2024-03-16, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
Exakt plats vid vägen finns tidigt i tråden, väskan låg ett par meter in därifrån. Om du har tänkt att besöka platsen lär det inte vara svårt att hitta den exakta platsen för väskan efter alla som varit där.
Bilen då känner du till var den var placerad?.
Citera
2024-03-16, 20:06
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Bilen då känner du till var den var placerad?.

Nej, jag tror att det är okänt. Däremot var det någon som sett en bil som potentiellt skulle kunna vara den. Lite oklart vart den stod, men har för mig att den som skrev inlägget beskrev något i stil med den här platsen.

Edit: Hittade kommentaren som nämner den potentiella bilen. (FB) 37-årig man hittad mördad på Värmdö (2024-03-10)
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-16 kl. 20:08.
Citera
2024-03-16, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tja, varför inte? Det behövs nog personliga kontakter och skydd för att klara sig som efterlyst i Latinamerika. Det kostar nog en hel del att vara på flykt utan skydd i de länderna.

Man lär nog vara ett perfekt utpressningsoffer i annat fall.

- Jag vet vilka ni är. Om ni betalar 1000$ i månaden till mig/oss så går jag/vi inte till polisen.
Tror du kollat lite för mycket på film. Finns gott om turister i Sydamerika framför allt och man blir inte utpressad bara så där. De har ingen aning om vad som pågår i Sverige. Det som kostar är kost och logi som är billigare där. Dock konstigt val av plats för en afghan, han borde åkt till Mellanöstern.
Senast redigerad av Nyepost 2024-03-16 kl. 20:26.
Citera
2024-03-16, 20:34
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Beroende på utseende kan man till och med besöka Sverige och sedan dra igen, trots efterlysning av Interpol. Så pass passivt är det. Däremot har knappast MGM i det här fallet rätt utseende för en sådan visit.

Dom är ju inte ens på interpols site....
Citera
2024-03-16, 20:34
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballaurskur
Har hon uttalat sig i media om att det inte fanns någon konflikt mellan BO och paret? Då blir det ju ännu märkligare om han har berättat för exet att han är rädd/orolig över att träffa dem! Vad skulle han då vara rädd för liksom?

Från DN:

"Exfrun har svårt att förstå vad konflikten dem emellan skulle bestå i."
//
" För DN berättar hon om att mannen skulle träffa två personer på torsdagen och att han oroade sig för mötet.
– Jag visste att han skulle träffa dem på torsdagen. Och när han sedan inte hörde av sig så blev jag orolig, säger hon.
"
//
""– Jag känner honom, och om han inte har sms:at mig från torsdag till lördag så har det hänt honom någonting. Jag tänkte att det bara fanns en orsak."

https://www.dn.se/sverige/varmdooffrets-exfru-hans-familj-ar-helt-forkrossad/

Vi vet juinte om exet har vetskap om anmälningen och anökan om kontktförbud, men om han är oskyldig, eller i varje fall hävdar det, skulle jag kunna tänka mig att han berättat det då de har så mycket och bra kontakt. Han är ju ändå skiljd fån henne...så singel.

Det kan då betyda att exet inte tror på anmälingen om våldtäkter/misshandel och därmed inte förstår varför kvinnan kontrat med det. Hon förstår inte konflikten?

Samtidigt tänker jag att visst, om den man har daglig kontakt med är orolig för ett möte och sedan inte går att nå; naturligtvis kan man ana oråd. Men tänka sig att han blivit mördad?

Det är väl så jag läser hennes konsterande "Jag tänkte att det bara fanns en orsak".

Nu kanske hon vet att dessa personer inte är att lita på? Han var orolig.

Har hon kollat med andra vänner, sjukhus först?

Hon hade kontakt med honom amma dag som han försvann och registrats som död. Fredagen avvaktar hon, men på lördagen åker hon och letar. jag utgår från att hon åker från sitt hem i Vällingby till Upplands Väsby, kollar i hans lägenhet?

Sen anmäler hon honom till polisen.
Citera
2024-03-16, 20:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Tack så mycket.

Expressen:

"Enligt uppgifter har väskan synts på platsen redan i fredags i förra veckan – och den döda mannens bil stod parkerad ett par kilometer från fyndplatsen."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-anhallen-efter-styckmordet-pa-varmdo/
Citera
2024-03-16, 20:41
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Dom är ju inte ens på interpols site....

