2024-03-16, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Varför finns inte MGM x 2 med på Europol eller Interpols respektive listor?

(De är sedan i torsdags internationellt efterlysta, enligt flera medier)
Jag kan inte ge dig något direkt svar på varför dom inte ses i listan. Jag vet att diskussionen varit uppe tidigare i tråden. Då tror jag orsaken hamnade på prioritet angående listan. Men det som ändå är säkert är att poliser i andra länder har fått in efterlysningen på sina datorsystem.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/internationellt-efterlysta/
Citera
2024-03-16, 21:56
Medlem
hipsterkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jag kan inte ge dig något direkt svar på varför dom inte ses i listan. Jag vet att diskussionen varit uppe tidigare i tråden. Då tror jag orsaken hamnade på prioritet angående listan. Men det som ändå är säkert är att poliser i andra länder har fått in efterlysningen på sina datorsystem.

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/internationellt-efterlysta/

Stort tack för svar och länk! Snaran dras onekligen åt…
Citera
2024-03-16, 21:57
Medlem
exoticspices avatar
Mordet sker dagen före begravningen den 8/3 och exet börjar leta först på lördagen och anmäler till polisen på söndagen. Undrar om inte hon är inblandad i det här på något sätt hmm. Hon vet mycket mer än vad hon sagt till media.
Senast redigerad av exoticspice 2024-03-16 kl. 21:59.
Citera
2024-03-16, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hipsterkatt
Stort tack för svar och länk! Snaran dras onekligen åt…
Ja det måste ha brunnit i knutarna för paret. Rena actionfilmen. Finns barnen kvar i Sverige hos någon gammelmormor tro?. Det är väl vad man hoppas på.
Citera
2024-03-16, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Mordet sker dagen före begravningen den 8/3 och exet börjar leta först på lördagen och anmäler till polisen på söndagen. Undrar om inte hon är inblandad i det här på något sätt hmm

Jag har väldigt svårt att tro att hon är inblandad i mordet, men jag håller med om att det är konstigt att hon inte anmäler honom förrän på lördagen, trots att han inte dök upp på hennes pappas begravning på fredagen!
Citera
2024-03-16, 22:02
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Mordet sker dagen före begravningen den 8/3 och exet börjar leta först på lördagen och anmäler till polisen på söndagen. Undrar om inte hon är inblandad i det här på något sätt hmm. Hon vet mycket mer än vad hon sagt till media.

Eller så hade hon fullt upp med begravningen av sin förälder!

Men du hade säkert agerat annorlunda och direkt ditt ex inte dök upp ställt in och ringt 112… snälla
Citera
2024-03-16, 22:09
Medlem
Varför är de skilda.. man börjar ju undra. Först går hon (exet) ut i media ich berättar hur snäll och underbar han är. Sen visar det sig att exet.. utan gemensamma barn skulle gå på hennes pappas begravning.

Man kan ju tro de är gifta fortfarande,.
Citera
2024-03-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så sant verkligen konstigt att han inte dyker upp när pappan ska begravas.
.
På det viset känns läget allvarligt, men man kanske ändå tänker att det är väl ändå möjligt att något löser sig. Att tro att någon har mördats... det är en stretch.

Kanske hade hon så mycket att tänka på med begravning och kanske middag efteråt på fradagen så det första hon gör på lördagen är att åka ut till honom.

Jag tänker själv att om man är oskyldigt anklagad för något, då brister det för en? Man behöver rådgöra med de som är närmast, och uppbragt blir man.

Samtidigt vet vi inte. Och vi vet inte om han nu skulle vara oskyldig till det ena, kanske han inte är helt oskyldig till annat.

Men i mina ögon just nu så ligger han på min plussida, medan den andra sidan ligger på minuskontot. Håller dörrarna öppna, eftersom allt skaver lite här och där.

Ja så kan det såklart vara, men om man tänker ”att det bara finns en orsak” (som hon har uttalat sig) och om man dessutom har så bra relation som de har så är det för mig obegripligt att man inte prioriterat det (typ senare på kvällen, det är inte så att 112 har begränsade öppettider). Jag menar absolut inte att lägga någon skuld på exet, jag tänker snarare att det kanske är en medveten eller omedveten efterhandskonstruktion från henne.

Ja jag håller med, hon känd ju som en naturlig person för honom att vända sig till om han går igenom något jobbigt!

Helt med dig på det, de misstänkta verkar ju inte scora jättehögt på EQ-skalan! Och att de dessutom verkar ha begått ett mord när deras barn var närvarande… 🤯
Senast redigerad av Ballaurskur 2024-03-16 kl. 22:12.
Citera
2024-03-16, 22:10
Medlem
Någon som har länk till efterlysta kvinnans fb?
var är bilden hämtad på henne från?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/
Citera
2024-03-16, 22:12
Medlem
Bilder på WK? Någon som lyckats tagit reda på varför dem dödade AHA. Var det våldtäkt? Ser det inte som troligt att dem hade haft en affär, långsökt att hon skulle inleda en affär med en så mkt äldre kurd.
Citera
2024-03-16, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
Någon som har länk till efterlysta kvinnans fb?
var är bilden hämtad på henne från?

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/

Det står under bilden "Bilden är ett klassfoto från gymnasietiden." men ett inlägg väldigt långt bak är det en person som har lagt ut en annan bild på henne, jag vet inte vart den kom ifrån ser ut som Snapchat eller annan app med filter. Kan inte de där apparna. Vet inte vart personen fick bilden ifrån.

Hittade varifrån bilden är hittad. Det är samma som tiktok länkad till henne ifrån hennes sambo/man eller vad han nu är.
https://www.tiktok.com/@wajyaf
Senast redigerad av Haparandaflickan 2024-03-16 kl. 22:17.
Citera
2024-03-16, 22:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Det verkar vara lite olika bud om när hon anmäler honom förvunnen.

Tv 4 och Expressen (det senare hitar jag inte just nu) säger att hon anmäler den 9:e:

"När ingen därefter fick tag på honom anmäldes han som försvunnen den 9 mars och polisen inledde en förundersökning om människorov. "

https://www.tv4.se/artikel/1qnqsJ22RbWCpa3eZI3qxl/offret-i-vaeskan-anmaeld-foer-valdtaekt-och-misshandel-av-efterlyst-kvinna

DN skriver 10 mars:

"På lördagen letade hon efter mannen utan resultat, och på söndagen kontaktade hon polisen som omedelbart tog henne på allvar."

https://www.dn.se/sverige/varmdooffrets-exfru-hans-familj-ar-helt-forkrossad/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in