2024-03-13, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Jag är seriös och kan säkert låta rätt hård, men det är bara för att jag bryr mig. Har själv varit långt nergången i blandmissbruk, varav ca ett årtionde som fullfjädrad sprutnarkoman dygnet runt. Vräkt och hemlös emellanåt, inlagd efter överdoser, behandlingar och allt det där. Så gott som alla mina gamla vänner har antingen hängt sig eller dött av en överdos. De få som tagit sig ur missbruket är de som brutit från alla gamla kontakter och vanor, för att sedan lyckats bygga upp stimulerande liv.

Jag försökte sluta väldigt många gånger, på alla tänkbara sätt. Men den enda gången som funkade, den senaste, var när jag själv verkligen ville sluta och gjorde en total livsstilsförändring. Det funkade inte att fortsätta i samma spår som jag gjorde tidigare. Är du trött på jobbet och känner att du behöver byta så gör det för all del, men sluta inte ditt nuvarande innan du har ett nytt.

Dödtid, rastlöshet och understimulans är dina värsta fiender, dessa kommer oundvikligen leda till mer droger.

Du orkar säkert inte påbörja massa nya grejer direkt, men lite smått åtminstone. Drömmer du inte om att kunna vissa saker?

I början bodde jag i en lägenhet och hade heller inga vänner, för de var jag ju tvungen att bryta med. Men det är ju inte för liten stad eller för få vänner det handlar om. Det här handlar om dig och att du ska må bra. Inte en massa yttre omständigheter...

Kör mycket promenader till en början iaf. Snart kan du väl köpa ett fiskespö, lite målargrejer, gitarr, skateboard eller andra prylar som du kan utvecklas med? Så får du det där dopaminet på riktigt.

Spola ner alla piller och kör en övergångsperiod med rökat då om du inte kan bli spiknykter över en natt.

Man är sin egen lyckas smed och det är upp till dig att fylla livet med mening.

Ännu en gång tak så mycket och älskar att du hjälper seriöst!!

Såklart jag förstår dig också därför blev inte sur/tog personligt när du skriver men till en del efter jag läste det över mer 1 än gång. Då börjar man själv fatta och jämföra vad sa/tyckte jag och försöker ändra perspektiv.
Bor i en liten stad utanför Jönk men har som sagt inga dåliga kontakter kvar som drar mig eller vilka jag brukar umgås med på fridtiden.

Tänkt ska se ifall kanske kan hitta någon som vill jobbar på en gård/ute i landet och vill ha lite hjälp? hehe Har en kollega på jobbet kanske kan ta hans sysslor från han.^^
Tänker om jag gör det gratis och bara hjälper så kommer inte kännas som "vanligt" jobb. För inte såklart för någon även om min kropp är "sjuk" att klara jobba åtminstone 50% även om inte roligt.
Citera
2024-03-13, 15:14
Medlem
Hade varit skönt om ibland vi hade mer "service" arbete här ute som är billigt som i t.ex Japan.
Var kan man hyra någon för en date/dag och på så sätt alla får lite av de dom behöver så finns ingen anledning att hata det.

Såklart kanske inte så billigt som jag tror men tänkte för kommer aldrig gifta mig med någon som lägger bilder och sånt på tinder där de halvnakna.
Fast skulle kunna göra en profil och säga behöver bara sällskap så betalar jag men de måste planera/räkna så betalar jag.

Svär känns lite kosntigt att skriva det jag skrev HAHHAHAHAHA
Skönt lite bättre kontroll av känslor och kroppstemp, nu börjar inte gråta så enkelt som de 1-7 första dagarna man minskar/slutar.

Men igen hade hellder slängt pengar på någon annan än att torka min röv på inget med det....fcking patetiskt kännst det lite mer nu än ångest efter idag.
Imorgon ska gå bra ska gå bra, ska gå bra! <---- Du kan ignorera, för mig lit extra ifall ja vaknar o läser imorgon innan jobbet
Citera
2024-03-13, 16:42
Medlem
Fck.....läste lite mer om loperamid och det har tagit lite mer konstant i 4 år typ men doserna inte varit samma alltid.

Så tog nu 20mg oxynorm och 6st/2mg loperamid. Sist jag tog opiat-liknande var nästan exakt 45h det som blev jobbigare nu var det att "röka" hjälper inte så vill inte ens röka det knappt och mer "ont".

Tror jag sitter nu i loperamid giftet fan, men SKA klara mig ändå.!.

