2024-03-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
90% ??
Var får du den siffran ifrån?
13,3% av alla barn i äldre grundskoleålder har blivit utsatta av vuxna. Med äldre grundskoleålder menas från 11 år. Där finns inte de yngre barnen medräknade, ej heller det stora mörkertalet som råder.
Din agenda är helt klart att försöka bagatellisera problematiken, det är helt uppenbart.

Nej det gör jag givetvis inte.

Får väl upprepa mig för din skull då du är gröngöling i debatten. Det finns en studie som pekar på dessa siffror och den studien slänger sig Dumpen med frekvent men utelämnar att den förkrossande majoriteten av förövarna är jämnåriga pojkar. Alltså inte snuskgubbar som Dumpen vill ge sken av.
Det blir inte bra om man samtidigt håller låda om pedofil.

Lyssna själv när SVT-medarbetaren sätter Dumpen på plats i debatten Dumpen hos Publicistklubben.
Citera
2024-03-16, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Får väl upprepa mig för din skull då du är gröngöling i debatten. Det finns en studie som pekar på dessa siffror och den studien slänger sig Dumpen med frekvent men utelämnar att den förkrossande majoriteten av förövarna är jämnåriga pojkar. Alltså inte snuskgubbar som Dumpen vill ge sken av.

Lyssna själv när SVT-medarbetaren sätter Dumpen på plats i debatten Dumpen hos Publicistklubben.
Jösses, är inte heller du läskunnig? 😱
Citat:
I rapporten ”Våld mot barn 2022 – en nationell kartläggning” som släpptes 2023 har Stiftelsen Allmänna Barnhuset visat på att 28,6% av barnen har blivit utsatta för sexuella övergrepp. Det är nästintill 1 av 3 barn och mörkertalet beräknas fortfarande vara stort. Från tidigare kartläggningar ser vi även att siffran har ökat markant från 20,3% år 2016 till 28,6%.

28,6% !
Skalar man av jämnåriga så återstår 13,3% VUXNA!
Eat it!
Citera
2024-03-16, 10:54
Medlem
Citat:
Jösses, är inte heller du läskunnig? 😱
” ”

28,6% !
Skalar man av jämnåriga så återstår 13,3% VUXNA!
Eat it!

The Dump räknar in tafs på knattediskot i statistiken över utsatta barn och det åker raka vägen in i pedofilhelvetet. Det är ganska missvisande får man nog säga. Nästan lite oschysst att dribbla med siffrorna på det viset.

Generellt så gör journalisterna Patrik Sjöberg och Sara Nilsson ett fantastiskt arbete.
Citera
2024-03-16, 11:12
Avslutad
Någon som har statistik om hur många pedofiler som är homosexuella? Tycker det verkar vara lite väl mycket pride hos gäddorna som fångats.
Citera
2024-03-16, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Du har helt rätt och Sara erkände skamset att så var fallet. Det är oerhört oseriöst att försöka tricksa med evidensbaserad forskning, som Sara gjorde i fallet du tar upp. Det har förövrigt även Patrik gjort, redan när han jobbade med 3 ska bli 0, i direktsändning dessutom.
Citera
2024-03-16, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Du har helt rätt och Sara erkände skamset att så var fallet. Det är oerhört oseriöst att försöka tricksa med evidensbaserad forskning, som Sara gjorde i fallet du tar upp. Det har förövrigt även Patrik gjort, redan när han jobbade med 3 ska bli 0, i direktsändning dessutom.

Sara tänkte väl att det är typ välgörenhet hon sysslar med så det vågar ingen ifrågasätta men det gjorde visst Anna Hedemo.

Tyckte ändå synd om Sara i slutet då hon trodde att hon vunnit debatten och så åker hon på den knockouten.
Patrik försökte byta ämne genom att börja babbla om metoo men den gubben gick inte.

För övrigt en helt bisarr debatt hos Publicistklubben.”Man sätter inte på barn - man våldtar barn”. Janne uttryckte det bara med andra ord. Passar bra med några bärs om man ska lyssna.
Citera
2024-03-16, 13:07
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Någon som har statistik om hur många pedofiler som är homosexuella? Tycker det verkar vara lite väl mycket pride hos gäddorna som fångats.
Talar du om homopeddon så är det OT, talar du om homo-gäddor så är det väl bara att räkna ut. Den andra tråden har mer precis koll på gäddorna.
Citera
2024-03-16, 14:50
Medlem
Citat:
Bra att du tagit till dig och kikat i rapporten, nu handlar dock de 13,3% om sexuella övergrepp utförda av vuxna, inte allt det andra du räknar upp.
Vilka dimridåer du försöker sända ut i dina uppenbara försök att bagatellisera problematiken 🦑
Läs om och läs rätt
För er andra som inte ids läsa hela rapporten kan jag tipsa om att hoppa direkt till sida 48 så förstår ni Ankans läsförståelseproblematik.
https://allmannabarnhuset.se/wp-content/uploads/2023/04/RAPPORT_Vald_mot_barn_2022_WEBB.pdf

Lyssna på Dumpen och sök hjälp Ankan, det blir inte bättre så här.

Det är absolut 13,3% av de sexuella övergreppen som utförs av vuxna. Så står det ju. Utan att förminska problemet visar rapporten också att kända såväl som okända jämnåriga är de vanligaste förövarna.
Olika typer av sexuella övergrepp görs överlägset mest på nätet enligt rapporten.
Intressant att konstatera att rapporten också visar att direkta fysiska övergrepp (oralt, vaginalt analt) är relativt ovanligt om än tillräckligt allvarligt och vidrigt. I det perspektivet kan man undra kring påståenden på tråden att samtliga gäddor har knullat mängder av barn vid tidigare tillfällen.
Vad jag kan förstå så stödjer inte rapporten dessa påståenden. Å andar sidan kan jag ha missat något.
Citera
2024-03-16, 18:28
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag ljög inte, lär dig skilja på spekulation och hävdande till att börja med, arbeta se på din förmåga att inte lägga in egna tolkningar som inte står utskrivna i text.

Bevisa att hon inte fick betalt, du som HÄVDAR detta som en sanning.

Nu slingrar du dig ännu mer, du beter dig patetiskt. Nä, nä, du är ingen ljugare!
Citera
2024-03-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Nu slingrar du dig ännu mer, du beter dig patetiskt. Nä, nä, du är ingen ljugare!
Hank lever kvar som ett spöke i tråden.
Citera
2024-03-16, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Det är absolut 13,3% av de sexuella övergreppen som utförs av vuxna. Så står det ju. Utan att förminska problemet visar rapporten också att kända såväl som okända jämnåriga är de vanligaste förövarna.
Olika typer av sexuella övergrepp görs överlägset mest på nätet enligt rapporten.
Intressant att konstatera att rapporten också visar att direkta fysiska övergrepp (oralt, vaginalt analt) är relativt ovanligt om än tillräckligt allvarligt och vidrigt. I det perspektivet kan man undra kring påståenden på tråden att samtliga gäddor har knullat mängder av barn vid tidigare tillfällen.
Vad jag kan förstå så stödjer inte rapporten dessa påståenden. Å andar sidan kan jag ha missat något.
Ja det har du, missat…
Citera
2024-03-16, 18:52
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Farbror tycker det är lite jobbigt för gubbegot att ha fel? Så basic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in