2024-03-15, 18:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja du- hade han begått våldtäkt så är det uteslutet att han gått hem till henne.
Det finns en knorr som vi inte vet något om.
Polisutredningen lär undersöka BO ekonomi-
och motivet bakom mordet.
Han arbetade på Dagab.
Hade mördarparet något arbete?

Ja, någon knorr är det nog.
Det går inte riktigt ihop.

Hade han en hållhake på henne på något sätt och hon svarar med att anmäla honom eller är det han som har gjort något mot henne?

Det kan vara både och.

En person kan vara en dr Jekyll och Mr Hyde, det vet vi; är BO en sådan?

Eller är det något med paret? Har de rent mjöl i påsen?

Vem var det som hade gått undersköterskeutbildning? Tycker mig sett någon i flödet som hade en sådan eller blandar jag ihop det?
Citera
2024-03-15, 18:36
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan strömma pengar genom bolagens konton oavsett vad bokföring och redovisning säger.

Det är väl därför det används målvakter?

Ehh nej det kan det inte. Isåfall går inte pengarna genom bolagen och bolagen är isåfall värdelösa.

Edit: ser nu att du menar specifikt bolagens konton. Det är bara konton. Skall man bara ha konto för transaktioner krävs inte ett bolag i grunden, går att lösa på andra sätt.

Vad ni är ute efter är när man har en aktiv verksamhet som täckmantel. För att sedan dölja transaktioner bland legala transaktioner.

Men att bara bilda ett företag för att kunna starta ett företagskonto är bara korkat. Noll legala transaktioner, bara fiffel. Då kan målvakten lika gärna bjuda på sitt namn på ett kreditkort.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-15 kl. 18:44.
Citera
2024-03-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hur kunde han vara så dum att bege sig dit själv? Det är ett mysterium

Han var lite för godtrogen och har totalt underskattat situationen och parets kapacitet trots att han var uttalat rädd.

Han blev inbjuden.
Säkert trott att han och paret kunde reda ut det hela på egen hand.

Förvänta sig aldrig att det skulle dyka upp 3 män till. Då hade han inte farit dit. Det är jag helt övertygad om.
Citera
2024-03-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Hade han en hållhake på henne på något sätt och hon svarar med att anmäla honom eller är det han som har gjort något mot henne?

Det kan vara både och.

Vem var det som hade gått undersköterskeutbildning? Tycker mig sett någon i flödet som hade en sådan eller blandar jag ihop det?
mördarkvinnans syster har tydligen utbildat sig t undersköterska!
länk om denna systern i några inlägg bakåt.
Citera
2024-03-15, 18:46
Medlem
Citat:

Det kan vara både och.

Det är MGM1 ena syster vars namn börjar på H som gått undersköterskeutbildning.

BO verkar under sina 12 år i Sverige inte ha varit någon Mr Jekyll Mr Hyde utåt iallafall.

Om du har någon "hemlig läggning" är det ju sällan någon utanför den "hemliga kretsen" känner till det. Det gäller ju alla.

Något är det definitivt med paret iallafall. Även innan de mördat någon verkade de ju ha problem på något sätt (väljer att ignorera grannarnas "det var ett vanligt par"). MGM 2 uppges ju ha en förvaltare som oroade sig. MGM 1 verkar ha fått lägenhet via socialtjänsten. Båda verkar i sociala medier mer framstå som WT och problemungdomar än "afghaner" (med förbehåll för mina fördomar)
Citera
2024-03-15, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kunskapensfader
https://sverigesradio.se/artikel/tonaringar-knivhotade-av-25-arig-man

25åringen var nyligen inblandad i en händelse lokalt här i byn också.

Det märkliga var att han var ute på fri fot efter bara en dag eller två och körde runt som en fartdåre likt tidigare.

Du är säker på att det är den nu eftersökte 25-åringen?

Han verkar ha förkärlek till knivar.

Tre tonåringar i 14-15-årsåldern blev under måndagen (19 feb 2024) hotade med kniv av en man i 25-årsåldern.
Det var vid halv fyra som polisen larmades till Skyttegatan i Tingsryd.
Mannen är nu anhållen misstänkt för grovt olaga hot och grovt brott mot knivlagen.

