2024-03-14, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Jag skummar bara igenom dina idiotiska inlägg, men jag hittar ändå så mycket skit att det är svårt att rent tidsmässigt hinna bemöta allt.

1. När har Dumpen brytt sig om vilket mandat som ges dem? Har hela debatten om vad Dumpen är undgått dig?
2. Det var bara ett par uthängningar sedan S krävde att få prata med gäddans fru, och han gladeligen räckte över telefonen.
Vari ligger skillnaden i kravet S ställde, och vad som sker i länken du postade?

Lessler verkar hålla med dig så det hade varit kul att höra även hans åsikt.
Ja du skummar verkligen eftersom du lyfter ut en random del av ett svar till en annan person och skriver nåt orelaterat skit? Fixerad much?
Citera
2024-03-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Tillfället gör tjuven, som klyschan lyder. 500-jämförelsen med Dumpen är relevant på så vis, att både etiskt och juridiskt är det klandervärt att såväl tillägna sig 500-lapparna som att ligga med en fjortis, oaktat risken för att bli påkommen; gäddorna är de exponerade ”500-tjuvarna”, låt vara att det på grund av upplägget inte är fråga om brott i rättslig bemärkelse.

Som jag ser det är en del av Dumpens ärende att just demonstrera att den vuxne har ett ansvar att avstå hur inbjudande situationen än är (du har ett ansvar att underlåta att plocka med dig 500-sedlarna hur lockande det än är).

Håller med om att Dumpenscenariot sannolikt inte är särskilt verklighetstroget, i synnerhet som det sällan är någon form av ersättning inblandad. Jag menar emellertid att Dumpen fyller en bred, allmänpreventiv funktion även gentemot dem som är beredda att ”bara” föröva sexualbrott på distans, via skärm. Det är ett reellt fenomen, vilket många domar åskådliggör.
Exakt!
Citera
2024-03-14, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Självklart har jag läst den. Du vill gärna degradera innehållet då det inte gynnar dina åsikter, men du visar inte något som helst exempel på dålig kvalitet. Rysk debatteknik.
Verkligen inte, utgå inte från att andra tänker och resonerar som du gör, du som inte ens kan skilja på en studie och en simpel c-uppsats.
Citera
2024-03-14, 16:25
Medlem
Citat:
De raljerar inte, och är aldrig arga eller aggressiva. Det förekommer inga nedvärderande rubriker, tvärtom väldigt gulliga och de de hånskrattar aldrig . Vilken värld lever du i?
Man behöver inte vara raketforskare för att inse att det yttersta ansvaret till anhörigas trauma ligger hos gäddan själv och det är ingen som på fullt allvar hävdar motsatsen. Dock blir det ytterligare belastning och påbyggt trauma vid uthängning och just den ansvarar dumpen för, men inte för gäddans beteende.Även om min åsikt inte harmonierar med din, så har jag rent mjöl i påsen.
Man kan faktiskt ha olika åsikter här i världen utan att tilldelas diverse epitet.
Men att förklara det för vedklyv! Dessutom skriver vedklyv att Dumpen inte drabbar anhöriga! Vilket struntprat. Tittar man på dumpen facebook och deras kommentarsfält så moddas och blockas alla som inte tycker som dom.
Citera
2024-03-14, 16:50
Medlem
[quote=hahahohoyrsovane|87662061]Verkligen inte, utgå inte från att andra tänker och resonerar som du gör, du som inte ens kan skilja på en studie och en simpel c-uppsats.[/QUOT

Alldeles oavsett om det är en C-uppsats eller inte, så är den publicerad och godkänd vid ett universitet.
Den är uppbyggd efter gängse normer som krävs i de här sammanhangen. Innehållet har mängder med källhänvisningar och referenser och du får gärna påvisa vad som brister, åtminstone med ett enda exempel.
Jag anar att innehållet och slutsatsen är ytterst störande för dig samt att det inte harmonierar med dina åsikter och därför tilldelas epitetet dålig kvalitet.
Vilka är dina redovisade källor??
Citera
2024-03-14, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Men att förklara det för vedklyv! Dessutom skriver vedklyv att Dumpen inte drabbar anhöriga! Vilket struntprat. Tittar man på dumpen facebook och deras kommentarsfält så moddas och blockas alla som inte tycker som dom.

