Citat:
Ursprungligen postat av
Meadowsheart
Det är MGM1 ena syster vars namn börjar på H som gått undersköterskeutbildning.
BO verkar under sina 12 år i Sverige inte ha varit någon Mr Jekyll Mr Hyde utåt iallafall.
Om du har någon "hemlig läggning" är det ju sällan någon utanför den "hemliga kretsen" känner till det. Det gäller ju alla.
Något är det definitivt med paret iallafall. Även innan de mördat någon verkade de ju ha problem på något sätt (väljer att ignorera grannarnas "det var ett vanligt par"). MGM 2 uppges ju ha en förvaltare som oroade sig. MGM 1 verkar ha fått lägenhet via socialtjänsten. Båda verkar i sociala medier mer framstå som WT och problemungdomar än "afghaner" (med förbehåll för mina fördomar)
Ja, visst har man fördomar, det är bra att ha med sig.
Men jag tar fasta på stödpersonens delar av berättelsen också om mannen i paret.
Dels känns den plötsliga brutna relationen med honom märklig. Hans tydliga besvikelse på att inte bli bjuden på bröllopet kan vara ett tecken på att uppbrottet inte var befogat och någon slags känslokyla och otacksamhet mot någon som agerat som fader åt en i ett nytt land. Också den ständiga viljan att alltid vilja ha mer pengar än det han hade fått (är kanske inte ovanligt bland undomar), men att förvaltaren väljer att ta upp det signalerar något. Mgm verkar också ha umgåtts i fel kretsar enligt förvaltaren.
Några mindre förseelser har förekommit på deras sida också.
Det vill bli lite mer åt det negativa hållet för "paret" som också gått över en gräns genom mordet. Det pekar på personligheter som är beredda att gå över gränser.
Medan det samtidigt från andra hållet, BO sida, ännu iaf inte framkommit sådant. Tvärtom. Utom förstås ansökan om kontaktförbud. Men finns det anmälingar om våldtäkt, misshandel?
Och så det märkliga om hur kvinna av okänd anledning åker hem till mannen vid minst tre tillfällen och mannen (BO) frivilligt kommer hem till kvinnan trots att han skulle vara förrövare. Hur pratar man ut om detta i "offrets" lgh?
Twisten kan vara att BO vetet om något som de gjort, något som de inte velat ska komma fram?
Ja, man kan ju spekulera i evighet med alltför lite information. Nu går jag bara på magkännslan.
Grannarna, de kan inte känna till allt om en granne.
Hej, hej. Verkar som vem som helst.