• 1
  • 2
2024-03-15, 15:21
Bannlyst
https://t.me/thearcangel/93113

Länkat är en bild från en bok som säger att en grupp kirurger i USA hittade i alla cancerformer de undersökte små löss liknande parasiter.

Dessa parasiter ska tydligen dö vid intag av brandy, vilket är destillerat vin och att parasiterna dör på så lite tid som 20 minuter eller som högst en halv timme.

Utan behandling så kan man aldrig bli av med parasiterna och det kommer leda till cancer.

Jag drack igår en redig blandning av brandy, varmt te, citron och honung eftersom brandy smakar en hel del och utöver att det var lättdrucket så mådde jag väldigt mycket bättre, både mentalt och fysiskt, viket kvarstår dagen därpå.

Jag är säker på att en del av mekanismen är att eftersom träd har utvecklat naturligt ett skydd mot parasiter, så ifall man dricker koncentrat av detta som det blir i destillat av vin som lagrats i ek fat, så är det som en stark och omgående anti-parasitisk effekt som botar cancer.
Citera
2024-03-15, 15:24
Medlem
WhatsYourNames avatar
Ok men jag har aldrig hört någonsin att cancer beror på parasiter. Finns läkemedel som dödar parasiter dessutom.
Citera
2024-03-15, 15:26
Medlem
Trodde alla visste att rom. brandy.whisky . Osv. Va bra för mer eller mindre allt.
Citera
2024-03-15, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
https://t.me/thearcangel/93113

Länkat är en bild från en bok som säger att en grupp kirurger i USA hittade i alla cancerformer de undersökte små löss liknande parasiter.

Dessa parasiter ska tydligen dö vid intag av brandy, vilket är destillerat vin och att parasiterna dör på så lite tid som 20 minuter eller som högst en halv timme.

Utan behandling så kan man aldrig bli av med parasiterna och det kommer leda till cancer.

Jag drack igår en redig blandning av brandy, varmt te, citron och honung eftersom brandy smakar en hel del och utöver att det var lättdrucket så mådde jag väldigt mycket bättre, både mentalt och fysiskt, viket kvarstår dagen därpå.

Jag är säker på att en del av mekanismen är att eftersom träd har utvecklat naturligt ett skydd mot parasiter, så ifall man dricker koncentrat av detta som det blir i destillat av vin som lagrats i ek fat, så är det som en stark och omgående anti-parasitisk effekt som botar cancer.

Kirurger är kanske inte rätt personer att bedöma cancer. Patologer eller onkologer hade varit mer att lite på. Så, case closed!
Att artikeln är från 1890 är ej heller något som gör den direkt trovärdig.
Men visst, ett fåtal cancer sorter orsakas av exempelvis virus, så som livmoderhalscancer. Därav HPV vaccin.
Citera
2024-03-15, 15:31
Medlem
Har även sett att dom som är sk. Nykterister inte har massa kompisar osv. Lika bra att alla som inte vill må bra och gillar umgås. Får en sjukdomsbild så vi andra häftiga kan bli av med alla dessa idioter.
Citera
2024-03-15, 15:34
Bannlyst
En alkismyt för att kunna supa ifred, antagligen startad under förbudstiden i usa

Gin&tonic ville brittiska alkisar hävda bota malaria också, så det finns sådana här myter där ute
Citera
2024-03-15, 15:36
Medlem
Så detta med att det utvecklades en kräft-/cancer (lat) liknande struktur i farliga tumörer gäller bara för sarkom ?

Bra att USA tog tag i den för snabba befolkningstillväxten/överlevnad genom att ha alkoholförbud för alla utom överklassen 1920- 33 under s k förbudstiden.
Citera
2024-03-15, 15:45
Medlem
Sam.Boyds avatar
Cancer. Inga chanser.
Tycker du att graven är för djup?
Nå välan så tag dig då en sup
Tag dig sen dito en, dito två
Dito tre, så dör du nöjdare.

Ur visst perspektiv kan brandy vara en fullgod behandling.
Citera
2024-03-15, 15:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
En alkismyt för att kunna supa ifred, antagligen startad under förbudstiden i usa

Gin&tonic ville brittiska alkisar hävda bota malaria också, så det finns sådana här myter där ute

Det var tonicpulvret (kinin) som var vedertagen behandling mot malaria. Men kuren blev roligare som en GT. Numera är tonic blandvattnet närapå utan kinin.

Så GT var kuren mot malaria,
Brandy o cognac har varit vedertagna mediciner i många länder o kunde köpas på apotek mot recept.
I Finland ges tydligen öl till nyblivna mammor för att få igång ambingen.
Citera
2024-03-15, 16:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bovelen
Det kräver ju att parasiten finns i magen eller i tarmarna.
Det är ju knappast så att brandy går oprocessat direkt ut i blodet efter intag.
Citera
2024-03-15, 16:19
Medlem
Airwave92s avatar
Jag menar det är ju inte omöjligt?
Citera
2024-03-15, 21:35
Medlem
YolotheistDelusions avatar
Jadå. Jag bodde i Katmandu i ett år och jag drack mycket brandy för att det tar bort alla sjukdomar och parasiter som man kan få där. Det funkar säkert. 28kr för en flaska och man kan dricka hela dagen och bli fri från många sjukdomar kanske. Utan brandy hade det varit outhärdligt att bo där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in