2024-03-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men jag tror inte en sekund på att hon har blivit våldtagen vid tre tillfällen hemma hos BO, är kvinnan helt jävla IQ befriad!??? Nu stod det något om att hon försökt låna pass av nån kompis och sedan bett densamma om att ljuga för Farid om att ja, hon har undanstoppade pengar?! Hon verkar vara psyksjuk på ett eller annat sätt.

Jag får lite mytomani vibbar av denna dam kryddat med en icke försumbar narcissistisk personlighetsstörning. Anmälningarna mot (BO) blev bara skit för denna dam och möjligen börjar bilden utåt av henne att krackelera och blir bara mer och mer desperat. Hon kan ha snärjt in sig med lögner mm och för att s.a.s. rädda skinnet och får med sambo och andra släktingar på denna totalt vansinniga utgång som blev mord. Själva dumpningen av kroppen tyder på att man var i viss panik och att det inte var särskilt välplanerat gällande efterbörden, offrets bil bara en kortare bit från fyndplatsen. Var är mordplatsen, är det i deras lägenhet ?? har tyvärr kanske missat om länsman med tydlighet sagt att vi har hittat mordplatsen och den är i denna lägenhet.
Citera
2024-03-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Svårt att veta hur de känner varandra.

Om det skulle ha varit en kärleksrelation, då misstänker jag att det inte har varit en kärleksrelation på jämbördig basis, utan att det har funnits en baktanke någonstans.

Håller med, känns inte som en vanlig relation med en tolv år äldre irakie. Afghaner håller sig ofta bland iranier och sina egna. Jag har också väldigt svårt att se detta som en kärleksrelation eller otrohetsaffär.
Citera
2024-03-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det finns ingen dom, någonstans alltså.

Okej, men jag vill läsa om dem påstådda övergreppen. Därför undrade jag vart denna information kommer ifrån.
Citera
2024-03-17, 22:24
Medlem
Citat:
Den 10 mars las det upp ett inlägg i en söka lägenhet i Västerås-grupp på Facebook där admin har taggat alla nya medlemmar från senaste veckan. AA är en av dom taggade. Han måste alltså ha gått med samma vecka som han blev mördad. Kände han ett behov att flytta ifrån Stockholmstrakten?

Fast han verkade ju ha ägt sin bostadsrätt. Så varför skulle han söka hyres, om han inte söker en hyresgäst, fast då är ju Västerås inte aktuellt. Men tänk om kopplingen mellan de här personerna är att det är han som köpt parets lgh. Märkligt.
Citera
2024-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Nej det var en annan person (KA är initialerna) som det först spekulerades i skulle kunna vara BO som kopplades ihop med henne via bolagen. Och KA trädde in i styrelsen när WK och hennes syster trädde ur.

Tack, såg nu att du skrivit ett annat inlägg om detta innan! Fler frågor angående bolaget: När trädde WK och systern ur bolaget? Nyligen, eller länge sedan? Skedde de anmälda våldtäkterna före eller efter detta? Lämnade de frivilligt, eller blev de borttvingade?

Tidslinjen här skulle vara intressant!

Citat:
KA trädde in i bolagen när WK + syster trädde ur bolagen. Dom har aldrig suttit i styrelsen samtidigt. Så är inte säker på att KA ens känner WK.
Jag hoppas polisen kollar upp WKs syster. Hon har ju tillsammans med WK gått ur bolagen, om WK gått ur för att hon planerat ett mord vad har hon sagt till sin syster? (Förmodar att det är syster då samma efternamn)
Citera
2024-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xcape
Okej, men jag vill läsa om dem påstådda övergreppen. Därför undrade jag vart denna information kommer ifrån.
Här tex https://www.tv4.se/artikel/1qnqsJ22RbWCpa3eZI3qxl/offret-i-vaeskan-anmaeld-foer-valdtaekt-och-misshandel-av-efterlyst-kvinna
Har stått i dom flesta nyhetsmedier. Det var en av de första uppgifter som kom ut.
Citera
2024-03-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neveroddoreven
Tack, såg nu att du skrivit ett annat inlägg om detta innan! Fler frågor angående bolaget: När trädde WK och systern ur bolaget? Nyligen, eller länge sedan? Skedde de anmälda våldtäkterna före eller efter detta? Lämnade de frivilligt, eller blev de borttvingade?

Tidslinjen här skulle vara intressant!
Ena bolaget slutet av februari, andra bolaget 7e mars, sjukt nog.
Citera
2024-03-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Fast han verkade ju ha ägt sin bostadsrätt. Så varför skulle han söka hyres, om han inte söker en hyresgäst, fast då är ju Västerås inte aktuellt. Men tänk om kopplingen mellan de här personerna är att det är han som köpt parets lgh. Märkligt.
Ville bort fort? Ofta några månaders väntan på tillträde till BR, i dessa grupper kan man ibland hitta rum eller lgh om man har tur där man kan flytta in omgående. Eller så har priset på lgh gått ner så han inte har råd att köpa nytt, kanske inte får nytt bolån?
Citera
2024-03-17, 22:31
Medlem
I gruppen för bostäder i Västerås på Facebook har Ako själv svarat på flera annonser där de söker hyresgäst. UTHYRES
Tre rum och kök i Vetterslund, Västerås.
Ako H Abbas
Är den kvar pm ?

Han har sökt flera lägenheter ifrån ettor till treor och skickat pm till olika hyresvärdar. Senast för en vecka sedan enligt Fb, så det måste ju vara precis innan han blev mördad. Kände han en hotbild, men varför åkte han isf dit till paret?
Citera
2024-03-17, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Okej tack
Har nån listat ut logiken att väskan lämnades där den gjorde (vilket verkar vara ett konstigt ställe)

Troligen har MGM tittat ut ungefärlig plats innan - det är det området som ser mest skogligt och otillgängligt ut från deras lägenhet mot Ica maxi gustavsberg inom 15 min radie.
Citera
2024-03-17, 22:37
Medlem
Citat:
Ena bolaget slutet av februari, andra bolaget 7e mars, sjukt nog.

Oj, det var ju helt och hållet i anslutning till mordet.

Mitt i allt detta begär hon även kontaktförbud mot BO och anmäler denne för våldtäkt.

Så alla känner varandra genom styrelseuppdrag inom samma bolag? Går det att få fram när WK och hennes syster tillträdde sina positioner där? Om det sket nyligen, eller för länge sedan? Var även sambon/maken involverad i dessa bolag, så att BO och sambon/maken hade någon slags koppling sinsemellan de med?
Citera
2024-03-17, 22:40
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Varifrån kom den här första bilden på Farid ifrån? Måste ju i alla fall vara den senare bild som finns på honom?

https://ibb.co/K73RXPV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in