2024-03-16, 15:39
Medlem
Handsekreterarens avatar
Det luktar hederskultur lång väg.

MGM1 vänstrar med BO, vilket MGM2 upptäcker.
MGM1 hävdar då våldtäkt för att komma ur den prekära situationen.
Anmälan håller inte rättsligt, även kontaktförbud nekas.

MGM1 och 2 bestämmer sig då för att återupprätta MGM1:s heder på egen hand,
genom att ta livet av BO. De engagerar även MGM3 och MGM4 (och MGM5) i detta.
Citera
2024-03-16, 15:50
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren

Kan stämma, men det som skulle kunna tala emot är att MGK, enligt hur systern formulerar sig och bilder, verkar vara en sån som är sugen på rikedom och BO var inte rik (bodde ju i en liten studentlya).

En annan sak är att hon är 24 han 37 (jag vet att 12 år inte är något speciellt när de är i denna åldern) men om hon bara var ute efter sex, så finns det ju bättre kandidater. För om hon på något sätt "strulade" med BO så var det inte pga pengar, snygghet eller status. (Detta då hon är pashtun och inte bör beblanda sig med lägre folkgrupper (nu vet jag inte vad BO tillhörde för folkgrupp) och BO i sin studentlya nyss skild efter 10 år med en svensk milf troligtvis inte utgör någon offentlig status inom deras klan/folkgrupp).

Men någon typ av heder är det med all sannolikhet talan om här. Men att de legat med varndra ser jag som mindre troligt.
Senast redigerad av Lassly 2024-03-16 kl. 15:52.
Citera
2024-03-16, 16:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nu med bild och namn

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/

Det var som....

Framsteg ifrån den naiva censurkulturen som bäddat ned landet i bekymmer.
Citera
2024-03-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spelaringenroll1
Det var som....

Framsteg ifrån den naiva censurkulturen som bäddat ned landet i bekymmer.

Fortfarande inte tydliga bilder.
Citera
2024-03-16, 16:27
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Fortfarande inte tydliga bilder.
Och fotot på den i dag 24-åriga kvinnan är från ett klassfoto från gymnasietiden. Man kanske inte har hennes lov att publicera något annat?
Citera
2024-03-16, 16:28
Medlem
25-åringen har jobbar på mitt jobb.Han pratar bra svenska och en duktig tigsvetsare, Han sa upp sig för typ 2 månader sen och gick samma dag. Han har sin släkt i Sthlm. Han är muslim. Tydligen ska hans syster blivit våldtagen och dom tog saken i egna händer.
Senast redigerad av St1ffy 2024-03-16 kl. 16:34.
Citera
2024-03-16, 16:29
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Snurrigt värre. Enligt Expressen nu då, så står det;

"Sedan i fredags är även en 19-åring häktad misstänkt för mord. Han är enligt Expressens uppgifter Farid Vaziris yngre bror.

Ytterligare en person är misstänkt för grovt gravfridsbrott. Personen släpptes på fri fot på lördagen, men misstankarna kvarstår."

Så 19-åringen är fortfarande häktad tar jag det som.
Hon är väldigt lik sin syster som figurerade i Smålandsposten. De inlägg som MGK gjort på FB och delat, handlar ju alla i princip om hur män inte respekterar kvinnan etc etc, tycker inte det tyder på att hon har ett bra förhållande till mannen hon är gift med. Hon delar ju det under tiden de är gifta.
Senast redigerad av Agent.Provocateur 2024-03-16 kl. 16:32.
Citera
2024-03-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Nu med bild och namn

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/farid-vaziri-och-wajiha-korashi-jagas-for-vaskmord-pa-varmdo/

Det var högt på tiden! Hade gärna sett de gjorde samma med hennes inblandade storebror, 25-åringen från Tingsryd, som också är på flykt.
Citera
2024-03-16, 16:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsekreteraren

Vad syftar mötet i MGM bostad till, vad får BO att gå dit, vad gör han där som han inte kan göra via telefon eller på annan plats?
Citera
2024-03-16, 16:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Kan stämma, men det som skulle kunna tala emot är att MGK, enligt hur systern formulerar sig och bilder, verkar vara en sån som är sugen på rikedom och BO var inte rik (bodde ju i en liten studentlya).

En annan sak är att hon är 24 han 37 (jag vet att 12 år inte är något speciellt när de är i denna åldern) men om hon bara var ute efter sex, så finns det ju bättre kandidater. För om hon på något sätt "strulade" med BO så var det inte pga pengar, snygghet eller status. (Detta då hon är pashtun och inte bör beblanda sig med lägre folkgrupper (nu vet jag inte vad BO tillhörde för folkgrupp) och BO i sin studentlya nyss skild efter 10 år med en svensk milf troligtvis inte utgör någon offentlig status inom deras klan/folkgrupp).

Men någon typ av heder är det med all sannolikhet talan om här. Men att de legat med varndra ser jag som mindre troligt.

Stämmer inte Stallgatan 16B?

Bostadsrätt värd minst 1,8 miljoner?
Citera
2024-03-16, 16:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad syftar mötet i MGM bostad till, vad får BO att gå dit, vad gör han där som han inte kan göra via telefon eller på annan plats?
Jaa du!. Kan han ha fått förespeglingen att den 24 åriga krutdurken var ensam i bostaden?.
Citera
2024-03-16, 16:57
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Stämmer inte Stallgatan 16B?

Bostadsrätt värd minst 1,8 miljoner?

Du har helt rätt!! Måste revidera mitt uttalande, baserat på detta. Har bara utgått från något jag skummat över i tråden att han bodde i en studentlya, men har inte dubbelkollat fakta. Tack!

Men tänker då, med denna info, att han nog ändå inte är "rik". Förmodligen helt belånad och läggan kan inte ha gått upp så mkt i värde på 2-3 år? (mht att BO skulle vart rik (tänker minst 500 k))
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in