2024-02-27, 16:31
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Det var skumt 🤷🏻‍♀️

Menar du att det funkar för dig trots att du ej har något abonnemang eller dylikt?

Enligt deras kundtjänst; "Funktionen är enbart tillgänglig i våra ordinarie abonnemang, alltså inte längre i Tele2 Play Grund.".
Citera
2024-03-07, 20:42
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Det är bara i marknätet som SVT1, SVT2 och TV4 är i HD utan kostnad. Tele2 kräver abonnemang om man vill ha HD-versionen.
Nu har Tele2 till slut släppt HD-kanalerna i kabelnätets grundutbud fria utan abonnemangskrav.

Bara att lägga in dessa HD-versioner och radera de gamla SD-motsvarigheterna, om ens utrustning är klar för sådant.
Citera
2024-03-08, 13:10
Medlem
flazbazs avatar
Den här veckan har jag fått lära mig att man kan byta abonnemang till annan leverantör av bredband och TV, trots att man bor i ett "Comhem-hus". Blev dessutom lovad snabbare när, och mer TV än med mina "tre hål i väggen" via 5G och wifi-router.

Kan betala mindre för:

BB (ca 3-400/?)+ TV (mellan-klass-paket) + Telefonabonnemang + ny lur på avbetalning

än vad jag nu betalar Tele2 för:

BB (200/10) + TV (Silver).

Är detta för bra för att vara sant (med 5G nätet)? Någon som har erfarenheter av denna lösning?

Kanske är det bara jag som är sjukt sen på bollen, eller så kanske det finns andra som kan finna denna info värdefull.
Citera
2024-03-09, 07:45
Medlem
Citat:
Nu har Tele2 till slut släppt HD-kanalerna i kabelnätets grundutbud fria utan abonnemangskrav.

Bara att lägga in dessa HD-versioner och radera de gamla SD-motsvarigheterna, om ens utrustning är klar för sådant.

Nice! Vet du om det gäller alla kanaler i det kostnadsfria grundutbudet?
Citera
2024-03-09, 13:24
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Nice! Vet du om det gäller alla kanaler i det kostnadsfria grundutbudet?
Ja, samtliga kanaler i kostnadsfria grundutbudet som har en HD-motsvarighet.
Citera
2024-03-14, 17:52
Medlem
knurras avatar
Bra att man kan se HD-kanalerna gratis nu men dåligt att de tagit bort möjligheten att se dagens program i efterhand med Tele2Play.
Citera
2024-03-17, 00:27
Medlem
Grundutbudet är väl bara SVT kanalerna?
Citera
2024-03-17, 06:06
Medlem
flazbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ibraflash
Grundutbudet är väl bara SVT kanalerna?
Det är ju inte galet svårgooglat om man nu känner för att inte killgissa.
Google: "tele2 tv grundutbud"
SVT 1 HD
SVT 2 HD
TV3 HD
TV4 HD
Kanal 5 HD
TV6 HD
Sjuan HD
TV8 HD
Kanal 9 HD
TV10 HD
Kanal 11 HD
TV12 HD
V film action HD
Viaplay Film & Serier
Film & Serier
SVT 24 HD
Citera
2024-03-17, 10:59
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flazbaz
Det är ju inte galet svårgooglat om man nu känner för att inte killgissa.
Och ändå misslyckas du...

Kostnadsfria grundutbudet är SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24/SVT Barn, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, Kanal 11, TV 12 samt ATG Live, plus ev. lokalkanal som Öppna Kanalen samt regionalt TV Finland. Tills vidare även ExpressenTV, BBC News och Al Jazeera.
Citera
2024-03-17, 14:17
Medlem
Citat:
Och ändå misslyckas du...

Kostnadsfria grundutbudet är SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24/SVT Barn, TV3, TV4, Kanal 5, TV6, Sjuan, TV8, Kanal 9, Kanal 11, TV 12 samt ATG Live, plus ev. lokalkanal som Öppna Kanalen samt regionalt TV Finland. Tills vidare även ExpressenTV, BBC News och Al Jazeera.

Precis. Haha det var detta jag tänkte på, det var därför jag frågade. Jag har redan googlat tidigare.
Men tror inte att 6an är med längre i dom fria kanalerna tror bara det är SVT (pga skatten) sen öppna kanalen och ATG.
Citera
2024-03-17, 14:21
Medlem
Citat:
Precis. Haha det var detta jag tänkte på, det var därför jag frågade. Jag har redan googlat tidigare.
Men tror inte att 6an är med längre i dom fria kanalerna tror bara det är SVT (pga skatten) sen öppna kanalen och ATG.
Beror på var man bor och vad fastighetsägaren förhandlat som "grundutbud".
Kanalerna som visas abonnemangsfritt är bland annat SVTs kanaler och många fler populära tv-kanaler. Lokala variationer kan förekomma. För att se vilka tv-kanaler som ingår i grundutbudet på din adress kan du söka här.
https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalutbud
Senast redigerad av tjanska 2024-03-17 kl. 14:30.
Citera
2024-03-17, 15:12
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Där har även du helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in