Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Helt rätt att det hänger ihop. Som IKO-supporter har man fått vänja sig vid att målisen drar ett tungt lass och räddar laget vissa matcher. Simple as that.
Får se om HV kör en mer defensiv approach i morgon. Jag tvivlar på att de kan ställa om så snabbt; problemen i går bottnade mycket i att de är så extremt låsta i sin spelstil (typ svenska fotbollslandslaget...). Dessutom är pressen på dem att vinna ännu större nu. Vilket gör mig lite lätt oroad. Men, jag hoppas att Oskarshamn går ut och kör med samma inställning som i går. Det ska vara kul med hockey.
HV71 måste komma innanför IKO’s box, det öppnar för spelvändningar. IKO kan köra copypaste på Tommy Salo’s LIF-spel från första året de kom tillbaka till SHL. Fyra gubbar framför mål, släpp till enkla skott och rensa returer, ha en snabbskrinnare som fiskar på blå och som trampar förbi backarna. Sen såklart ett effektivt PP.
HV71 behöver vinna nästa match, det måste IKO med, men ingen katastrof om IKO förlorar, för HV71 så är det snudd på en katastrof då de kommer under en enorm press om de förlorar en till.