2024-03-17, 22:46
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Är det det?

Ska sägas att jag inte sett mycket av denna spelare sen han lämnade Norge, men det är ju en rätt ursvag produktion de senaste åren utöver Europa League i fjol. Och på totalt 47 framträdanden - 8 poäng.

Nej ska vi ta in något så ska det vara högre klass än det där, framförallt om vederbörande är över 30 och tar upp en utlänningskvotsplats.
Gjorde 1-0 mot oss i CL-kvalet 2020.

Fortfarande snabb osv. Hård konkurrens i Ferencvaros. Detta är topphyllan i Allsvenskan med mycket Europaerfarenhet.

Klassvärvning.
2024-03-17, 23:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Tokmac Nguen på gång in till DIF.

Glöm aldrig var ni läste det först.

Detta är fruktansvärd klass.
De borde ta en titt på Zachriassen också. Kontraktet går tydligen ut i juni.
2024-03-17, 23:15
Avslutad
Citat:
Är det det?

Ska sägas att jag inte sett mycket av denna spelare sen han lämnade Norge, men det är ju en rätt ursvag produktion de senaste åren utöver Europa League i fjol. Och på totalt 47 framträdanden - 8 poäng.

Nej ska vi ta in något så ska det vara högre klass än det där, framförallt om vederbörande är över 30 och tar upp en utlänningskvotsplats.
Framförallt behöver ni en centerforward, och en ersättare till Bergvall. Jeremjeff+Zachriassen hade nog funkat.
2024-03-18, 02:40
Avslutad
Tokmac hade varit ett intressant namn för typ 2 år sedan. Det är då Ferencvaros borde ha sålt honom. Knappt fått spela i år och när han gjort det så är har det varit mellanmjölk, men i grunden en bra spelare. Förstår dock inte vad man ska med ännu en vänsterytter.
2024-03-18, 06:48
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Tokmac Nguen på gång in till DIF.

Glöm aldrig var ni läste det först.

Detta är fruktansvärd klass.
Nä, läste det här några minuter innan ditt inlägg
https://fotbolltransfers.com/nyheter/uppgifter-djurgarden-jagar-tokmac-nguen/183701

22:11
2024-03-18, 07:50
Medlem
Citat:
Gjorde 1-0 mot oss i CL-kvalet 2020.

Fortfarande snabb osv. Hård konkurrens i Ferencvaros. Detta är topphyllan i Allsvenskan med mycket Europaerfarenhet.

Klassvärvning.
Låter som Viktor Fischer
2024-03-18, 11:47
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Tokmac hade varit ett intressant namn för typ 2 år sedan. Det är då Ferencvaros borde ha sålt honom. Knappt fått spela i år och när han gjort det så är har det varit mellanmjölk, men i grunden en bra spelare. Förstår dock inte vad man ska med ännu en vänsterytter.
Jojo, fast när gjorde Djurgården senaste ett enda rätt i dina ögon?

Trazke-nivå att kalla honom "intressant" för 2 år sedan.
Citat:
Låter som Viktor Fischer
Wikheim är nog en bättre jämförelse.
2024-03-18, 12:11
Avslutad
Citat:

Bara för att jag inte väljer att slå på den stora trumman kring att allt som ryktas in eller kommer in är "klass". Tradigt som fan att läsa om det hela tiden.

Killen har inte gjort mer än 30 minuter i en match på 6 månader. Skärp dig istället och motivera till varför han skulle vara en fantastisk istället för att bara svinga runt om klass hit eller dit.

Till sist, trazke, till skillnad från många här för sin talan alldeles utmärkt genom att motivera sina tankar, sen om man håller med honom är en annan femma.
2024-03-18, 12:13
Medlem
mishimas avatar
Citat:

När gjorde Djurgården senast något fel i dina ögon? Du hyllar ju vad som helst. Jag har varit skeptisk till Botheim, om du vill ställa samma fråga till mig.

Jag tyckte ni gjort rätt som förstärkt er högerback, även om jag tycker ni skulle lagt ännu mer pengar på positionen.
2024-03-18, 13:44
Medlem
Citat:

Ja och Wikheim är ju kvar och blandar och ger. Adegbenro hade känts mer rimlig då han kan konkurrera tydligt på två positioner.

Du har varit positiv till varenda nyförvärv någonsin så något annat förväntar jag mig inte, men nu med Europaplats klar förväntar jag mig något som är mer garanti och som kan konkurrera framförallt som 9:A men också på kanten.

Blir extremt besviken om det är den här värvningen som ska vara spetsen
2024-03-18, 16:52
Medlem
OvissFramtids avatar
Var lite hets här från bajare tidigare som menade att Gullriksen skulle bli en flopp likt Mikkelsen. På bara några få försäsongsmatcher och cupsemifinal kan vi nog dra slutsatsen att Gullriksen ser ut att vara en perfekt värvning för Djurgården. En vinnarskalle med lite kaxighet i sig, duktig också. En spelartyp alla lag vill ha men som man hatar att spela mot.
2024-03-18, 18:20
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Var lite hets här från bajare tidigare som menade att Gullriksen skulle bli en flopp likt Mikkelsen. På bara några få försäsongsmatcher och cupsemifinal kan vi nog dra slutsatsen att Gullriksen ser ut att vara en perfekt värvning för Djurgården. En vinnarskalle med lite kaxighet i sig, duktig också. En spelartyp alla lag vill ha men som man hatar att spela mot.

Vet inte om det hetsats så mkt mot just honom dock. Bajarna har väl mer varit but hurt från de dyra pengarna man lagt på Berisha och Mikkelsen (samt kommentarer man mottagit om detta) och velat svinga tillbaka på just det ekonomiska. Trots att det såklart är milsvid skillnad att lägga 20 mkr på en spelare när man badar i pengar jämfört med när man har ngn mill över på kontot.

Sedan förstår jag liknelserna av spelarna (alltså Mikkelsen vs Gulliksen). Älskar redan galningen men han ska leverera mer än vad jag sett hittills före han hyllas som en lyckad värvning. Storleken på övergångssumman spelar såklart in här.

Citat:

Älskar den nya signaturen lika mycket som den förra

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in