2024-03-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborita
Killen kom som ensamkommande, men det har inte stått att tjejen gjorde det tror jag. Om uppgifterna stämmer så verkar det som att hennes storebror kom innan de andra så kanske att han fått hit resten som anhöriginvandring. Kommer nån som barn och godkänns som det och får uppehållstillstånd så kan de ju få hit närmaste familjen sen ganska snabbt. Och särskilt om de kom innan 2015. Efter det har det blivit svårare.
Ja, det är oklart men jag tror hon kom som ensamkommande med.
Hur många syskon har han och hon här?

Bor bägge MGMs mödrar här?
Var är fädrarna?

Ursäkta spretiga frågor
Citera
2024-03-16, 12:40
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Vad jag förstår kom hon innan 2016

Ok

Jag lägger in det jag sammanställt med deras så många gemensamma adresser under tid så får väl var och en här gräva mer om det nu är ngt som kan få mer kött till detta.

Ni som följt tråden vet var bokstaven i eller a ska in istället för *

Citera
2024-03-16, 12:48
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Ok

Jag lägger in det jag sammanställt med deras så många gemensamma adresser under tid så får väl var och en här gräva mer om det nu är ngt som kan få mer kött till detta.

Snyggt sammanställt

Här kommer några rader från en ny artikel i AB:

Citat:
Tre unga vuxna misstänks ha flytt efter väskmordet på Värmdö. Gemensamt har de att de alla varit folkbokförda på samma adress i en småländsk kommun.

Han har bott i Stockholm sedan 2021. Hon sedan 2022. Innan dess har de båda bott på olika adresser i flera olika kommuner i södra Småland. Båda är medborgare i Afghanistan och ingen av dem har fått svenskt medborgarskap.

Den tredje personen, en 25-årig man, häktades i sin frånvaro på torsdagen, misstänkt för mord och grovt gravfridsbrott.

Han är född i Afghanistan, men är nu svensk medborgare.
Han bor i en småländsk kommun som även det efterlysta paret tidigare varit folkbokförda i.
Där har 25-åringen spelat fotboll under flera års tid. Men de senaste månaderna har han inte varit med i laget och tränat. – Han har inte varit med något. Jag har hört att han har haft problem hemma och inte kommer dyka upp på träningarna, säger en av tränarna.
Citera
2024-03-16, 12:49
Medlem
På Aftonbladet står det nu att de tre misstänkta som är på flykt är misstänkta för mord och GROVT gravfridsbrott. Har rubriceringen ändrats eller är det Aftonbladet som klantat sig?
Senast redigerad av Ballaurskur 2024-03-16 kl. 12:58.
Citera
2024-03-16, 12:54
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Snyggt sammanställt

Här kommer några rader från en ny artikel i AB:

Tack ja då kom ju adresslistan rätt lägligt då men Kroksgatan är väl ett skapligt tips

Finns det ngn som har hittat fler personer i denna röra som passar in i flera av dessa adresser så är det ju bara att lägga till.
Citera
2024-03-16, 13:05
Medlem
Citat:
Ok

Blev det 6 misstänkta nu helt plötsligt?
Citera
2024-03-16, 13:10
Medlem
smickras avatar
Off topic kanske, fimpa detta inlägg i så fall.

Vad är det för skillnad på ”häktad(e) i sin frånvaro” vs ”häktad(e) i sin utevaro?
Citera
2024-03-16, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Försök till sammanfattning:

Två motorcykelkrossåkare såg en väska (uppges ha varit där sedan fredagen den 20240308) och tittade i den på söndagen den 20240310 (olika uppgifter om storlek på väskan och andra detaljer fyller tråden) och de såg en arm sticka upp ur väskan (hurvida man får ner en kropp i en väska diskuteras i massor av inlägg) och polisen hittade sedan en mördad intakt men svårt sargad kropp av en mansperson i väskan (rykten om styckmord fyller också många sidor i denna tråd). Polisen hade avspärrningar vid en skylt det stod Artipelag på vid en avfart innan Värmdö marknad på Värmdö, i början av tråden diskuteras det flitigt exakt plats.

MGM 1 anmälde i februari i år BO för tre fall av våldtäkt och en misshandel som ska ha skett i BO lägenhet i Upplands Väsby. BO greps av polis men släpptes. MGM 1 ansökte om kontaktförbud men fick nej.

MGM 1 och MGM 2 stämde träff med BO i lägenheten i Nacka/Värmdö för att "prata" och han uppgavs vara "orolig" inför mötet. Vad som hände därefter är oklart. På söndagen hittades han död i en väska.

