2024-03-17, 11:23
Medlem
jontepsgs avatar
Engelsmännen gillar inte att Ben White säger nej till landslaget tills vidare/för evigt. Det ska ju sägas att Ben är lite "speciell" då han inte kollar någon fotboll förutom fotbollen som Arteta ger honom i uppgift att titta på, inte ens CL-finalen intresserar honom. Så att just han säger nej till landslaget kan jag förstå.
Citera
2024-03-17, 11:28
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Engelsmännen gillar inte att Ben White säger nej till landslaget tills vidare/för evigt. Det ska ju sägas att Ben är lite "speciell" då han inte kollar någon fotboll förutom fotbollen som Arteta ger honom i uppgift att titta på, inte ens CL-finalen intresserar honom. Så att just han säger nej till landslaget kan jag förstå.

Det är inte att Ben White inte är intresserad av landslaget, det är att han har tidigare dispyter med coacher i landslaget. Han har ju accepterat erbjudandet vid tidigare tillfälle och han började gråta av lycka enligt honom själv när han fick det. Det är ganska uppenbart att han brinner för att spela fotboll, även fast han inte kollar på det.

Det var samma för mig när jag spelade innebandy när jag var liten, älskade att spela det, men var helt ointresserad att kolla på det.
Citera
2024-03-17, 11:38
Medlem
HycklarSveriges avatar
Juste, en intressant detalj inför Arsenals möte med Bayern är ju att Bayern har förbjudits från att ha några bortafans på Emirates. Det ger ju oss en större fördel där med tanke på att tyska fans generellt är mer högljudda.

Bortmatchen på Allianz Arena kommer nog vara väldigt tuff, tror inte de är vana vid den typen av atmosfär. Det märktes både i Porto och Lens i CL när de spelade på bortaplan. Ser mer nervösa och osäkra ut än vanligt.
Citera
2024-03-17, 12:04
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Det är inte att Ben White inte är intresserad av landslaget, det är att han har tidigare dispyter med coacher i landslaget. Han har ju accepterat erbjudandet vid tidigare tillfälle och han började gråta av lycka enligt honom själv när han fick det. Det är ganska uppenbart att han brinner för att spela fotboll, även fast han inte kollar på det.

Det var samma för mig när jag spelade innebandy när jag var liten, älskade att spela det, men var helt ointresserad att kolla på det.

Jo så är det att han bråkade med assisterande coachen, och ja han grät. Men jag fick känslan att det räckte den tiden han var där. Men vem, vore inte första gången en spelare ändrade sig. Jag tror ändå att han längtar efter tiden när hans liv inte kretsar kring fotboll.

Haha samma här, älskade också innebandy men jag har aldrig sett en professionell match varken på tv eller live. Sen är det inte riktigt samma att spela något som liten och att göra det som vuxen i världens bästa liga.
Citera
2024-03-17, 12:05
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Juste, en intressant detalj inför Arsenals möte med Bayern är ju att Bayern har förbjudits från att ha några bortafans på Emirates. Det ger ju oss en större fördel där med tanke på att tyska fans generellt är mer högljudda.

Bortmatchen på Allianz Arena kommer nog vara väldigt tuff, tror inte de är vana vid den typen av atmosfär. Det märktes både i Porto och Lens i CL när de spelade på bortaplan. Ser mer nervösa och osäkra ut än vanligt.

Wtf? Varför får dom inte ha bortafans? det har jag helt missat..
Citera
2024-03-17, 13:29
Medlem
jontepsgs avatar
För en gångs skull håller jag med Gary Neville:

Jamie Carragher: “The competition between Liverpool and Man City over the last 6 seasons is the greatest competition that has occurred in the league.”

Gary Neville: “Your words are insulting. Between the years 1998-2004, Arsenal won the league 3 times and Man United 4 times. It was a bloody competition, while in the last 6 seasons Liverpool achieved only one title!”

Ja, City och Liverpool har varit två av dom bästa lagen i PLs historia senaste tiden. Men under dessa år har City vunnit ligan 5ggr och Liverpool har en titel och 2 andraplatser. Dvs. en rejält överhypad rivalitet..
Citera
2024-03-17, 14:19
Moderator
zanteras avatar
Jag håller också Man Utd/Arsenal högre men är såklart färgad då jag håller på ett av lagen. Men man växte upp med den rivaliteten och det fanns så många profiler i båda lagen. Arsenal var ett riktigt bra lag och hade ju sin Invincibles-säsong bland annat, Man Utd kändes som en maskin och lyckades ofta få resultaten med sig genom att mala ner motståndarna, var ju många sena mål på tilläggstid osv. Två olika jättar, många minnesvärda matcher mellan lagen.

