2024-03-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Klart det inte leder till fängelsestraff för SVT och deras babbar.

Men vanliga svenskar kan bli dömda för HMF om de skämtar friskt om folkgrupper.

Det enda skydd en svensk har är om man är kristen. Då har man lite mer frihet att uttrycka sig om bögar. Lex Åke Green.
Åt dig. Anledningen jag inte skrattade åt det du skrev var att du inte var rolig.
Citera
2024-03-16, 20:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-H
Jag har sett flera avsnitt och tror absolut att det är något som skulle kunna skämtas om. Nu senast var det bland annat en fråga om när muslimer bör vara tysta och inte säga nåt, och någon skämtade om "på flygplatsen hö hö". Jag har inte hunnit se avsnittet med Ukraina-gate ännu, så kan inte uttala mig om det.

Okej, ja jag tittar sällan på SVT så det är möjligt att programmet i fråga tar ut svängarna en del oavsett vad det handlar om och om så är fallet är det väl bara bra, i min mening. Kan man skämta om grupp A kan man gott skämta om grupp B också.
Citera
2024-03-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Åt dig. Anledningen jag inte skrattade åt det du skrev var att du inte var rolig.

Ser inte vad som skulle vara roligt. Att lagar förbjuder svenskar skämta är ett problem.
Citera
2024-03-16, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatPaella
Ser inte vad som skulle vara roligt. Att lagar förbjuder svenskar skämta är ett problem.
Testa ett skämt på mig då. Här är du ju anonym.
Citera
2024-03-16, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, ja jag tittar sällan på SVT så det är möjligt att programmet i fråga tar ut svängarna en del oavsett vad det handlar om och om så är fallet är det väl bara bra, i min mening. Kan man skämta om grupp A kan man gott skämta om grupp B också.
Här länkas det till ett inslag om en namngiven(?) imam, homofobi, koranen och analsex:
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
De gör det hela tiden.
Exempel från senaste avsnittet https://youtu.be/38ZFUYnKSw4?si=r4VewiWEjuNK344t

Skittråd detta. Det är lördag. Sluta hetsa upp er på internet och se på nåt kul istället. ISF till exempel. Eller vad ni nu tycker är kul.
Citera
2024-03-16, 21:07
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Det räcker med att vidarebefordra rasistiska påståenden. Jag ska skicka dina inlägg till Expo så får de ta ställning till om du ska åtalas eller ej.

Du kan ju skicka dom till Näthatsgranskaren också, när du ändå är på gång ...
Citera
2024-03-16, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Kan jag köpa den dagen de kör några skämt om Mohammed och koranen.
Så mer eller mindre varje avsnitt i programmet? Varför uttalar du dig om något du över huvud taget har noll koll på?
Citera
2024-03-16, 21:13
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Eller så är du helt humorlös?
Kan du några bra Allan Kurdi skämt och är du redo för att dra dem i SVT?
Eller är du humorlös kinapuff?
Citera
2024-03-16, 21:13
Medlem
Himla skoj att hela flashback plötsligt blivit hur woke och pk som helst, bara för att blattar skämtar om blattar.

Kul vändning!
Citera
2024-03-16, 21:16
Medlem
Styrkelyftares avatar
Det är närmast skrattretande att vuxna människor kan vara så pass lättkränkta att dom tar illa upp av ett uttalande som är sant.

Ukrainska kvinnor är dåligt integrerade i det svenska samhället och "arbetar" inte sällan inom bordellverksamheten.

För övrigt är följande citat från komikern Jimmy Carr klockrent i detta (och liknande sammanhang): ”You can’t go around apologising for jokes. They’re jokes".
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-03-16 kl. 21:26.
Citera
2024-03-16, 21:19
Medlem
maxatdunders avatar
Det är ett humorprogram, jag tycker man ska få våga skämta om allting. Däremot är det inte SVT som pekar ut någon utan det är ju hon tjejen som säger det och så håller resten av panelen med typ.

Däremot har hon helt rätt, ljushåriga sticker ut i bordeller för de flesta ser ut som henne med mörka drag, oftast från Rumänien, Bulgarien och Grekland.
Citera
2024-03-16, 21:20
Medlem
Varför ligger ämnet under medier och journalistik? Visst, det är ett Tv-program, men journalistik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in