2024-03-13, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ojoj, ber verkligen om ursäkt!

Det är lugnt.
Citera
2024-03-15, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Min mening med att vem som helst hade kunnat skriva denna slutsats är att den är okontroversiell och inte innehåller någonting överraskande. Ett eventuellt tillkännagivande av "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens" (vilket ju är ämnet för denna tråd) vore den största nyheten genom tiderna, så den kan man ju knappast smyga in i en sådan här rapport. Den skulle kräva bilder, filmer, fysiska artefakter och alla korten på bordet. Jag tror det när jag ser det. I min skepticism ligger ingenting nedvärderande av andras uppfattningar. På tal om vetenskap och doktorsgrader, så har jag också en sådan. Det vore mig främmande att att börja tro på någonting som jag inte har bevis för. Jag kan ju inte tro det bara för att David Grusch säger det. Jag kan heller inte förstå hur någon annan kan tro det utan dessa bevis. För mig räcker det inte att säga att den och den personen är trovärdig och den och den personen är med i en konspiration för att undanhålla sanningen. Så skulle det förstås kunna vara, men det enklaste för alla som tror och tror sig veta är ju att lägga fram oomkullrunkeliga bevis.

Hur ser dessa super-bevis ut och varför är de bara nödvändiga i just detta fall?

Betänk att med den utveckling som skett inom AI så är foton och filmer inte längre tillförlitliga.

Kanske tänker du dig att när de plockar fram flygfarkosterna och har en presentation av dem så kommer du bli övertygad. Men det är ju precis vad som skett med dessa mumier i Mexiko, och jag gissar att varken du eller jag är övertygade av dem, trots att forskare säger att de är äkta. Det handlar än en gång om trovärdighet.

Med andra ord kommer du aldrig ändra uppfattning - om det inte är något annat som ligger till grund för din skepticism: konsensus eller auktoriteter. Dvs, när nästan alla har accepterat ufon så ändrar du uppfattning, eller när pappa staten eller media talar om att det är på riktigt.

Som jag sagt tidigare. Lämna frågan om UFOs existens om det är för mycket för dig och titta istället på den utveckling som sker inom den Amerikanska staten. Vilka personer som kommer fram och berättar saker, vilka politiker som hakar på, och framför allt vilka som talar emot. Det senaste är det viktigaste. De som talar för en konspiration är väldigt synliga och djärva, medan de som talar emot är nästan helt obefintliga. Det är bara en handfull losers som West, Greenewald och Greenstreet, och diverse journalister som skriver löst och avfärdande.

Om det inte finns någon sorts konspiration så borde det ju vara lätt att debunka Grusch och gänget. Offentliggöra hans påståenden och visa på hur de är felaktiga. Men Nu har ju IC IG tydligen sagt de inte är felaktiga utan något man tar på allvar.

AARO är bara det mest uppenbara exemplet på att det inte går att motbevisa Grusch och gänget.

Så fokusera på det istället, finns det nån sorts konspiration här, även om det inte handlar om ufon egentligen? Försök fundera ut vad det är istället om det är möjligt.
Citera
2024-03-15, 12:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
Hur ser dessa super-bevis ut och varför är de bara nödvändiga i just detta fall?

Betänk att med den utveckling som skett inom AI så är foton och filmer inte längre tillförlitliga.

Kanske tänker du dig att när de plockar fram flygfarkosterna och har en presentation av dem så kommer du bli övertygad. Men det är ju precis vad som skett med dessa mumier i Mexiko, och jag gissar att varken du eller jag är övertygade av dem, trots att forskare säger att de är äkta. Det handlar än en gång om trovärdighet.

Med andra ord kommer du aldrig ändra uppfattning - om det inte är något annat som ligger till grund för din skepticism: konsensus eller auktoriteter. Dvs, när nästan alla har accepterat ufon så ändrar du uppfattning, eller när pappa staten eller media talar om att det är på riktigt.