Har han synts till något i veckan förresten?
Citera
2024-03-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinos..katt
Tror som du att de är kvar i Sverige, kanske i någon mindre stad i Skåne 🤔
Varför tror man Latinamerika ?
Citera
2024-03-15, 18:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
mördarkvinnans syster har tydligen utbildat sig t undersköterska!
länk om denna systern i några inlägg bakåt.

Ja, just det! Tack.

Det är märkligt med hela historien, att MGK åker hem till BO upprepade gånger enligt hennes anmälning, trots både våldtäkt och misshandel. Varför åka hem till honom? Vad har hon med honom att göra?

Jobb? Släktband? Ekonomi? Hon har blivit påkommen med otrohet men skyller på honom?
.
Och på det skulle han hem till henne och "prata ut" om våldtäkten/misshandlen?

Eller har han trott att hon skulle dra tillbaka anmälningarna (som ändå verkar ha lagts ner). Var de falska eller riktiga.

Eller har han lurats dit under helt annan flagg?

Kommer vi någonsin få veta?

Möjligen kommer personer på BO sida ha vetskap om vad som försigått bakom ridån.

Men det blir väldigt motsägelsefullt med exets berättelse om BO. En person som hyllar honom trots att de nu är skilda, och ännu hade kontakt med honom flera gånger i veckan.

Med detta ovan, lutar jag ändå på hämnd, men att det finns någon tvist i det hela.
Citera
2024-03-15, 18:58
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Varför tror man Latinamerika ?

Bokade flygbiljetter med svfärd 8:e, vilket är dagen efter mordet. Bokningen gjordes innan mordet.
Citera
2024-03-15, 18:59
Medlem
Citat:
ja du- hade han begått våldtäkt så är det uteslutet att han gått hem till henne.
Det finns en knorr som vi inte vet något om.
Polisutredningen lär undersöka BO ekonomi-
och motivet bakom mordet.
Han arbetade på Dagab.
Hade mördarparet något arbete?

Det finns nog "många" knorr i detta case.. hederskultur och/eller pengar, fler tror jag kommer gripas. Polisen var snabbt på tårna när anmälan om försvunnen inkom och vem det var, vem/vilka han skulle besöka och att han till närstående sade att han kände oro. Sen stolpe in när (BO) hittas så relativt snabbt i en "resväska", det hade ju kunnat ta veckor/månader att finna offret och spåren kallnat rejält.
Det lär bli en diger utredning både gällande mordet och möjligen andra brott som kommer uppdagas.

Nu lär de sikta i första hand på att hitta det par som flytt och vad jag förstått ytterligare en man som man vill plocka in. Var är barnen är en fråga man ställer sig, med paret eller hos någon släkting i Sverige eller annat land. Har de lämnat med flyg ?? och tagit sig vidare i EU eller ut från EU så är jag säker på att de kommer hittas, iaf lokaliseras inom en snar framtid. De bör iaf blivit aningen stressad av att (BO) hittades så snabbt vilket de säkerligen inte räknat med och kan göra att de tar risker i flykten som kommer att avslöja dem. Men de kan också ligga lågt och trycka i Sverige.
Citera
2024-03-15, 19:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
De har i olika grad varit delaktiga i att obehörigen hanterat liket.

Grovt gravfridsbrott kan betyda att de obehörigen farit mycket illa med liket dvs skadat och skymfat etc i samband med hanteringen i väskan.

I de andra fallet kan de ”endast” varit obehöriga till att transporterat liket i väskan och/eller varit behjälpliga att bära det.

”Gravfridsbrott (tidigare "brott mot griftefrid") innebär t.ex. att någon obehörigen flyttar eller skadar ett lik eller en avliden persons aska. Brottet kan också bli aktuellt om någon obehörigen öppnar en grav eller förstör, skadar eller gör ofog på en kista eller ett annat vilorum för de döda eller en gravvård. Påföljden för brott av normalgraden är böter eller fängelse i högst två år. Grovt gravfridsbrott ger fängelse i mellan sex månader och fyra år.”

https://www.aklagare.se/ordlista/g/gravfridsbrott/

Det betyder dock inte nödvändigtvis att det huvudmisstänkta paret inte misstänks för delaktighet i kroppens bortförande…
Citera
2024-03-15, 19:00
Medlem
Citat:

Det kan vara både och.

Om paret har rent mjöl i påsen får man nog svara nej på!
Det var mgm1 kvinnan från Nacka WKs syster som gått undersköterskeutbildning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in