Dock är det ju tråkigt senaste 10 åren att båda lagen varit orelevanta. Arsenal har börjat bygga något och är i dagsläget ett bättre lag än Man Utd, dock fortfarande ingen PL-titel på 20 år, Man Utd ingen på 10-år. Möjligt att Arsenal har chans att bryta den långa torkan i år, Man Utd lär få vänta ett tag. Hade varit kul om båda lagen var riktigt bra igen - och då menar jag inte "harva runt top4 och klara det varje säsong"-bra utan att man byter PL titlar fram och tillbaka och det avgörs på målsnöret.
Citera
2024-03-17, 14:52
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
För att några nötter slängde ut pyroteknik på planen efter vinsten mot Lazio.
Citera
2024-03-17, 15:15
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
För en gångs skull håller jag med Gary Neville:

Jamie Carragher: “The competition between Liverpool and Man City over the last 6 seasons is the greatest competition that has occurred in the league.”

Gary Neville: “Your words are insulting. Between the years 1998-2004, Arsenal won the league 3 times and Man United 4 times. It was a bloody competition, while in the last 6 seasons Liverpool achieved only one title!”

Ja, City och Liverpool har varit två av dom bästa lagen i PLs historia senaste tiden. Men under dessa år har City vunnit ligan 5ggr och Liverpool har en titel och 2 andraplatser. Dvs. en rejält överhypad rivalitet..
Vidrigt och historielöst. Ett hån mot vad ordet rivalitet innebär. Men varit mycket sånt framförallt efter Klopps besked. Ser många som kallar det Premier Leagues greatest rivalry. Klopp vs Pep. City vs Liverpool. Bara massa, ursäkta uttrycket zoomers som kan uttrycka sig så. Sitter och runkar av varandra på presskonferenserna. Matcherna bra, men innehåller inte den där flamman.

United-Arsenal. Fergie-Wenger var något helt annat. Pizzor. Bråk. Mind games. Det verkligen brann både på och utanför planen.

Men även rivaliteten som var mellan United-Chelsea/Fergie-Mourinho
Arsenal-Chelsea/Wenger-Mourinho
Liverpool-Chelsea/Benitez-Mourinho
United-Liverpool/Fergie-Benitez

Alla större rivaliteter. Kvaliten fotbollsmässigt må vara högre på dagens City-Liverpool/Klopp-Pep må vara högre men det är enda delen den ligger före. På alla andra plan var nyss nämnda rivalmöten hetare.

Men man kan ju sammanfatta det som att det var en annan tid. Även Martin Jol hade sina duster med Wenger i NLD. Är inte samma gnista idag tyvärr.
Citera
2024-03-17, 16:08
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Jo så är det att han bråkade med assisterande coachen, och ja han grät. Men jag fick känslan att det räckte den tiden han var där. Men vem, vore inte första gången en spelare ändrade sig. Jag tror ändå att han längtar efter tiden när hans liv inte kretsar kring fotboll.

Haha samma här, älskade också innebandy men jag har aldrig sett en professionell match varken på tv eller live. Sen är det inte riktigt samma att spela något som liten och att göra det som vuxen i världens bästa liga.

Kan ju också vara så att han sparar sin energi för att han vill satsa allt på att vinna med Arsenal denna säsongen, och kanske bara kommer få värma bänken ändå i England.

Jo det är sant, inte riktigt jämförbart med att spela i bästa ligan haha. Det är nog väldigt ovanligt att inte kolla alls bland proffesionella spelare.
Citera
2024-03-17, 16:13
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Det är på grund av att fansen har använt sig av bengaler i CL matcher. Tror detta hände både mot Lazio och Köpenhamn. Synd ba att det är spelarna och klubben som straffas av detta i slutändan.
Citera
2024-03-17, 17:07
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vidrigt och historielöst. Ett hån mot vad ordet rivalitet innebär. Men varit mycket sånt framförallt efter Klopps besked. Ser många som kallar det Premier Leagues greatest rivalry. Klopp vs Pep. City vs Liverpool. Bara massa, ursäkta uttrycket zoomers som kan uttrycka sig så. Sitter och runkar av varandra på presskonferenserna. Matcherna bra, men innehåller inte den där flamman.

United-Arsenal. Fergie-Wenger var något helt annat. Pizzor. Bråk. Mind games. Det verkligen brann både på och utanför planen.

Men även rivaliteten som var mellan United-Chelsea/Fergie-Mourinho
Arsenal-Chelsea/Wenger-Mourinho
Liverpool-Chelsea/Benitez-Mourinho
United-Liverpool/Fergie-Benitez

Alla större rivaliteter. Kvaliten fotbollsmässigt må vara högre på dagens City-Liverpool/Klopp-Pep må vara högre men det är enda delen den ligger före. På alla andra plan var nyss nämnda rivalmöten hetare.

Men man kan ju sammanfatta det som att det var en annan tid. Även Martin Jol hade sina duster med Wenger i NLD. Är inte samma gnista idag tyvärr.

Ja, jäklar vad taggad man blev av att se Vieira och Keanes mördarblickar mot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in