Citat:
Ursprungligen postat av
camorraro
Ukraina har troligen top 5 prostituerade kvinnor i världen. Det är inget nytt, de är pengakåta sedan födseln. Det är inget krig i Kyiv, så de kan återvända imorgon om de vill.
Men de kan gott och väl stanna här och jobba, det skadar ingen.
Ja även innan kriget var det ett faktum.
"En stor oro i början av kriget var att kvinnor på flykt och ensamkommande barn skulle exploateras och hamna i trafficking. Ett år senare har åtta miljoner flytt till Europa och lika många är på flykt inom Ukraina. Antalet ukrainska kvinnor inom den europeiska sexindustrin har också ökat dramatiskt.
Ukraina var dock redan ett av de största ursprungsländerna i Europa för prostitution och trafficking."
https://kvinnatillkvinna.se/det-har-ett-ar-med-fullskalig-invasion-inneburit-for-kvinnor-och-flickor-i-ukraina/
Sen kanske det snarare är så ambassadören är (o)medveten av det här, jag vet inte eller så har han helt enkelt vistats för länge här där kränkthetskortet används i tid och otid.
De som arbetar med de här frågorna med trafiking kan knappast få bättre fokus på just den här frågan, med den här stormen i vattenglaset.
Inget att uppröras över och de som sett henne i Svenska nyheter när hon ställt frågor till svenskar på gatan, där en del frågor kan ses som kränkande, utan att någon lyfter på ögonbrynet då det är mot vita svenskar.
Tyckte även hennes var i Svt-artikeln var bra säkert postat tidigare men jag har inte läst alla inlägg.
"Elaf Ali skriver i ett inlägg på X att hon under programmet gjorde narr av en imam, ukrainare och somalier, och
att de två förstnämnda blivit upprörda:
”Somalierna verkar ha mest självdistans.
Eller så har de bara inte upptäckt svtplay än, (min anm.

här gör hon narr av somalierna än en gång eller hur man vill tolka det.) ” fortsätter hon."