2024-03-17, 00:36
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Prostitution är inpräntat i kulturen, majoriteten av alla unga Ukrainska tjejer är prostituerade, direkt eller indirekt.

Korruptionen likaså, många i Ukraina har blivit väldigt rika på detta krig och därför fortsätter det. De som har hand om mönstring har blivit extra rika då de tar stora mutor för att låta personer slippa kriga. Folk reser med resväskor fulla med kontanter till Europa. Beträffande biståndet så åker runt 30% ner i politikernas fickor på ett eller annat sätt.

Det är inget nytt, det är så världen fungerar.

Ja så är det. Inte för att jag hyllar Putin direkt.
Citera
2024-03-17, 00:37
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av songline
OK, här kommer ett bidrag till arabtanten till nästa program:

- Varför är alla män i Gaza så korta?
- För att de ska kunna gömma sig bakom barnen!

Hon är väl knappast tant.

Och ja, de har en del inte så rumsrena svar:

https://youtu.be/PppvD3BMT8M
Citera
2024-03-17, 00:40
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Avundsjuka. Tjejer från den muslimska delen av världen har alltid varit avundsjuka på tjejer från Ukraina. De har liksom jag själv (är judinna) långa ben och är blonda med vackra drag.

”Långa ben med vackra drag” ditt självförtroende är verkligen på top och varför är det så viktigt att nämna att du är en judinna? Patetiskt.
Citera
2024-03-17, 00:43
Medlem
danne_00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-

Hon är en smutsig otacksam sverigehatande arabhora som inte ska vara i Sverige.
Din vidriga människa, hoppas du får en plågsam död och att karman biter dig i ärslet livet ut.
Citera
2024-03-17, 00:44
Medlem
-Ines-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Ukrainare har varit en stereotyp sen långt innan kriget. Araber/arabiska kvinnor har det skämtats om i flera avsnitt, men du vill att det ska skämtas om just palestinska kvinnor?
Att ukrainskor "ses på bordellerna" är f ö inte ens olagligt eller klandervärt, det är väl kunderna som är olagliga?
Jämförbart vore om man skämtade om ukrainskor som sitter fast i landet och inte kan ta sig ut.

Så om palestinska kvinnor hade möjlighet att fly till närliggande länder skulle det vara fritt fram att driva med dom? Det tror inte jag. Inte under ett pågående krig. Det var därför jag tog dem som en jämförelse med ukrainskor. Jag skrev aldrig att jag vill att det ska skämtas om palestinska kvinnor. Jag tycker det var en mer intressant jämförelse i alla fall än att dra parallell mellan Elafs skämt om t ex nån Imam med skämt om krigsflyende ukrainskor.
Senast redigerad av -Ines- 2024-03-17 kl. 00:48.
Citera
2024-03-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Hon är väl knappast tant.

Och ja, de har en del inte så rumsrena svar:

https://youtu.be/PppvD3BMT8M
? På vilket sätt var det inte rumsrent???

Kan du ge ett enda exempel där de driver med islam?
Senast redigerad av songline 2024-03-17 kl. 00:52.
Citera
2024-03-17, 00:52
Medlem
Iaghs avatar
Och allt oändligt spam om ukranian women nära dig, total bluff?

Ibland i Norge men det är ju nära nog.
Citera
2024-03-17, 00:56
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Säger inte att du har fel i din upplevelse men Ukrainarna rent generellt ligger långt över genomsnittsinvandraren och kommer få akademiska jobb, inte städarjobb. Våra tre bästa flyktinggrupper (asylflyktingar, och ukrainare är inte asylflyktingar rent tekniskt) de senaste 40 åren har varit iranierna, kroaterna och Ukrainarna. Asylinvandring som verkligen bidragit till samhället. Att en arab "eller barn till arab" får sitta i skattefinansierad tv och göra sig rolig på deras bekostnad känns märkligt.
Jo så är det ju. Men många har stress över att få ett jobb snabbt över huvud taget eftersom de får extremt lite.
En mamma på sonens förskola har tom två jobb för att ha råd att betala hyran för henne, barnen och mormor.
Hon kan få ett boende betalt av stat/kommun men då behöver de flytta 60mil till en plats helt utan jobbmöjligheter.
Tidigare jobbade hon som ekonom, hon får säkert ett passande jobb när språket sitter lite bättre.
Citera
2024-03-17, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twitterturken
Att dom inte kan ta ett skämt, folk från Ukraina är lika lättkränkta som övriga blattar.
Skicka dom till fronten.

Nej, hon syftar på att så många ukrainska kvinnor är prostituerade.
Och det stämmer ju, internet är fyllt med reklam om hur man kan "träffa" ukrainska damer nu.
Innan kriget började så var det främst thailändskor.

Fick ett spam-email häromdagen om någon påstådd dating sida där man kan träffa ukrainska kvinnor.
I själva verket är det prostitution.

De datingsajterna från Ukraina är gamla som gatan, en del kvinnor svarar på dessa chattar. Men du vet inte om den som svarar är polska, ryska eller från Ukraina ?

De har det som jobb helt enkelt.

Dessa spammejl, och Internetreklam är bara klickbeten.
Mycket osannolikt att du skulle få till en träff med en sådan.
Först så kommer hon att svara att hon behöver 2000 kr till ett pass.
Sedan 7000 kr till flygbiljetter och hotell.
Därpå så har hennes mamma blivit sjuk och sjukvården kostar 7000 kr till,
och så kommer det att hålla på.
Tills att du har tröttnat, ungefär...
Citera
2024-03-17, 01:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
? På vilket sätt var det inte rumsrent???

Kan du ge ett enda exempel där de driver med islam?

Det finns, du får faktiskt hitta dem själv. Hur svårt ska det vara att kolla på programmet? Om du inte vill se det så varför klaga?
Citera
2024-03-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det finns, du får faktiskt hitta dem själv. Hur svårt ska det vara att kolla på programmet? Om du inte vill se det så varför klaga?
Det verkar vara ett högst smaklöst program, så, nej tack. Men lite rubriker var väl enda sättet att få upp tittarsiffrorna?
Citera
2024-03-17, 01:22
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Det verkar vara ett högst smaklöst program, så, nej tack. Men lite rubriker var väl enda sättet att få upp tittarsiffrorna?

De är inne på andra säsongen med finfina tittarsiffror. Så de behöver inte negativa kommentarer som dessa.

Kan väl inte påstå att det är mitt favoritprogram men har ändå sett alla. Smaklöst? Och Flashback är inte smaklöst? Jag tror du ska flytta till Familjeliv. Eller också tycker du inte om humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in