2024-03-15, 08:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
22 år det faktiskt där går Puttes gräns. Om en 21 årig kille sätter på sin fjortis-flickvän och dom älskar varandra och allt det där men när pojkvännen fyller 22 så blir det sexförbud tills flickvännen fyller 15 år. Annars får han ett visitkort av Patrik.

Blir jävligt konstigt men Dumpen drar det till sin spets.

Ojoj vad konstigt att Dumpen öppnade med en riktig pedofil i Norge - kommer nämnas i norsk statsmedia NRK mm. Hade inte funkat med det vanliga ”Snart 15 men vill knulla gubbar 60+”.

Ska bli en bra start i Norge liksom.

Man märker att det handlar om moral. Annars hade de brytt sig om att kontakta 19-21 åringar som vill sätta på fjortisar. Och det är precis lika olagligt för en 19 åring som för 45 åring. Fast bara för att det skiljer mindre ålder så får de ett ”pass”

Jag tycker detta är ganska sjukt. De som dessutom vill ha mer uthängningar, det är betydligt mer 21 åringar som har kontakt med fjortisar en var det 45 åringar. Detta blunda dumpen för. Därför kan man inte tolka det på ett annat sätt att dumpen tycker det är fritt fram för 20 åringar att ragga fjortisar
Citera
2024-03-15, 09:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så du tycker det är bättre att dödstraff på småbarns barndom utförs i smyg så inte omvärlden får reda på det? Det är bättre att ingen får reda på hur barn skadas av gäddorna?
Det är bättre att utsatta barn får känna sig ensammast i hela världen med sina hemska hemligheter som de ska bära med sig upp i vuxen ålder?

Nej du, utsatta barn mår bättre av att få veta att de inte är ensamma och att man inte behöver hålla det som hemligheter.
De mår också bättre av att se att de inte var den enda som angreps av gäddan samt att omvärlden och lagen säger att det gäddan gjorde var fruktansvärt fel och självklart straffbart.
De behöver få veta att så här gör inte friska sunda vuxna.
Du har nog rätt i att barn som har och riskerar att utsättas bör veta om riskerna. Om det går en mördare runt i byn bör alla veta om det, även om det skapar en enorm och traumatiserande rädsla.

Vid brottslighet med mindre risker bör en avvägning göras, man får ta hänsyn till vad det gör med människor rent allmänt. Speciellt då man kan hantera detta på annat sätt än att exponera så mycket som möjligt. Detta är inte bra, just för att exponeringen gör saker med barn, avser de barn som inte kommer i kontakt med gäddor.

Dumpen vill inte se något problem med detta, det blottar deras okunskap om barn, man kan ifrågasätta om de levt och växt upp med barn i sin närhet, om man gör det ökar möjligheten att man tar till sig barns sårbarhet och tankemönster. Då vet man att den exponering Dumpen gör kan sätta griller i barns huvuden.
Citera
2024-03-15, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Man märker att det handlar om moral. Annars hade de brytt sig om att kontakta 19-21 åringar som vill sätta på fjortisar. Och det är precis lika olagligt för en 19 åring som för 45 åring. Fast bara för att det skiljer mindre ålder så får de ett ”pass”

Jag tycker detta är ganska sjukt. De som dessutom vill ha mer uthängningar, det är betydligt mer 21 åringar som har kontakt med fjortisar en var det 45 åringar. Detta blunda dumpen för. Därför kan man inte tolka det på ett annat sätt att dumpen tycker det är fritt fram för 20 åringar att ragga fjortisar

Ja det är märkligt. Patrik S sade att dom inte hängde ut dom under 23 eftersom det kan vara kärlek... Precis som att en 24 åring och en 14 åring inte kan vara kära... Det handlar bara om någon inbillad moral där dom måste göra konstiga avvägningar eftersom det inte går ihop logiskt, dom stör sig på åldersskillnader och att en gammal blekfet och oattraktiv gubbe är en pedofil medans en snygg 22 årig kille som charmar småtjejer inte är pedofil.
Citera
2024-03-15, 13:30
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Ja det är märkligt. Patrik S sade att dom inte hängde ut dom under 23 eftersom det kan vara kärlek... Precis som att en 24 åring och en 14 åring inte kan vara kära... Det handlar bara om någon inbillad moral där dom måste göra konstiga avvägningar eftersom det inte går ihop logiskt, dom stör sig på åldersskillnader och att en gammal blekfet och oattraktiv gubbe är en pedofil medans en snygg 22 årig kille som charmar småtjejer inte är pedofil.

23? Jag trodde dom drog gränsen vid 21
Citera
2024-03-15, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen

Japp precis lika olagligt för den 22 åriga killen som för Bosse 62. Båda är lika mycket vuxna fast den andra får ett ”pass” pga åldern precis som vårat rättsystem ger dumpen yngre ett ”pass”

Samma rättsystem de tycker det är fel på. Sen vill de vara precis som samma system och ge yngre förmåner. Bra jobbar S&P ..
Citera
2024-03-15, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Japp precis lika olagligt för den 22 åriga killen som för Bosse 62. Båda är lika mycket vuxna fast den andra får ett ”pass” pga åldern precis som vårat rättsystem ger dumpen yngre ett ”pass”

Samma rättsystem de tycker det är fel på. Sen vill de vara precis som samma system och ge yngre förmåner. Bra jobbar S&P ..

