Citat:
Ursprungligen postat av
Ballaurskur
Har hon uttalat sig i media om att det inte fanns någon konflikt mellan BO och paret? Då blir det ju ännu märkligare om han har berättat för exet att han är rädd/orolig över att träffa dem! Vad skulle han då vara rädd för liksom?
Från DN:
"
Exfrun har svårt att förstå vad konflikten dem emellan skulle bestå i."
//
"
För DN berättar hon om att mannen skulle träffa två personer på torsdagen och att han oroade sig för mötet.
– Jag visste att han skulle träffa dem på torsdagen. Och när han sedan inte hörde av sig så blev jag orolig, säger hon."
//
"
"– Jag känner honom, och om han inte har sms:at mig från torsdag till lördag så har det hänt honom någonting. Jag tänkte att det bara fanns en orsak."
https://www.dn.se/sverige/varmdooffrets-exfru-hans-familj-ar-helt-forkrossad/
Vi vet juinte om exet har vetskap om anmälningen och anökan om kontktförbud, men om han är oskyldig, eller i varje fall hävdar det, skulle jag kunna tänka mig att han berättat det då de har så mycket och bra kontakt. Han är ju ändå skiljd fån henne...så singel.
Det kan då betyda att exet inte tror på anmälingen om våldtäkter/misshandel och därmed inte förstår varför kvinnan kontrat med det. Hon förstår inte konflikten?
Samtidigt tänker jag att visst, om den man har daglig kontakt med är orolig för ett möte och sedan inte går att nå; naturligtvis kan man ana oråd. Men tänka sig att han blivit mördad?
Det är väl så jag läser hennes konsterande "
Jag tänkte att det bara fanns en orsak".
Nu kanske hon vet att dessa personer inte är att lita på? Han var orolig.
Har hon kollat med andra vänner, sjukhus först?
Hon hade kontakt med honom amma dag som han försvann och registrats som död. Fredagen avvaktar hon, men på lördagen åker hon och letar. jag utgår från att hon åker från sitt hem i Vällingby till Upplands Väsby, kollar i hans lägenhet?
Sen anmäler hon honom till polisen.