2024-03-16, 11:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Undra hur står chans Bandyklubben har att ta en vinst till av 2 chanser, visserligen bortamatch båda matcherna men tycker ändå man borde kunna ta en vinst till. Men Timrå kanske vänder som vi gjorde mot Leksand förra säsongen vann båda matcherna borta efter förlorat först på hemmaplan.
Klart ni vinner minst en bortamatch! Håller på er i eftermiddag! Timrå är så extremt ojämna. Det lag som fallit kanske hårdast 23/24. Känner samtidigt igen mig i det där tänket. Bl.a. från kvarten mot just Bandyklubben för några år sen.

Citera
2024-03-16, 11:20
Medlem
m4tt145s avatar
På plats igår och mina spaningar är följande:

Alla HV spelare spelade med en bajskorv minst i byxorna.

André Pettersson spelar väldigt skadad. Det gör inte Lodin.

Vinner inte HV på söndag är ser det kraftfullt negativt ut.
Citera
2024-03-16, 11:23
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
På plats igår och mina spaningar är följande:

Alla HV spelare spelade med en bajskorv minst i byxorna.

André Pettersson spelar väldigt skadad. Det gör inte Lodin.

Vinner inte HV på söndag är ser det kraftfullt negativt ut.
Lodin var helskön i går! Så otroligt avslappnad. Det märktes att han tyckte det var kul.

Sen var Ortio jäkligt skakig i HV-kassen. Langhamer har å sin sida kommit starkt på sistone. Ångrar allt negativt jag skrivit om honom under säsongen.
Citera
2024-03-16, 11:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Lodin var helskön i går! Så otroligt avslappnad. Det märktes att han tyckte det var kul.

Sen var Ortio jäkligt skakig i HV-kassen. Langhamer har å sin sida kommit starkt på sistone. Ångrar allt negativt jag skrivit om honom under säsongen.
En målvakt utan ett fungerande defensivt spel får svårt att prestera.
IKO spelade bra och smart igår, stängde ned och höll HV71 på utsidan.
Det gör att målvakten får enklare skott och betydligt färre returer att handskas med.
Citera
2024-03-16, 11:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Leksand Stars hahaha! Använder de fortfarande Stars? Eller är det lirarnas lag eller krigarnas lag eller Daladans Med Knätofs IF som gäller?
Vilket jävla piss. Usch. Hoppas de ryker med 4-0 i matcher.
Mäktiga LIF berör som vanligt, vi behöver inte ens spela för att ta en plats i rampljuset.
Citera
2024-03-16, 11:37
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
En målvakt utan ett fungerande defensivt spel får svårt att prestera.
IKO spelade bra och smart igår, stängde ned och höll HV71 på utsidan.
Det gör att målvakten får enklare skott och betydligt färre returer att handskas med.
Helt rätt att det hänger ihop. Som IKO-supporter har man fått vänja sig vid att målisen drar ett tungt lass och räddar laget vissa matcher. Simple as that.

Får se om HV kör en mer defensiv approach i morgon. Jag tvivlar på att de kan ställa om så snabbt; problemen i går bottnade mycket i att de är så extremt låsta i sin spelstil (typ svenska fotbollslandslaget...). Dessutom är pressen på dem att vinna ännu större nu. Vilket gör mig lite lätt oroad. Men, jag hoppas att Oskarshamn går ut och kör med samma inställning som i går. Det ska vara kul med hockey.
Citera
2024-03-16, 11:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Helt rätt att det hänger ihop. Som IKO-supporter har man fått vänja sig vid att målisen drar ett tungt lass och räddar laget vissa matcher. Simple as that.

Får se om HV kör en mer defensiv approach i morgon. Jag tvivlar på att de kan ställa om så snabbt; problemen i går bottnade mycket i att de är så extremt låsta i sin spelstil (typ svenska fotbollslandslaget...). Dessutom är pressen på dem att vinna ännu större nu. Vilket gör mig lite lätt oroad. Men, jag hoppas att Oskarshamn går ut och kör med samma inställning som i går. Det ska vara kul med hockey.
HV71 måste komma innanför IKO’s box, det öppnar för spelvändningar. IKO kan köra copypaste på Tommy Salo’s LIF-spel från första året de kom tillbaka till SHL. Fyra gubbar framför mål, släpp till enkla skott och rensa returer, ha en snabbskrinnare som fiskar på blå och som trampar förbi backarna. Sen såklart ett effektivt PP.
HV71 behöver vinna nästa match, det måste IKO med, men ingen katastrof om IKO förlorar, för HV71 så är det snudd på en katastrof då de kommer under en enorm press om de förlorar en till.
Citera
2024-03-16, 12:15
Medlem
perry2s avatar
Timrå Rögle..

Underbart
Citera
2024-03-16, 12:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
HV71 måste komma innanför IKO’s box, det öppnar för spelvändningar. IKO kan köra copypaste på Tommy Salo’s LIF-spel från första året de kom tillbaka till SHL. Fyra gubbar framför mål, släpp till enkla skott och rensa returer, ha en snabbskrinnare som fiskar på blå och som trampar förbi backarna. Sen såklart ett effektivt PP.
HV71 behöver vinna nästa match, det måste IKO med, men ingen katastrof om IKO förlorar, för HV71 så är det snudd på en katastrof då de kommer under en enorm press om de förlorar en till.
Ja. Jag hoppas att man har en långsiktig strategi för hela serien. Det var oerhört viktigt att vinna första matchen, dessutom borta, vilket man gjorde relativt enkelt. Jag vill ha 2-0 i matcher innan jag kan känna mig lugn.

Hoppas framför allt på att man inte släpper in HV efter den här starten.

Jag har inte sett IKO-försvaret spela så disciplinerat och tätt på hela säsongen som i går. Man vinner mer eller mindre varenda närkamp.
Citera
2024-03-16, 14:00
Medlem
Krupniks avatar
Nubben sänkte nästan FHC och nu verkar han vara på god väg att faktiskt göra det med HV. Efter alla sparkade spelare och tränare samt flera miljoner kastade åt höger och vänster så förstår jag verkligen inte hur ledningen kan ha låtit honom sitta kvar...
Citera
2024-03-16, 14:10
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krupnik
Nubben sänkte nästan FHC och nu verkar han vara på god väg att faktiskt göra det med HV. Efter alla sparkade spelare och tränare samt flera miljoner kastade åt höger och vänster så förstår jag verkligen inte hur ledningen kan ha låtit honom sitta kvar...

NUBBEN
kallas han det för att han tar snapsar?
Citera
2024-03-16, 14:39
Medlem
Krupniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2

NUBBEN
kallas han det för att han tar snapsar?

Väldigt bra fråga, skulle vara föga förvånande med tanke på hur det går för HV just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in