Som jag sagt tidigare. Lämna frågan om UFOs existens om det är för mycket för dig och titta istället på den utveckling som sker inom den Amerikanska staten. Vilka personer som kommer fram och berättar saker, vilka politiker som hakar på, och framför allt vilka som talar emot. Det senaste är det viktigaste. De som talar för en konspiration är väldigt synliga och djärva, medan de som talar emot är nästan helt obefintliga. Det är bara en handfull losers som West, Greenewald och Greenstreet, och diverse journalister som skriver löst och avfärdande.

Om det inte finns någon sorts konspiration så borde det ju vara lätt att debunka Grusch och gänget. Offentliggöra hans påståenden och visa på hur de är felaktiga. Men Nu har ju IC IG tydligen sagt de inte är felaktiga utan något man tar på allvar.

AARO är bara det mest uppenbara exemplet på att det inte går att motbevisa Grusch och gänget.

Så fokusera på det istället, finns det nån sorts konspiration här, även om det inte handlar om ufon egentligen? Försök fundera ut vad det är istället om det är möjligt.

Jag vet inte hur bevisen skulle se ut, men jag vet att det jag sett hittills inte är ens i närheten.
Men vad får du själv ut av att tro på något du inte på kan använda, uppleva eller dra nytta av utan endast kan förhålla dig till som en abstrakt tanke? För du kan väl inte förneka att du gärna vill tro att vi besöks?
Citera
2024-03-15, 19:57
Medlem
Citat:

Jag har, som jag nämnde tidigare, en genuin bakgrund inom forskning. Jag nämner inte det för att ge mig själv något slags auktoritetsposition. Men jag vill framhålla att de hypoteser man ställer upp inom forskningen ofta innebär små steg i riktning mot ett ökat vetande. En hypotes som faller är också ett resultat och ett steg mot ökat vetande. Man lär sig med tiden att det är meningslöst att hålla sig med favoriter. Det är bättre att veta än att tro.

Men jag vill också betona att det är ovetenskapligt att utesluta någon förklaring till en observation innan man har ett tydligt resultat. Du ser säkert att jag är intresserad av detta område. Påståendet "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens." måste ju vara antingen sant eller falskt.

Om det är som du säger, att det finns en konspiration för att dölja att farkosterna finns i USAs förvar, så är det så klart svårt både att bevisa att de finns, men också att de inte finns. Vi talar här om militära anläggningar eller företag med knytning till militären. Av naturliga skäl vill de inte ha ett årligt öppet hus i sina anläggningar bara för att motbevisa en sådan hypotes. Deras verksamhet är i sin natur hemlig.
Citera
2024-03-15, 21:20
Medlem
Ser man på! TV4 satsar UFOn och Felix Herngren kommer ut som livslång UFO-troende. Förmodligen har de inga stora avslöjanden på lager, men förhoppningsvis kan de sätta saker i sitt sammanhang och kanske också tänka en och annan skeptisk tanke, så att det inte blir en ensidig tokfestival av godtrogna. Första avsnittet kommer 26 mars, såg jag just i reklamen under ishockeyn.
Citera
2024-03-15, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngemarH
Jag har, som jag nämnde tidigare, en genuin bakgrund inom forskning. Jag nämner inte det för att ge mig själv något slags auktoritetsposition. Men jag vill framhålla att de hypoteser man ställer upp inom forskningen ofta innebär små steg i riktning mot ett ökat vetande. En hypotes som faller är också ett resultat och ett steg mot ökat vetande. Man lär sig med tiden att det är meningslöst att hålla sig med favoriter. Det är bättre att veta än att tro.

Men jag vill också betona att det är ovetenskapligt att utesluta någon förklaring till en observation innan man har ett tydligt resultat. Du ser säkert att jag är intresserad av detta område. Påståendet "Vi har farkoster från icke-mänsklig intelligens." måste ju vara antingen sant eller falskt.

