2024-01-21, 10:07
Medlem
Det finns nog utrymme för båda historierna.
De som har haft positiva och negativa. Klarna är numera en stor betalningstjänst. Jag läste i en artikel på en av våra stora dussin tidningar att förseningsavgifter var en stor del av deras inkomst.
Jag har själv haft ett tveksamt möte med dem en gång. Inte för att Klarna direkt gjorde fel utan att det var en oklar fördelnings modell mellan dem och tjänsten som de hade med företaget som jag nyttjade. Sade upp tjänsten med företaget och trodde problemet var ur världen. Men efter flera inkassokrav och telefonsamtal med företaget som jag hade nyttjat så visade det sig att jag behövde ringa till Klarna för att säga upp tjänsten med företaget. Nu är jag mer sur på företaget i sig än på Klarna men endå ett exempel på oklara avtal.
Citera
2024-02-07, 11:05
Medlem
Fackmannens avatar
Nu ojar sig Herr Adelberth i SvD över att han som miljardär betalar så lite skatt.

Der brukar låta så från sådana som han men skrapar man det minsta på ytan så brukar de undantagslöst ha riggat sin ekonomi in i minsta detalj enbart i syfte att betala så absolut lite skatt som möjligt.

Han skulle lätt och enkelt kunna öka sin årliga skatt om han ville men det är garanterat det sista han vill.

Jämför med Guillou som ylade om samma sak och sedan gick i taket över att hans avdragsförsök fått avslag hos Skatteverket.

Vilja pretton de är.
Citera
2024-02-07, 11:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Nu ojar sig Herr Adelberth i SvD över att han som miljardär betalar så lite skatt.

Der brukar låta så från sådana som han men skrapar man det minsta på ytan så brukar de undantagslöst ha riggat sin ekonomi in i minsta detalj enbart i syfte att betala så absolut lite skatt som möjligt.

Han skulle lätt och enkelt kunna öka sin årliga skatt om han ville men det är garanterat det sista han vill.

Jämför med Guillou som ylade om samma sak och sedan gick i taket över att hans avdragsförsök fått avslag hos Skatteverket.

Vilja pretton de är.

Han kan ge staten pengar som gåva om han tycker att han betalar för lite - eller predestinera pengar till vad han tycker är ömmande
Citera
2024-02-07, 12:44
Avstängd
Varför bildar han en stiftelse när han VILL BETALA MER I SKATT??
Citera
2024-02-07, 16:35
Medlem
swimp78s avatar
Klarna är ju toppen. Lätt att få ta på faktura, lätt att få skjuta upp betalning vid behov. Appen är väldigt tydlig, man får påminnelser när betalningsdatum närmar sig. Man kan betala räkningen via appen och behöver inte dra dram faktura och ocr-nummer osv

Klarna känns seriösa till skillnad från Qliro som gärna vill få kunderna in i "betala lite i taget" som innebär att du kan dra på dig hur stora räkningar som helst och varje månad får du "betala in minst 100kr" (vilket innebär att du BARA betalar ränta, du betalar inte av på skulden öht)
Citera
2024-02-28, 08:13
Medlem
Hur kan dem göra så mycket förlust, dem tar ju bara betalat?
Citera
2024-03-04, 20:31
Medlem
flippwrs avatar
Ja verkar vara en IPO på väg!
Citera
2024-03-11, 12:16
Medlem
diseuses avatar
Pressmeddelande från domstolen (Kammarrätten fastställer sanktionsavgift för Klarna):
Citat:
Klarna ska betala en sanktionsavgift om 7,5 miljoner kronor eftersom dataskyddsinformationen inte uppfyllt kraven i EU:s dataskyddsförordning.

Överträdelserna av dataskyddsförordningen består av att Klarna inte lämnat tillräcklig information till de registrerade till exempel om hur personuppgifter kommer att lagras, och att informationen varit svårtillgänglig eller otydlig.

- Kammarrätten bedömer att en sanktionsavgift om 7,5 miljoner kronor är motiverad för att vara effektiv, proportionell och avskräckande. Kammarrätten gör därmed samma bedömning som Integritetsskyddsmyndigheten, säger Peder Liljeqvist, lagman vid kammarrätten.

Kammarrätten ändrar därmed förvaltningsrättens dom att sanktionsavgiften skulle vara 6 miljoner kronor.
Kammarrätten i Stockholm, mål: 2829-23
Citera
2024-03-15, 10:10
Avslutad
Klarna håller på att gå åt helvete. Före 2024 var det rätt så okej, men i år märks att allt är skit
Citera
2024-03-16, 12:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Klarna håller på att gå åt helvete. Före 2024 var det rätt så okej, men i år märks att allt är skit

Hur många av deltagarna i Lyxfällan har Klarna hjälpt till att sänka?
Citera
2024-03-16, 12:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Hur många av deltagarna i Lyxfällan har Klarna hjälpt till att sänka?

Kollar aldrig Lyxfällan, så där blir jag dig svar skyldig. Jag har haft det okej med Klarna eftersom jag gillar att handla löpande på kortet och betala allt i slutet på månaden. Men i år har jag fått massor med skumma faktura-påminnelser från dom. Bara denna vecka har jag fått fyra stycken WTF?
Citera
2024-03-16, 13:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Kollar aldrig Lyxfällan, så där blir jag dig svar skyldig. Jag har haft det okej med Klarna eftersom jag gillar att handla löpande på kortet och betala allt i slutet på månaden. Men i år har jag fått massor med skumma faktura-påminnelser från dom. Bara denna vecka har jag fått fyra stycken WTF?

Det är just det som är affärsidén eller rättare var - det var då de tjänade pengar o när påminnelsemyglet förbjöds formligen exploderade förlusterna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in