Målnummer i Nacka tingsrätt: B 1951-24

BO är *ko H *bb*s kurd från Irak (meddellängden på irakier och afghaner diskuteras också i tråden) som träffade en svensk kvinna 29 mars 2010 och förlovade sig med henne 29 mars 2011 enligt hans facebook. De gifte sig 2012 och har bott tillsammans i Sverige och skilde sig 2021. Först har han enligt uppgift fått avslag på uppehållstillstånd och därefter på nytt under ny identitet sökt uppehållstillstånd och 2022 får han svenskt medborgarskap. Han uppges vara ostraffad på båda identiteterna. BO ex fru uppger att hon har nästan daglig kontakt med honom och att han är jättesnäll. BO ex fru har ej fått kontakt med honom sedan torsdag 20240307 och anmälde honom försvunnen till polisen 20240309. Vad hon än sagt till polisen så upprättade polisen en anmälan om människorov omgående (ovanligt, vuxna människor brukar få vara borta frivilligt ett tag innan polisen gör något).

.kungen77 presenterar en omaskad häktingsframställan i inlägg #996 på sidan 83

MGM 1 W*jih* Kor*shi född 1999 afghansk medborgare med svenskt personnummer häktad i sin utvaro folkbokförd sedan mars 2022 i en bostadsrätt på Diligensvägen 38 i Nacka/Värmdö. Hon bodde tidigare i Saltsjöbaden och innan dess bodde hon i Alvesta och dessförinnan i Växjö och Tingsryd. Hon har varit folkbokförd i Sverige sedan början på 2016 och kom till Sverige 2015. W*jih* uppges ha två barn. Hon har suttit i styrelse som suppleant i företaget DS Bil*uktioner *B mellan 20240126 och 20240307 och företagets fskatt avregistrerades 20240305. Hon har suttit som ordinarie ledamot i företaget Pocktor *B mellan 20240126 och 20240223 men företagets fskatt avregistrerades 20240109. Båda företagen har gått med förlust och av att döma av soliditeten har det inte plockats pengar ur något av bolagen (mer detaljer om bolagen inlägg #1134 sidan 95 av Yaric). Dömd för ringa stöld 2023. Hon har flytt och sista spåren av mobilen slutar i Mjölby. De två barnen är försvunna. Hon är sambo med MGM 2

MGM 2 F*rid V*ziri kom som ensamkommande afghan från Iran 2016 och uppges vara född 2000 afghansk medborgare svenskt personnummer fick permanent uppehållstillstånd 2016 häktad i sin utvaro folkbokförd sedan juni 2023 i en bostadsrätt på Diligensvägen 38 i Nacka/Värmdö tillsammans med W*jih*. Han bodde innan dess i samma port men i en annan lägenhet sedan mars 2023 (alltså inte tillsammans med W*jih*). Innan dess har han bott både i Norsborg och Sundbyberg, men även i Alvesta, Växjö och Tingsryd. Dömd för olovlig körning 2019. Han har flytt och sista spåren av mobilen slutar i Mjölby. Han är sambo med MGM 1.

MGM 3 S*eed W*ziri född 2004. Kom ursprungligen från Iran men härstammar från Afghanistan och kom till Sverige 2018 med sin mamma och fick uppehållstillstånd 2022. Han uppges vara bror till MGM 2 och polisen följde spår till hans och mammans adress i Alvesta. Han flydde med tåg och greps i Lund. Destinationen var Tyskland. Han är häktad.

MGM 1 och MGM 2 är internationellt efterlysta och tros ha flytt till Latinamerika.
Sammanfattning av Meadowsheart.
Finns i första bladet
Citera
2024-03-16, 13:21
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Blev det 6 misstänkta nu helt plötsligt?

En häktad tre på fri fot sen har jag missat info om den femte men sex st har det väl aldrig stått ngn om?
Citera
2024-03-16, 13:27
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
En häktad tre på fri fot sen har jag missat info om den femte men sex st har det väl aldrig stått ngn om?

Han är endast anhållen nu. Blir nog häktad sen.
Citera
2024-03-16, 13:28
Medlem
Citat:
Personen som jag skrev till hade delat 6 personer, så jag tänkte om det var en sjätte som också dök upp nu
Citera
2024-03-16, 13:29
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Han är endast anhållen nu. Blir nog häktad sen.

Vem menar du? dem femte misstänkte eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in