Citat:
Ursprungligen postat av
AnieZ
Det är sorgligt. Funderar mycket på det, ska man bli gammal och ensam!?
Tänker på detta varje dag. ... Men sen backar jag bandet och inser att jag satt lika ensam minus de förhållanden man varit i, i 20 och 30-årsåldern också. I mitt fall pga fysisk sjukdom där jag inte orkar så som andra vilket orsakar isolering. Hade jag haft daglig superork som andra, hade jag varit ute på upptåg varje dag. Som det är nu, orkar jag ett par gånger i veckan max. Resterande tid blir det datorn och pyssla om hemmet.
Vad orsakar din ensamhet? Den kan ju bli extremt farlig där man tillåter farliga personer i sitt liv för att få sällskap. Det har jag fått erfara då de inte heller har vänner för att andra inte klarar vara kring dem och så blir det den ensamme och den farlige vilket oftast i slutänden knäcker den ensamme så var försiktig så att du inte släpper in farliga personer i ren desperation, det blir plågsamt. Men å andra sidan sett är ensamheten också plågsam så det är hugget som stucket.
Brukar räkna på hur många år man har kvar av lidandet, säg man är 50 nu, så 80-ish dör man vanligtvis nuförtiden..det är 30 år till. Fi FAN!

TRETTIO ÅÅÅR!
Men vi är långt från ensamma. Ser en gammal väninna i min ålder som har tre utflugna barn, radhus, bil och körkort, fortfarande ser riktigt bra ut och hon sitter lika ensam. Alla sitter bara hemma framför datorspelen och är asociala. FAN är detta för utveckling?