Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Ordet du behöver fundera över är "representera".
Atomer (eller om man vill kalla koboltlegeringar för "partiklar") sorterade i olika ordningar, utgör det vi brukar kalla ettor och nollor på en hårddisk. Dessa ordningar av ettor och nollor utgör i sin tur information på liknande sätt som olika ordningar av bokstäver (också byggda av atomer/partiklar) bygger information i en bok.
Nej Bitcoin är inte ett grundämne i den andemeningen, för att göra det enkelt för dig.
Det är verkligen förvirrande nu, hjälp oss. För du skrev att bitcoin är något högst fysiskt. Är det ettorna och nollorna som är fysiska, eller representeras de av disken? Kan jag ha en hel bitcoin på ett USB-minne för 99kr, eller måste disken kosta lika mycket som den bitcoin som ligger på disken? Eller blir 99kr-minnet värt 67k$ när jag sparat ettorna och nollorna där? Om disken nu skulle representera bitcoinens värde alltså.
Jag trodde tidigare att bitcoin förlitade sig på block chain, inte att man var runt sin bitcoin på en disk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Så allt som är uppbyggt av atomer är grundämnen menar du? Du har lyckats diskvalificera dig för vidare diskussion. Önskar dig en god kväll, med dina grundämnen.
Alla atomer är grundämnen, och allt fysiskt består av ett grundämne eller en sammansättning av flera grundämnen.