2024-03-15, 17:25
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Jag gick dit och gjorde eegt och dom sa inget om att det såg konstigt ut just då så nu hoppas jag bara på att mitt svar om 4 veckor ser bra ut också

Någon vänlig själ får dock fortfarande jättegärna lugna ner mig med något svar.. om det finns någong som varit i samma situation. Känner mig dock väldigt lugn.

Haha. Jag har varit i precis samma sits för många år sedan. Jag drog en redig holk ett par timmar innan jag gjorde EEG. Fick kalasvärden
Citera
2024-03-15, 17:28
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Tack för ditt svar!
Tog ett eget test på morgonen som var rent. Men! Fick ta ett salivprov, vilket jag inte förväntat mig. Du verkar ha erfarenhet, vet du om de kan se skillnad på tex elvanse och vanligt amfetamin? Om det nu visar sig på testet.
Vad blev konsekvensen av att ditt prov var positivt?
Vet du om de skickar på analys eller bara tar ett snabbtest, inom psykiatrin alltså.
Fan, har panik nu😭

Aboouu! Ja dom kan se skillnad på det mesta där. Dom tittar på alla metaboliter som är runt omkring knarkmetaboliten. Jag snaska i mig en fralla med vallmofrön. Det där salivprovet flagga rött på opiater. Dock kunde dom se och göra en beräkning att det var från frön
Citera
2024-03-15, 17:44
Medlem
Någon som vet hur det är med alkohol på vanliga drogstickor. Där jag går på piss testas även alkohol i stickorna. Någon som vet hur länge man kan visa positivt på alkohol och hur mycket man behöver ha druckit för att det ska visa positivt på sticka?

Och om de skickar det på analys, kan de då se exakt vad det är man druckit?
Citera
2024-03-15, 18:23
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownn111
Någon som vet hur det är med alkohol på vanliga drogstickor. Där jag går på piss testas även alkohol i stickorna. Någon som vet hur länge man kan visa positivt på alkohol och hur mycket man behöver ha druckit för att det ska visa positivt på sticka?

Och om de skickar det på analys, kan de då se exakt vad det är man druckit?

De tittar efter en metabolit som bildas av alkohol. Brukar kunna gå att se några dagar på sin höjd. Det går se skillnad på om det är Falcon eller Norrlandsguld. Fast det är det du kan se skillnad på.
Citera
2024-03-16, 11:02
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Haha. Jag har varit i precis samma sits för många år sedan. Jag drog en redig holk ett par timmar innan jag gjorde EEG. Fick kalasvärden

Menar du att det såg bra eller konstigt ut? Lite trög, förlåt
Citera
2024-03-16, 11:13
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Menar du att det såg bra eller konstigt ut? Lite trög, förlåt

Utan några som helst anmärkningar. Jag rekommenderar alla att ta en redig holk innan. Framförallt om man ska åka in i den stora maskinen med tunneln.
Citera
2024-03-16, 16:02
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Utan några som helst anmärkningar. Jag rekommenderar alla att ta en redig holk innan. Framförallt om man ska åka in i den stora maskinen med tunneln.

Tack för svar! Känns mycket lugnare nu. Fan vad bra haha
Citera
2024-03-16, 17:41
Medlem
Igelollons avatar
Har precis flyttat runt hela landet och det är en massa krångel med psyk och de vill göra en ny adhd utredning osv. Antar att de också kommer vilja att jag pissar. Någon som vet ifall de kollar aas på de testerna? Eller kollar de bara stimulanser?
Citera
2024-03-16, 18:20
Medlem
Tjena jag lämnade UP på jobbet som skickades på analys, jag hade tagit oxy 50-60mg endast vid ett enstaka tillfälle 14-15 dagar inan urinprovet...

jag var väldigt självsäker på plats där och då men nu har det gått ett bra tag och har fortfarande inte hört något och det i sig har gett mig spök tankar och lite små nojja.

någon som vet hur länge det syns på karolinska analyser?? kan tillägga att jag regelbundet tränar och mitt urin var vääldigt ljust förmodligen precise så det blev godkänt.
Citera
2024-03-16, 18:45
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hubbajoO
Tjena jag lämnade UP på jobbet som skickades på analys, jag hade tagit oxy 50-60mg endast vid ett enstaka tillfälle 14-15 dagar inan urinprovet...

jag var väldigt självsäker på plats där och då men nu har det gått ett bra tag och har fortfarande inte hört något och det i sig har gett mig spök tankar och lite små nojja.

någon som vet hur länge det syns på karolinska analyser?? kan tillägga att jag regelbundet tränar och mitt urin var vääldigt ljust förmodligen precise så det blev godkänt.

Det är lugnt. De brukar enbart höra av sig till dig/chef när det är positivt.
Citera
2024-03-17, 14:49
Medlem
Är det någon som har erfarenhet av prov som skickas på analys ? Talar om hur mycket värden av THC som finns eller är de bara positivt/negativt arbetsgivaren får veta om ?
Citera
2024-03-17, 16:54
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninen1213
Är det någon som har erfarenhet av prov som skickas på analys ? Talar om hur mycket värden av THC som finns eller är de bara positivt/negativt arbetsgivaren får veta om ?

Brukar vara det vanliga. Först en screening. Är det positivt skickas det vidare för analys. Då ser man precis vad det är och vilken mängd etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in