Sen det ja tog 45h/2 dar sen var ju 50mg tram med 24/2mg loperamid. Så iaf imorgon blir nykter på jobbet och hoppas det kommer slå mig fint uppåt så inte tänker mer. För det gick bra nu dessa 45h men sen aa.
Ja, jag vet det ska gå lite upp och ner eller går inte att hitta var det "värsta" är men detta kändes stor skillnad från senaste vecka/dagar. så kan vara ja skrämde mig o psyket gjorde det verkligare<---hoppas detta är rätt även om jobbigt

Fick typ nästan tårar igen för kändes jobbigt men det för tänkte skulle faila. Var lite för hård kan man säga men gillar inte heller vara för snäll för är en personen som är ganska "nöjd" och ger gärna mer än tar ifall det är va det är. Varför räkna ens?
Sen lite tråkigt bara vädret o inget annat förutom rutten pc att fördriva lite tid medans lider so man ska. Men kommer klara jobba 50% är jag säker bara måste hitta "dagsvana" som jag kan utnyttja. Har många anime epsioder och annat som sparat så lika bra nu haha FRAMÅT
Citera
2024-03-13, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vengelz
Fck.....läste lite mer om loperamid och det har tagit lite mer konstant i 4 år typ men doserna inte varit samma alltid.

Så tog nu 20mg oxynorm och 6st/2mg loperamid. Sist jag tog opiat-liknande var nästan exakt 45h det som blev jobbigare nu var det att "röka" hjälper inte så vill inte ens röka det knappt och mer "ont".

Tror jag sitter nu i loperamid giftet fan, men SKA klara mig ändå.!.

Sen det ja tog 45h/2 dar sen var ju 50mg tram med 24/2mg loperamid. Så iaf imorgon blir nykter på jobbet och hoppas det kommer slå mig fint uppåt så inte tänker mer. För det gick bra nu dessa 45h men sen aa.
Ja, jag vet det ska gå lite upp och ner eller går inte att hitta var det "värsta" är men detta kändes stor skillnad från senaste vecka/dagar. så kan vara ja skrämde mig o psyket gjorde det verkligare<---hoppas detta är rätt även om jobbigt

Fick typ nästan tårar igen för kändes jobbigt men det för tänkte skulle faila. Var lite för hård kan man säga men gillar inte heller vara för snäll för är en personen som är ganska "nöjd" och ger gärna mer än tar ifall det är va det är. Varför räkna ens?
Sen lite tråkigt bara vädret o inget annat förutom rutten pc att fördriva lite tid medans lider so man ska. Men kommer klara jobba 50% är jag säker bara måste hitta "dagsvana" som jag kan utnyttja. Har många anime epsioder och annat som sparat så lika bra nu haha FRAMÅT

Tar bara oralt såklar inget jefla skjutande^^

Edit: Tror nog får vara lite försiktig med Loperamid/opoiater för nu känner mig redan mer "oki". Fortfrande tråkigt/rastlös men den "ont" som jag skrev försvann och kan böja på mig enklare
Läste nu och skrev med andra som säger att ta lugnt 1 månad hemma under det värsta kanske hade varit bra för sen börja med hobby/jobb. För det med ångest/oro kom inte tillbaka lyckades lägga tider ja håller för hur länge jag kan titta en anime eller hur många "episodes".
Bara vågar inte nu gå till apotekte hämta mer idag utan sparar det till imorgon efter jobbet som en belöning om jag inte tar mer. Så funderar om jag ska spola på resten även om ja ska köpa nya bara så jag inte kan ta innan jag ska, om ni förstår mig?

Skrev innan bara jag går framåt så håller jag mig bara får inte gå bakåt/stanna eller gå helt snett. Lite snett kan jag gå så länge det är framåt samtidigt( inte cirkel heller såklart ) jag kan slå mitt "psyke" tillbaka med lite stöd/kontakt/chatt/pm från "riktiga" människor.
Bara jag vet jag ÄR hårdskallad så om jag inte går framåt känns som jag börjar om då som folk säger sätter om tiden på AT:n helt o hållet! Det tänker jag inte acceptera för då kommer det bli "långt/jobbigt". Fyller år i slutet av maj...Inann det ska inte bara va nykter men även hittat lite hobby/minska tids-missbruk. Måste snart komma ett ord för "missbruka tid" för just nu känns som det är den 'största fighten' och inte jefla AT:n kroppen känner av fysiskt värst i uppmot 1 vecka med mina doser även om man räknar in boosten från loperamiden.