Titta igenom de domar dumpen publicerar varje vecka. Där finns det mängder av unga och även så unga som 16 år, som blivit dömda. De får inte pass i rättssystemet bara hos Dumpen.
Citera
2024-03-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du har nog rätt i att barn som har och riskerar att utsättas bör veta om riskerna. Om det går en mördare runt i byn bör alla veta om det, även om det skapar en enorm och traumatiserande rädsla.

Vid brottslighet med mindre risker bör en avvägning göras, man får ta hänsyn till vad det gör med människor rent allmänt. Speciellt då man kan hantera detta på annat sätt än att exponera så mycket som möjligt. Detta är inte bra, just för att exponeringen gör saker med barn, avser de barn som inte kommer i kontakt med gäddor.

Dumpen vill inte se något problem med detta, det blottar deras okunskap om barn, man kan ifrågasätta om de levt och växt upp med barn i sin närhet, om man gör det ökar möjligheten att man tar till sig barns sårbarhet och tankemönster. Då vet man att den exponering Dumpen gör kan sätta griller i barns huvuden.
Vad är det för svammel du kommer dragande med?
Du silar mygg och sväljer kameler, naturligtvis till gäddornas försvar.

Hur ofta förekommande går en mördare lös och mördar barn kontra gäddor som förgriper sig på barn tror du? Men mördare ska det varnas för, inte gäddorna som också mördar, fast långsammare

En nyligen framtaget rapport visar att hela 13,3% av landets elever vittnar om att de blivit utsatta för övergrepp av vuxna och då ska man ta hänsyn till att det finns ett stort mörkertal. Yngre barn kan ju inte heller svara i undersökningen.

Du vill alltså att 13,3% av landets barn i högre grundskoleålder ska offras för sina bödlars välmåendes skull, det är gäddorna som det ska tas hänsyn till 🤮

Du skriver om kunskap som om du besatt en sådan. Du kanske borde förkovra dina kunskaper lite bättre? Börja med rapporten ”Våld mot barn 2022 – en nationell kartläggning”, den är lättläst.
Citat:
Av samtliga elever uppgav 13,3 procent att de utsatts för övergrepp av en vuxen person, oftast en okänd vuxen. Av samtliga elever uppgav 0,8 procent att de utsatts för över- grepp av en förälder eller styvförälder (tabell 16).
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-15 kl. 17:08.
Citera
2024-03-15, 17:15
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nej du pratar om medelåldern för debut, jag var 26 år och drog upp den. Medianen har jag fått från en på Statistikmyndigheten SCB. Finns knappast någon på 6 år som gör debut.
Länka till den statistiken då.
Citera
2024-03-15, 17:17
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Vadå ert? Vem menar du?

Dumpling vet jag inte heller vad det är.

Nä, det var smutskastning. Mitt problem är att du ljög om att Sanna Fiskare fått betalt för sin insändare om Dumpen.
Jag ljög inte, lär dig skilja på spekulation och hävdande till att börja med, arbeta se på din förmåga att inte lägga in egna tolkningar som inte står utskrivna i text.

Bevisa att hon inte fick betalt, du som HÄVDAR detta som en sanning.
Citera
2024-03-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Jag ljög inte, lär dig skilja på spekulation och hävdande till att börja med, arbeta se på din förmåga att inte lägga in egna tolkningar som inte står utskrivna i text.

Bevisa att hon inte fick betalt, du som HÄVDAR detta som en sanning.
Jag synar, bevisa DU att hon fick betalt! Hur mycket?
Vem kan verifiera ditt påstående?
Citera
2024-03-15, 17:31
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag synar, bevisa DU att hon fick betalt! Hur mycket?
Men jag har aldrig hävdat det! Bara skrivit att det är sannolikt eftersom man vanligtvis får det av tidningar. Det är inte konstigt alls och jag tror säkert att ETC var beredda att betala en slant för det här, de har beef ed Dumpen det vet det. Det är inte ett dugg konstigt eller fel, eller hur? Hon har utfört ett arbete, klart det utgår arvode då. Jag hade helt rätt i att Dumpen okejat hennes inlägg från början, det bekräftade hon själv. Jag tycker inte det stod något som går emot Dumpens intressen heller. Ännu mer intressant är att hon skrev detta innan hon ens visste att hon skulle säga upp sig, innan hoten mot hennes familj (vilka jag verkligen hoppas utreds skyndsamt!).
Citera
2024-03-15, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Titta igenom de domar dumpen publicerar varje vecka. Där finns det mängder av unga och även så unga som 16 år, som blivit dömda. De får inte pass i rättssystemet bara hos Dumpen.

För att de är unga ja haha. Detta bevisar dumpen handlar om moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in