Ok, jag skulle aldrig drista mig till att bli medlem i ett sådant primitivt forum.
Citera
2024-03-14, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta

Dumpen gör varken till eller ifrån för de anhöriga.
Hade han fått fängelse så hade de anhöriga drabbats lika hårt, möjligtvis att barnen skrattar åt gäddans fula kuk och sexiga trosor
Men man ska inte skicka bilder som man inte är bekväm med att alla ev ser

Jag kan inte tänka mig att det är många som tycker det är okey att låta unga flickor blir utsatt bara för att förövaren ev har en familj.
Det här är ju trotts allt ett utav de värsta brotten för 95% av Sveriges befolkning
Vilka andra brott tycker du att man ska slippa straff för?
Citera
2024-03-14, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Om man dömer någon till dödstraff, viket är bäst, avrätta i ett rum där få ser? Eller offentligt och kallar så många som möjligt, små barn anhöriga släkt hela staden, för att just avskräcka från brott.

Visst kan det avskräcka från brott, men bör man göra så???
Så du tycker det är bättre att dödstraff på småbarns barndom utförs i smyg så inte omvärlden får reda på det? Det är bättre att ingen får reda på hur barn skadas av gäddorna?
Det är bättre att utsatta barn får känna sig ensammast i hela världen med sina hemska hemligheter som de ska bära med sig upp i vuxen ålder?

Nej du, utsatta barn mår bättre av att få veta att de inte är ensamma och att man inte behöver hålla det som hemligheter.
De mår också bättre av att se att de inte var den enda som angreps av gäddan samt att omvärlden och lagen säger att det gäddan gjorde var fruktansvärt fel och självklart straffbart.
De behöver få veta att så här gör inte friska sunda vuxna.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-14 kl. 17:14.
Citera
2024-03-14, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ja, utifrån domar som de oxå redovisar på en sida är nästan hälften under 23. Det tycks bara vara de "usla" poliserna som fångar dem, medan dumpen misslyckas totalt med att få dem i sitt nät.

Dom vill inte hänga ut dem för att det inte skiljer lika mycket i ålder. Fast det är precis lika olagligt för Johan 20 att träffa Linnea 14,5 am det är för Bosse 62. De sitter sin gräns efter eget moraliskt tycke.

Patetiskt.
Citera
2024-03-14, 18:09
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Så du tycker det är bättre att dödstraff på småbarns barndom utförs i smyg så inte omvärlden får reda på det? Det är bättre att ingen får reda på hur barn skadas av gäddorna?
Det är bättre att utsatta barn får känna sig ensammast i hela världen med sina hemska hemligheter som de ska bära med sig upp i vuxen ålder?

Nej du, utsatta barn mår bättre av att få veta att de inte är ensamma och att man inte behöver hålla det som hemligheter.
De mår också bättre av att se att de inte var den enda som angreps av gäddan samt att omvärlden och lagen säger att det gäddan gjorde var fruktansvärt fel och självklart straffbart.
De behöver få veta att så här gör inte friska sunda vuxna.
Så självklart, för vanligt folk.
Citera
2024-03-15, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Sen hänger de bara ut de över 23.Rätt lustigt .

22 år det faktiskt där går Puttes gräns. Om en 21 årig kille sätter på sin fjortis-flickvän och dom älskar varandra och allt det där men när pojkvännen fyller 22 så blir det sexförbud tills flickvännen fyller 15 år. Annars får han ett visitkort av Patrik.

Blir jävligt konstigt men Dumpen drar det till sin spets.

Ojoj vad konstigt att Dumpen öppnade med en riktig pedofil i Norge - kommer nämnas i norsk statsmedia NRK mm. Hade inte funkat med det vanliga ”Snart 15 men vill knulla gubbar 60+”.

Ska bli en bra start i Norge liksom.
Citera
2024-03-15, 01:08
Medlem
1754s avatar
Gädda 390 var en riktigt bra fångst. Det är sådana är fångster som Dumpen borde rikta in sig på. Hoppas fanskapet dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in