2024-03-15, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
DN:

"Den döde var en 37-årig man som var bosatt norr om Stockholm – och det var hans exfru som larmade polisen efter misstankar om att allt inte stod rätt till. För DN berättar hon om att mannen skulle träffa två personer på torsdagen och att han oroade sig för mötet.

– Jag visste att han skulle träffa dem på torsdagen. Och när han sedan inte hörde av sig så blev jag orolig, säger hon.
"

https://www.dn.se/sverige/varmdooffrets-exfru-hans-familj-ar-helt-forkrossad/

Hon berättar vidare att de varit ett par i tio år och skilde sig sommaren -21. De har i princip haft kontakt varje dag.

"– Det är verkligen den sista människan i världen som skulle drabbas så här. Det kan ju låta klyschigt men det finns inte någon enda människa som var snällare än han, berättar exfrun."
//

"Exfrun har svårt att förstå vad konflikten dem emellan skulle bestå i.

– Han har aldrig gjort en fluga förnär. Jag har levt med honom i tio år. Alla är verkligen helt förtvivlade. Han lämnar ett så stort tomrum efter sig, säger kvinnan.
"

Efter tio år bör man väl känna en människas sämsta sidor?
Kanske inte alla, absolut inte, men något som hintar om upprepade våldtäkter och misshandel?
Citera
2024-03-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
I just detta fall spelar det mindre roll. Om de blir fällda…

Lite skillnad hade det kunnat bli om gravfridsbrottet gällt ett annat offer än det de mördat. Och alltså en annan målsägande.

Och sen när livstid ligger i potten så jämnar allt ändå ut sig i bortre ändan av spektrat… Ingen kommer glömma bort vilka gärningar som personen ifråga verkligen begått…

Ja det återstår att se om de lyckas hitta trion på flykt.

Det brukar bli så i mordfall men sen ska allt bevisas också. I just detta fallet åker ev någon av MGM på enbart grovt gravfridsbrott/gravfridsbrott misstänker jag.
Citera
2024-03-15, 20:57
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
DN:

Kanske inte alla, absolut inte, men något som hintar om upprepade våldtäkter och misshandel?

Nej hade 37 åringen varit våldsam så hade det framgått och exhustrun skulle aldrig ha kontakt med honomv varje dag. En hel kennel är begravd i detta fallet.
Citera
2024-03-15, 21:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja det återstår att se om de lyckas hitta trion på flykt.

Det brukar bli så i mordfall men sen ska allt bevisas också. I just detta fallet åker ev någon av MGM på enbart grovt gravfridsbrott/gravfridsbrott misstänker jag.

Jo den sidan finns också. Och ja det finns ju medhjälp till mord också. Och mord i samförstånd.

Detta nu handlar till att börja med om realismen i misstanken från åklagarens sida men även om möjligheten att häkta o frihetsberöva för att kunna bedriva utredning. Och bevisning för detta.

Sen kan saker ändras….
Citera
2024-03-15, 21:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Nej hade 37 åringen varit våldsam så hade det framgått och exhustrun skulle aldrig ha kontakt med honomv varje dag. En hel kennel är begravd i detta fallet.

Det jag är mest nyfiken på är vad 37- åringen och kvinnan i paret hade för relation. Varför åker hon hem till honom (om det stämmer?).
Citera
2024-03-15, 21:04
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Om de gömmer sig i random typ Boliviansk bergsby så är det väl favorit på att de kommer undan? Hur gör de med pengar dock, är deras tillgångar frusna vid det här laget? Om de säkrat upp det monetära så bör de väl komma undan ifall de har disciplinen att flyga under radarn i ett par år där ute.
Citera
2024-03-15, 21:06
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
DN:

"Den döde var en 37-årig man som var bosatt norr om Stockholm – och det var hans exfru som larmade polisen efter misstankar om att allt inte stod rätt till. För DN berättar hon om att mannen skulle träffa två personer på torsdagen och att han oroade sig för mötet.

– Jag visste att han skulle träffa dem på torsdagen. Och när han sedan inte hörde av sig så blev jag orolig, säger hon.
"

Hon berättar vidare att de varit ett par i tio år och skilde sig sommaren -21. De har i princip haft kontakt varje dag.