Interpol har flera nivåer, vad du refererar till är rödlistade. Vart menar du att de skulle vara internationellt efterlysta? Texas Rangers?
Citera
2024-03-16, 20:43
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Expressen:

"Enligt uppgifter har väskan synts på platsen redan i fredags i förra veckan – och den döda mannens bil stod parkerad ett par kilometer från fyndplatsen."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/en-anhallen-efter-styckmordet-pa-varmdo/

Ett par kilometer säger ganska exakt ingenting mer än att den stod i Stockholms län och högst troligt i Värmdö eller Nacka kommun.
Citera
2024-03-16, 20:46
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ett par kilometer säger ganska exakt ingenting mer än att den stod i Stockholms län och högst troligt i Värmdö eller Nacka kommun.

Kan du bestämma dig för allas skull. Värmdö eller Nacka?
Citera
2024-03-16, 20:59
Medlem
Citat:
Från DN:

//
" För DN berättar hon om att mannen skulle träffa två personer på torsdagen och att han oroade sig för mötet.
– Jag visste att han skulle träffa dem på torsdagen. Och när han sedan inte hörde av sig så blev jag orolig, säger hon.
"
//
""– Jag känner honom, och om han inte har sms:at mig från torsdag till lördag så har det hänt honom någonting. Jag tänkte att det bara fanns en orsak."

Vi vet juinte om exet har vetskap om anmälningen och anökan om kontktförbud, men om han är oskyldig, eller i varje fall hävdar det, skulle jag kunna tänka mig att han berättat det då de har så mycket och bra kontakt. Han är ju ändå skiljd fån henne...så singel.

Det kan då betyda att exet inte tror på anmälingen om våldtäkter/misshandel och därmed inte förstår varför kvinnan kontrat med det. Hon förstår inte konflikten?

Samtidigt tänker jag att visst, om den man har daglig kontakt med är orolig för ett möte och sedan inte går att nå; naturligtvis kan man ana oråd. Men tänka sig att han blivit mördad?

Det är väl så jag läser hennes konsterande "Jag tänkte att det bara fanns en orsak".

Hon hade kontakt med honom amma dag som han försvann och registrats som död. Fredagen avvaktar hon, men på lördagen åker hon och letar. jag utgår från att hon åker från sitt hem i Vällingby till Upplands Väsby, kollar i hans lägenhet?

Tack för citatet!

Ja jag håller egentligen med om att de verkar ha en sådan relation att han borde ha kunnat berätta för henne, men en anmälan om våldtäkt och kvinnomisshandel (även om han är oskyldig) kan vara känsligt att berätta om eftersom folk skulle kunna tänka ”ingen eld utan rök”. Och om han hade berättat för henne så hade det ju inte varit så svårt att förstå vad konflikten handlade om (antingen att han begått de handlingarna eller att han var oskyldigt anklagad).

Ja jag håller med om att det var lite snabb slutsats av henne att dra! Men å andra sidan, när han inte dök upp på hennes pappas begravning fredagen den 8/3 så måste hon ju ha förstått att det var något allvarligt som hade hänt! Så det var ju konstigt att hon avvaktade med att kontakta polisen till dagen efter!
Citera
2024-03-16, 20:59
Medlem
PKSubbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag börjar tycka att det mesta tyder på en kollektiv hysterisk-psykotisk flerstegsraket.

Det blir bara det kvar till sist. Och ja det är ju lite upplagt för det också, får man säga.

Alltså… även om inget mord var planerat innan så är det ju dödsdömt att placera de där tre i samma rum, wk, fv och BO. Särskilt som de två förra har två koltar om benen sen ett tag och f ö knappt gått ur skolan själva.

Och ja tar man in att även 19-åringen o 25-åringen var där bara av en händelse, så blir det knappast bättre heller. BO blir ju lite femte hjulet i den samlingen…

Men nu var flygbiljetten köpt, så resa skulle de. Och stanna borta får man väl förmoda.

Men man undrar ju stilla varför de inte bara kunde ha dragit. Och låtit BO leva…

Friskt är det inte. Det bästa man kan komma på är att situationen urartade där o då…

Ändå har allt karaktär av mordplanering… Även om man kunde hoppas att allt är ”ogynnsamma” tillfälligheter.

Och ja wk:s anmälan av BO måste ju vara nyckeln.

Ja!

Det är så mycket som är knasigt och i nuläget obegripligt. Jag är inne på samma spår att anmälningarna om våldtäkt och kontaktförbud är nyckeln här.

Som flera har påpekat, vem går upprepade gånger hem till någon som har våldtagit och misshandlat en (de lever ju inte tillsammans)?

Heder i all ära men jag tror att pengar är nöten här!
Citera
2024-03-16, 21:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Från DN:

//
"
//

Riskbedömningen bör ha sin bakgrund i vad som framkom när BO hördes av polisen efter wk:s anmälan om kontaktförbud. Kan inte se annat. Saken har ju tagits på största allvar.

Och det borde betyda att polisen har en uppfattning. Och man kan tro att exet blev orienterad av BO. Det hänger inte ihop annars. Tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in