2019-03-01, 20:13
Avslutad
Jag är en sådan som längtar varenda veckodag till att det ska bli helg. Och när väl helgen har kommit så jag har sällan något att göra. Det kan bli att man åker till ett centrum och kanske köper någon god mat. Sällan något mer än så. Jag har i princip inga kompisar och en flickvän har jag aldrig haft och kommer aldrig kunna hitta då jag inte duger utseendemässigt för dom. Jag har blivit deprimerad som en zombie och går runt och pratar med mig själv hela dagarna, kollegorna på jobbet måste tro jag har blivit knäpp.

Jag har försökt leta tjej aktivt i tio år men inte kommit någonstans. Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

De flesta dagar när jag går och lägger mig hoppas jag att jag inte ska vakna upp igen. Jag har ingen lust att gå till jobbet, jag tröstäter och jag kan ligga i soffan och titta upp i taket i timmar.

Vad fan ska jag göra med mitt liv? Varför ska en sån som jag födas för?
Citera
2019-03-01, 20:15
Medlem
Etta.Places avatar
Tråkigt att höra hur du har det . Kan du inte försöka gå med i någon förening eller klubb för något fritidsintresse? Så du får något att göra på helgerna och även kan träffa vänner?
Citera
2019-03-01, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Jag är en sådan som längtar varenda veckodag till att det ska bli helg. Och när väl helgen har kommit så jag har sällan något att göra. Det kan bli att man åker till ett centrum och kanske köper någon god mat. Sällan något mer än så. Jag har i princip inga kompisar och en flickvän har jag aldrig haft och kommer aldrig kunna hitta då jag inte duger utseendemässigt för dom. Jag har blivit deprimerad som en zombie och går runt och pratar med mig själv hela dagarna, kollegorna på jobbet måste tro jag har blivit knäpp.

Jag har försökt leta tjej aktivt i tio år men inte kommit någonstans. Män som är socialfall, alkoholister, kan inte svenska, pundare och vad vet allt lyckas men inte jag.

De flesta dagar när jag går och lägger mig hoppas jag att jag inte ska vakna upp igen. Jag har ingen lust att gå till jobbet, jag tröstäter och jag kan ligga i soffan och titta upp i taket i timmar.

Gör som svenskar har gjort i alla tider, gå en kurs. Helst något som intresserar kvinnor och som kräver interaktion med dem. Danskurser är perfekt, en övervikt av kvinnor som anmäler sig och pardans kräver kroppskontakt.
Citera
2019-03-01, 20:24
Medlem
Citat:
Jag har ingen lust att gå till jobbet

Läste en artikel om det här i somras över alla ensamma svenska män. Problemet blir att många ser ingen mening längre i livet och tillslut går det ut över bland annat jobbet. Egentligen så går många ensamma killar ner i tid, yrkesmässigt. Det finns ingen idé längre att slita måndag till fredag som singel och ensam. Antagligen singel och ensam hela livet.

Spara pengar och bara typ stick? Backpacka, begå lite misstag, slöa på en strand i tropiken? För att varva med en promenad i naturen? Hoppas på att äventyr och att någon dyker upp på vägen?
Citera
2019-03-01, 20:27
Medlem
okok1s avatar
Skaffa mål. Om det är mänsklig kontakt du söker så prova på någon aktivitet som verkar intressant. Eller testa på saker. Börja volontärarbeta etc. Finns massvis att göra för att träffa människor.
Citera
2019-03-01, 20:28
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:

Börja på gymmet, dels kommer du att må bättre både fysiskt och psykiskt och dels kommer du att lära känna människor.

Många gånger lär man känna en partner genom andra vänner så du får nog börja där.

Finns många andra föreningar också att gå med i och det brukar vara buggkurs på söndagar.

Kan lova dej att den som kan dansa blir populär oavsett utseende.

När man är så mycket ensam som du är så drar det ner humöret och då är det svårare att träffa någon.