"– Det är verkligen den sista människan i världen som skulle drabbas så här. Det kan ju låta klyschigt men det finns inte någon enda människa som var snällare än han, berättar exfrun."
//

– Han har aldrig gjort en fluga förnär. Jag har levt med honom i tio år. Alla är verkligen helt förtvivlade. Han lämnar ett så stort tomrum efter sig, säger kvinnan.
"

Det naturliga hade varit när de har varit gifta i 10 och i princip haft kontakt varje dag att hon hade frågat varför han skulle dit på ett möte och varför han var orolig.

Hade exfrun och BO pratat om paret tidigare vid köksbordet eller kom det upp dagen innan att han skulle träffa dem.

Exfrun har svårt att förstå vad konflikten dem emellan skulle bestå i.
Hade hon träffat paret vid något tillfälle och visste vilka de var eller var de helt okända?
Senast redigerad av exoticspice 2024-03-15 kl. 21:10.
Citera
2024-03-15, 21:08
Medlem
Citat:
DN:

"

//

"

Det bekräftar i vart fall att han trodde det enbart var paret han skulle åka och träffa.

Tror absolut exfrun vet mer om händelsen och att hon berättat för polisen hur det sett ut. Sen har de bett henne hålla tyst.

Sen finns det orsaker som polisen känner till om varför både 3 våldtäkter och besöksförbudet lades ner.

Om än vi får vänta kommer det helt säkert fram i FUP.
Citera
2024-03-15, 21:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
DN:

"

//

"

Det är inte otänkbart att MGK anmält honom för att han fick en hållhake på henne eller hotade med rättsliga följder. Som för att förekomma en falsk beskyllning s a s.

Frågan är hur förvildade de är, eller om det finns nåt slags ordning i galenskapen.

Att totalt haverera ett par dussin människors liv bara för att man blivit förbannad känns som kraftig overkill. Eller som för mycket filmtittande..,
Citera
2024-03-15, 21:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det naturliga hade varit när de har varit gifta i 10 och i princip haft kontakt varje dag att hon hade frågat varför han skulle dit på ett möte och varför han var orolig.

Hade exfrun och BO pratat om paret tidigare eller kom det upp dagen innan att han skulle träffa dem.

Exfrun har svårt att förstå vad konflikten dem emellan skulle bestå i.
Hade hon träffat paret vid något tillfälle och visste vilka de var eller var de helt okända?

Ja, något verkar hon ju veta. Det eftersom hon larmar. Att han är orolig för mötet. Säkerligen frågar hon, eller han berättar.

Frågan är vad han säger till ex- hustrun. Detfår vi ju inte veta i någon endaste artikel, varför de ska träffas, vad samtalet gäller. Inte heller får vi veta exakt vad som oroar honom.

Hon vet väl om ansökan om kontaktförbud kan man förmoda. Och vad är sanningen och vad har han sagt till exet?

Jag tror som sagt att det ligger en twist på hela grejen och att det är någon i den här historien som är oärlig.
Citera
2024-03-15, 21:19
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Det bekräftar i vart fall att han trodde det enbart var paret han skulle åka och träffa.

Tror absolut exfrun vet mer om händelsen och att hon berättat för polisen hur det sett ut. Sen har de bett henne hålla tyst.

Sen finns det orsaker som polisen känner till om varför både 3 våldtäkter och besöksförbudet lades ner.

Om än vi får vänta kommer det helt säkert fram i FUP.

Ja, jag tror också att ex- frun vet mer. Hon skulle naturligtvis säga vad han var orolig över om hon kunde. Det ligger i sakens natur att man kommer till det i en berättelse...och att åhöraren frågar...

Och som du tar upp, så träffsäkert... så trodde inte BO att han skulle mötas av typ 5 pers.
Citera
2024-03-15, 21:22
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Verkar stämma! Båda har bott på samma adress i Tingsryd Kroksgatan 10
Vad är då kopplingen till den i Växjö som vid fototillfället äger bilen han poserar vid på profilbilden?
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/227103349_5790943884312981_716014761800076438_n.jp g?_nc_cat=103&ccb=1-7&_nc_sid=5f2048&_nc_ohc=HzxsgjiO0jMAX-P1X7o&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AfDkuUZa0bCWdt4zaL3T1qsxd3_jojUhqB_EBhN 3ajc3pA&oe=65F9E945
En Mercedes som numer är skrotad. Gissningsvis krockad, eller möjligen uppeldad?
Senast redigerad av sykkelpump 2024-03-15 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in