2024-03-11, 10:49
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Hur är priserna på alkohol i Burg? Tänkte dra iväg på en bussresa för att fylla baren här hemma, bussresan kostar 2000kr med hotell & middag vilket är ett bra pris. Men hur är priserna på alkoholen och hur mycket alkohol får man köpa?

Har hört att det är max 10 liter sprit vilket inte är mycket, andra säger att man får köpa så mycket man vill bara man kan bevisa att det är för egen/familjens konsumtion.[/QUOTE

Köpa så mycket man vill, ja om du ska ha en tillställning ex bröllop men fastnar du i tullen, ha med vigselbevis, inbjudningslista för gäster, uppvisa hyresavtal med lokal, präst mm ju mer du kan styrka att du ska gifta dig ju snabbare kommer du ifrån tullen

Gäller inte om du åker hem via Danmark.
Citera
2024-03-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Man använder väl kontanter? Och växlar innan man åker utomlands.... Varför dra kortet svenska staten ska väl inte se om jag köper en liter mjölk på Ica... Där sparade du 200 i avgift
Kronan kommer jämna ut sig mot euron med
precis naturligtvis hade jag tänkt att handla med kontanter svenska kontanter men de tar inte emot kontanter från bananrepubliken Zvärje längre.
Citera
2024-03-16, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
precis naturligtvis hade jag tänkt att handla med kontanter svenska kontanter men de tar inte emot kontanter från bananrepubliken Zvärje längre.

Detta kom från en dag till en annan, inget som skyltat med varesig innan man köpt biljett till båten i dk eller på hemsidan, en fågel viskade dock i mitt öra att det finns en butik inne burg som tar svenska pisetas, ända butiken i trakten som gör det
Citera
2024-03-16, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Gäller inte om du åker hem via Danmark.
Varför skulle det inte gälla om du reser via Danmark?
Citera
2024-03-17, 00:19
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fc2
Varför skulle det inte gälla om du reser via Danmark?
Danmark och Sverige har olika syn på hur mycket alkohol du får ta in från ett annat EU-land.
Se inlägg ett.
Citera
2024-03-17, 05:01
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Danmark och Sverige har olika syn på hur mycket alkohol du får ta in från ett annat EU-land.
Se inlägg ett.

Jag har då aldrig varit med om att danskarna varit intresserade av en svensk bil. Svenska tullen däremot...
Citera
2024-03-17, 08:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anywhan
Du har inget kredit- eller betalkort?

Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
Jag har då aldrig varit med om att danskarna varit intresserade av en svensk bil. Svenska tullen däremot...
Det är en risk man tar och det är bara rimligt att man är medveten om risken.

Danskarna är till skillnad från svenskarna förnuftiga människor.
Skulle det vara så att de nu får korn på din bil som är överlastad med vuxengodis, då kan det bli dyrt.
Senast redigerad av borriz 2024-03-17 kl. 08:25.
Citera
2024-03-17, 11:17
Medlem
[quote=borriz|87689870]Du har inget kredit- eller betalkort?
Visst har jag det men köp av en större mängd alkohol vill man inte skylta med, öl och sprit är utmärkta gåvor till hantverkare och gör att man kommer in på bilverkstaden fortare (mutor haha)
En tullare däremot får fram att du är en högfrekvent smugglare om du åker typ var nionde månad typ.
Citera
2024-03-17, 11:18
Medlem
Citat:
Du har inget kredit- eller betalkort?

Det är en risk man tar och det är bara rimligt att man är medveten om risken.

Skulle det vara så att de nu får korn på din bil som är överlastad med vuxengodis, då kan det bli dyrt.

Visst har jag det men köp av en större mängd alkohol vill man inte skylta med, öl och sprit är utmärkta gåvor till hantverkare och gör att man kommer in på bilverkstaden fortare (mutor haha)
En tullare däremot får fram att du är en högfrekvent smugglare om du åker typ var nionde månad typ
Citera
2024-03-17, 14:21
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:

Jaha pratar du överlast i vikt alltså? Jag överlastar aldrig, däremot tar jag in betydligt mer än "rekommendation".
Citera
2024-03-17, 16:33
Medlem
Lady Tesss avatar
Citat:

Jag blev stoppad av danska tullen i Rödby för några år sen. De ville veta vad jag skulle med all alkohol till (hade 40 liter sprit samt lite öl och vin). Sa att jag skulle dricka det själv och fick sedan åka vidare (de kikade även på min biljett och en hund sniffade runt i bilen).
Citera
2024-03-17, 18:00
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Jaha pratar du överlast i vikt alltså? Jag överlastar aldrig, däremot tar jag in betydligt mer än "rekommendation".
Det handlar om skillnaden mellan danska och svenska kvoter, du hoitttar länkar i trådstaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in