Det finns kryssningar för singlar också.
Med dans.
Citera
2019-03-01, 20:30
Bannlyst
skaffa dej en hobby TS , typ klättra i berg , köp en sporthoj och ta körkort , eller börja med dykning

att ha egna intressen för att få livet att va spännande är ditt eget ansvar
att sedan få en kvinna handlar bara om rätt tillfällighet
Citera
2019-03-01, 20:34
Medlem
InnesIs avatar
Citat:

Jag kan inte ge dig bra tips på att träffa kvinnor utom de mest självklara som redan nämnts men jag kan känna igen mig i att det är svårt att upprätthålla vänskapsband. Jag är själv en sådan person som trivs lite för bra med att vara ensam.

För mig har fritidsintressen gjort att jag regelbundet kommer ut och träffar folk (för jag är inte asocial när jag väl träffar andra). Tidigare var det mycket musik. Jag spelade i band och vi repade några gånger i veckan. De senaste åren har jag börjat träna kampsport och på så sätt träffar jag folk automatiskt 3-4 gånger i veckan men helt utan krav (jag behöver inte tänka på att bjuda hem folk eller hitta på något eller liknande).

Jag behöver ofta en anledning för att träffa folk och då får man skaffa sig en sådan. Även om det är ganska få människor jag umgås med privat (utanför träningspass eller i replokalen) så får mina intressen mig att träffa folk och ger mig en dos av det sociala som är hälsosam men som inte är påträngande (viktigt för en som är naturligt lite introvert).
Citera
2019-03-01, 20:36
Medlem
jjujjus avatar
Stick till frisören och fixa en ny frilla, köp nya kläder och bygg upp ett bra självförtroende, tjejer gillar killar/män med självförtroende med en säker blick, bra hållning (inte titta ner i marken när du går) var glad och se inbjudande ut. När man mår dåligt och har dåligt självförtroende så blir man automatiskt raka motsatsen. Var inte rädd att få nobben, det är bara att gå vidare till nästa tjej - plötsligt händer det!

Hur kommer det sig att du inte har vänner? Börja på någon sport, muay thai är rätt sexigt!
Citera
2019-03-01, 20:38
Medlem
Försök att hitta saker att se fram emot. Planera in olika aktiviteter i vardagen. Om du inte redan tränar så börja med det, du kommer må betydligt bättre. Även dans (som många redan skrivit), gå promenader, måla, gör yoga eller boka en spontan resa.

Det kanske är svårt att hitta nån motivation till en början, men nånstans måste man börja. Det blir inte bättre än vad man gör det till
Citera
2019-03-01, 20:40
Medlem
Gör någonting du uppskattar istället för att ligga och stirra i taket och älta, så lär du inte hitta något sällskap. Och om du nu ändå inte skulle hitta någon medans du gör det du uppskattar så har det åtminstone inte varit lika förgäves som att ligga och stirra i taket.
Citera
2019-03-01, 20:43
Medlem
Tråkigt att du känner dig så ensam!
Vad tycker du är kul att göra, när blir du glad? Har du något intresse att bygga vidare på?
Något du är bra på som du kan göra? Syssla med något man är lite bra på ökar självkänslan och det behöver du mer av. Och som någon skrev tidigare, det finns kurser i princip allt....
Såg dina tidigare inlägg om babyface.... inte något problem om man har en vältränad kropp (tro mig, jag är kvinna ;-)). Om du inte är van att träna eller tycker det är trist så börja smått, promenader i allt raskare takt, jogging och kanske så småningom gym eller någon annan sport/idrott. Men ta små steg i taget, annars så blir det bakslag som bara sänker en.
Om du är deppig med låg självkänsla tycker jag att du kan "gå och prata med någon" , det finns strategier för att bygga upp självkänslan.
Träna på att snacka med andra könet. Börja med någon som inte är intressant som ev. partner, kanske någon äldre kvinna, kanske någon granne, någon i mataffären typ.... Var lite lyhörd för vad som uppskattas och vad som inte går hem i konversationen. Korta kommentarer bara, som kan utökas när du känner att du får gensvar. Lägg ner om du inte får någon respons, men misströsta inte (det finns sura kärringar och de som bara har en dålig dag, det behöver inte bero på dig), testa nån annan dag....
Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in