 2021).
Senast redigerad av MacReady 2024-02-13 kl. 16:16.
Citera
2024-02-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Jag skulle ge Rosenberg, Henriksson, Eriksson, Crüsell och eventuellt också Ingesson chansen och prioritera dessa före Lundgren, Hagström och Maja. Dahl ser jag inte som aktuell över huvud taget.

Jag säger bara Elsa Tänglander.
Citera
2024-02-14, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Lite så här?

(Sprint dagen innan 10 km klassiskt:
Linn Svahn * Jonna Sundling * Emma Ribom * Maja Dahlqvist * Johanna Hagström * Moa Lundgren * Frida Karlsson * Moa Ilar * Sofia Henriksson * Märta Rosenberg * Moa Hansson * Ingrid Hallqvist)

Elin Näslund och Erica Lavén lååååååångt före Moa Ilar, Sofia Henriksson och Ingrid Hallqvist. Elin Henriksson och Evelina Crusell får göra upp med Moa Hansson om de två platserna som är kvar.
Citera
2024-02-14, 23:27
Moderator
Hjv9s avatar
Alvar hoppas få köra i Falun: https://www.svt.se/sport/langdskidor/efter-jvm-succen-nu-hoppas-alvar-myhlback-fa-gora-varldscupcomeback-hemma-i-falun

Hade varit kul att se han på 10 km klassiskt med individuell start och inte i fristil som senast.
Citera
2024-02-25, 09:51
Medlem
BraidsMammas avatar
Ni som har bättre koll på långlopp. Hur ska en värdera Crüsells insats på tjejvasan?

Det får ju gärna vara bra men inte så bra att hon lockas bort från riktig längdåkning…
Citera
2024-02-25, 16:05
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BraidsMamma
Ni som har bättre koll på långlopp. Hur ska en värdera Crüsells insats på tjejvasan?

Det får ju gärna vara bra men inte så bra att hon lockas bort från riktig längdåkning…

Förra året var hon 18:e, drygt fem minuter efter Ida Dahl som vann. I år sjua, 2.45 efter segraren Kati Roivas.

Tror det är rätt osannolikt att hon satsar på långlopp men kanske kommer köra något Ski Classics i april.
Citera
2024-02-26, 14:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Sveriges lag till nordiska juniorlandskampen i Otepää 15-17 mars:

Pojkar
Tage Börjesson, Östersunds SK
Ebbe Göransson, Östersunds SK
Jesper Jakobsson, Gellivare Skidallians IK
Rasmus Lövgren, Finspångs SOK
Eddie Pettersson, Åsarna IK
Måns Ravald, Ås IF

Flickor
Matilda Grahn, IFK Mora SK
Johanna Hägg, Finspångs SOK
Kajsa Johansson, Hägglunds Ski Team SK
Moa Lindgren, Hudiksvalls IF
Minna Mikaelsson, Vårby IK
Tove Norgren, Domnarvets GOIF

Myhlback och Tänglander har tackat nej.
Citera
2024-02-26, 15:00
Moderator
Hjv9s avatar
Aha tänkte man skulle vänta till efter Östersund och ta ut laget men då gick man på JSM istället.

Synd att inte Elsa är med men ser nu att hon kör JSM i skidskytte samma vecka. Myhlback hade man ju aldrig med i tanken öht. Annars helt rätt uttagning.
Citera
2024-02-26, 16:53
Medlem
ackefoleys avatar
Mäktiga Finspång.
Citera
2024-02-27, 07:45
Medlem
Vilka juniorer kör Vasaloppet i år?

Hittar inte Lavén, Crusell, Lindberg eller Näslund bland de anmälda till Skandinavisk cup (som jag hade hoppats) och funderar på om någon av de kanske kör Vasan istället?
Citera
2024-02-27, 07:52
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Vilka juniorer kör Vasaloppet i år?

Hittar inte Lavén, Crusell, Lindberg eller Näslund bland de anmälda till Skandinavisk cup (som jag hade hoppats) och funderar på om någon av de kanske kör Vasan istället?

Crüsell sa väl i intervju efter Tjejvasan att det bli Bauhaus Cup nästa för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in