2024-03-15, 13:42
Medlem
snowbells avatar
Jag tänkte bara kolla med er, är det ni som bett att få ozempic utskrivet, eller har er läkare rekommenderat er att prova det?
I fall ni själva bett om att få det, vad har ni sagt? hur har ni uttryckt er?
Citera
2024-03-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegelkastaren
Uppdatering:

Startvikt (14/11-23): 90,6 kg
Nuvarande vikt 15/3-24): 72,8 kg
-17,8 kg

InBody-Mätningar (ingen gjord vid 90,6 kg)

Vikt då: 88,4 kg
Vikt nu: 72,8 kg
-15,6 kg

Muskelvikt då: 39,3 kg
Muskelvikt nu: 35,4 kg
-3,9 kg muskler

Fettvikt då: 19,4 kg
Fettvikt nu: 9,8 kg
-9,6 kg

BMI då: 29,2
BMI nu: 24,0

Fettprocent då: 22,0 %
Fettprocent nu: 13,4 %
-8,6 %

Kroppsvatten då: 50,6 l
Kroppsvatten nu: 46,3 l
-4,3 l

Väldigt bra resultat, kul att se! Jag gissar att du tränat en del och ätit proteinrik kost för att inte bli av med muskelmassa, stämmer det?
Citera
2024-03-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Har du gjort något särskilt för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt?

Citat:
Ursprungligen postat av onewalker
Väldigt bra resultat, kul att se! Jag gissar att du tränat en del och ätit proteinrik kost för att inte bli av med muskelmassa, stämmer det?

Stämmer bra! Håller i träning och äter bra mat. Proteinrikt som du skriver onewalker.
Citera
2024-03-16, 11:14
Medlem
Har ni fått eran order beslagtagen av " polis"?
Min blev beslagtagen men tror butiken scammar mig. Borde isf komma från tullen och inte polisen. Brevet som kom var i svart/vit texten sned och inget diarienummer fanns. Gäller semaglutidbutiken.com
Citera
2024-03-16, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marols223
Har ni fått eran order beslagtagen av " polis"?
Min blev beslagtagen men tror butiken scammar mig. Borde isf komma från tullen och inte polisen. Brevet som kom var i svart/vit texten sned och inget diarienummer fanns. Gäller semaglutidbutiken.com

Dom svarar på ett omdöme gällande detta och hänvisar till en artikel från SR om hur PostNord tagit beslag på 1.300 ”kanarkbrev” och andra olagliga substanser. Polisen säger i inslaget att 1.200 personer gjort sig misstänkte för brott och inom snar framtid kan förvänta sig ett besök av dem. Men hur ska de bevisa att man beställt det? Betalningen göra ju via bitcoin och omdirigeras.

https://sverigesradio.se/artikel/postnord-stoppade-1-300-knarkbrev-nu-sprids-metoden-till-hela-landet
Citera
2024-03-16, 18:23
Medlem
Men vi har inte beställt någon narkotika och det kan inte bevisas att vi handlat. Vem som kan ju ha beställt varor till ens adress. Så rättslig påföljd finner jag låg
Citera
2024-03-16, 22:28
Medlem
kukflashs avatar
Tog första dosen igår och har en långdragen huvudvärk. Är det pga ozempic eller har jag fått en hjärntumör?
Citera
2024-03-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Tog första dosen igår och har en långdragen huvudvärk. Är det pga ozempic eller har jag fått en hjärntumör?

Båda alternativen är osannolika. Har du ätit/druckit tillräckligt under dagen?
Citera
2024-03-16, 22:56
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onewalker
Båda alternativen är osannolika. Har du ätit/druckit tillräckligt under dagen?
Tog första dosen igår kväll, fick huvudvärk när jag skulle lägga mig och vaknade även med huvudvärk. Inga större förändringar i matintag eller av vätska.

På morgonen tog jag en treo och då släppte det men kom tillbaka för några timmar sedan. Har hällt upp ett glas vatten med vätskeersättning i nu och får se om det hjälper.
Citera
2024-03-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash

Huvudvärk är en av de vanligare bieffekterna av Ozempic.
Citera
2024-03-17, 10:53
Medlem
Tänk att riskera magmuskelförlamning och andra magproblem för att man saknar självdisciplin nog att sluta äta skitmat. Skandalöst.
Citera
2024-03-17, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johannnies
Huvudvärk är en av de vanligare bieffekterna av Ozempic.

Ok, det hade jag missat. Tack för det, bra att veta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in