Om det är som du säger, att det finns en konspiration för att dölja att farkosterna finns i USAs förvar, så är det så klart svårt både att bevisa att de finns, men också att de inte finns. Vi talar här om militära anläggningar eller företag med knytning till militären. Av naturliga skäl vill de inte ha ett årligt öppet hus i sina anläggningar bara för att motbevisa en sådan hypotes. Deras verksamhet är i sin natur hemlig.

Om vi leker med tanken att de inte har några farkoster eller kroppar varken hos försvaret eller militär-komplexet, i så fall är det lika fullt en väldigt allvarlig situation där politiker blivit övertygade om att de har det, och dessutom kallar dem lögnare. De högsta hönsen inom senaten tycks övertygade om att saker hemlighålls för dem.

Så har man inget sådant att dölja så har man verkligen misslyckats med att vinna politikerna och folkets förtroende efter de avslöjanden som kommit med Grusch, Lacatski, Elizondo med fler. DoD framstår som extremt passiv, och AARO som fullständigt inkompetent.

Man skulle kunna komma med allahanda förklaringar så som att man hindras av sekretess-regler för att vinna politikernas förtroende t.ex. men även då borde man kunna gå ut och tala om att det är det som är problemet.

Disclosure-rörelsen däremot har inte haft så stora problem att komma ut med vad de vet även om de hindras att visa upp bevis offentligt. Men även där är de öppna med att uttryckligen tala om att det är det som är problemet.

Så oavsett om man tror det är ufon eller ej så tycker jag det står klart att det är något allvarligt som döljs. För mig är det fullt tillräckligt med bevis för den saken när man inte ens lyckas lugna ner de åttas gäng, som ju borde få veta allt. Där skulle inga sekretess-regler komma i vägen, tvärtom.
Citera
2024-03-16, 07:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Om vi leker med tanken att de inte har några farkoster eller kroppar varken hos försvaret eller militär-komplexet, i så fall är det lika fullt en väldigt allvarlig situation där politiker blivit övertygade om att de har det, och dessutom kallar dem lögnare. De högsta hönsen inom senaten tycks övertygade om att saker hemlighålls för dem.
Vilka/hur många i senaten (och eller kongressen) menar du tror på detta? Det handlar väl Max om en handfull, personer som dessutom trott på detta hela tiden.?
Citera
2024-03-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vilka/hur många i senaten (och eller kongressen) menar du tror på detta? Det handlar väl Max om en handfull, personer som dessutom trott på detta hela tiden.?

Tidigare US Navy Admiral Tim Gallaudet:
"Jag tycker det är dags att vi öppet går ut med det faktum att vi har kontakt med utomjordingar."

Källa [News Nation]:
https://x.com/chrisfrench83/status/1769069817674318289?s=20
Citera
2024-03-17, 00:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theUFOsummoner
Tidigare US Navy Admiral Tim Gallaudet:
"Jag tycker det är dags att vi öppet går ut med det faktum att vi har kontakt med utomjordingar."

Källa [News Nation]:
https://x.com/chrisfrench83/status/1769069817674318289?s=20

Fast frågan var ju: Vilka/hur många i senaten (och eller kongressen) menar du tror på detta? Det handlar väl Max om en handfull, personer som dessutom trott på detta hela tiden.?
Citera
2024-03-19, 20:44
Medlem
WhatsYourNames avatar
Jag har sett ca 5 ufon själv. För mig är det inget snack om saken.
Citera
2024-03-20, 10:42
Medlem
trickydicks avatar
Såg en intressant video, bevisar ingenting eftersom det är ett vittnesmål från en påstådd visselblåsare. Men intressant ändå och överensstämmer mycket med vad Grunch säger.

https://youtu.be/ePyWsgVIqdc?si=FTacwU7SrOhw5ODi
Citera
2024-03-23, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhatsYourName
Jag har sett ca 5 ufon själv. För mig är det inget snack om saken.

Dina observationer och tolkningar är ju dina egna. Men vilken sak anser du det inte vara snack om? Är det att UFO finns? Eller är det att UFO är farkoster av icke-mänslig intelligens eller att USAs militär/myndigheter/företag/regering har sådana farkoster som har kraschat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in