Lite snett idag men framåt så det är inga problem, sen kan lika bra tå lägga också straff på mig så inte tar något för sova. Värsta fall jobbar som en zombie och min näsa rinner så ser ut som blir lite förskyld bara hoppas jag i värsta fall. Men borde klara jobba nu för inte "ont" elelr hur ska säga. För det är ju bara kroppen som säger det från AT:n nu början av första dagar utan opiat/loperamid alls.
Senast redigerad av Vengelz 2024-03-13 kl. 17:40.
Citera
2024-03-13, 17:47
Medlem
Vill bara tillägga att bestämde mig att säga upp mig är INTE "oki/acceptabelt", speciellt nu när började läsa mycket igen. För råkade nu bara dra läsa igen om ekonomi idag och igår hehe

Har inte läst en bok på 6-7 år sen jag först typ testade och fastnade 1-2 år sen blev ren. Men då blev ren och läste lite "Rangres apprentice 1-6" Började sakta flytta ut och lite annat så började aldrig bara läsa igen.
Glömt säga det är något som slår mig BRA för det gillade jag innan och kan göra det ute medans jag går behöver inte vara hemma. Så kan yra runt som en vandrade stolpe i mjukis kläder^^

Men glömde hur mycket man kan "flyga" från att läsa saker som får ens intresse.

Igen om ni som läser/skriver här orkar med mig så hjälper jag gärna tillbaka om ja kan även på annat sätt om de behövs^^vet inte riktigt vad men är öppen antar jag?

Ännu en gång vill bara verkligen säga tack till alla som e här!! För mig då såklart alla som hjälper någon borde känna sig BRA!
Citera
2024-03-14, 21:30
Medlem
Klarade av att jobba idag 06:00-13:30 utan att ta något men hade i fickan medans på jobbet ifall.

Började säga ut högt och tänka mer positivt om mig själv.
Det hjälpte mycket för när vaknade 04:21 så tänkte kanske sjukanmälda kändes som att jobba en hel dag med "press" går inte med 30min rast.
SÅKLART DET GÅR!
Lyckades hålla ut tills dagen tog slut utan ta något och tog nu sista 20mg oxynorm som har hemma, sålde resten för har 700mg tram tard ifall men tror kommer slängas.
Sen tog 2h efter det lite över 0.5mg alprazolam och båda hjälpte lite men ingen ångest som jag märker av att jag haft idag eller att alprazolam fick mig att slappna av riktigt.

Är riktigt glad nu och såklart är inte "normal" men kan ta kontroll och fungera nu känns det redan som. Tror nog att de små doser räddade mig 'fysiskt at' men 'psykisk at' känner jag mig kunna lättare hantera. Kan såklart ha fel men^^WILLPOWER

God Nattish alla för nästa steg nu framåt! Sweet Nightmarez~~^^

Edit: Fortfarande rastlös/irriterad men de 'manageable' nu efter de 4 första dagar utan "riktig" dos av något. Så glömde fråga om gällande 'Atn'.
För såklart kämpar fortfarande varje dag och det värsta är i kassan herregud....min rygg känns inte bra även om ja byter medans jag sitter/står upp.
Men jag kan plocka varor och min rygg är bättre är detta då för medans jag är i kassan så får inget 'dopamin' för inte anstränger mig/belönar mig själv eller?
-----------------------------------------Efter är inte viktigt-----------------------------------------------
Nu så går jag i min takt medans jag jobbar så blir varm men ingen "stress/panik" för jobbet är inte allt o e ingen slav.
Märkte var nog lite "rädd" så var lite kanske för hård mot mig själv fast det lyckades så för mig de första 4 dagarna. Så känns MYCKET enklare redan nu efter jag tänkte hur förstörd jag var förra helgen medans försökte bara stå ut med dagarna.
Senast redigerad av Vengelz 2024-03-14 kl. 21:41.
Citera
2024-03-15, 00:01
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Klarade av att jobba idag 06:00-13:30 utan att ta något men hade i fickan medans på jobbet ifall.

Började säga ut högt och tänka mer positivt om mig själv.
Det hjälpte mycket för när vaknade 04:21 så tänkte kanske sjukanmälda kändes som att jobba en hel dag med "press" går inte med 30min rast.
SÅKLART DET GÅR!
Lyckades hålla ut tills dagen tog slut utan ta något och tog nu sista 20mg oxynorm som har hemma, sålde resten för har 700mg tram tard ifall men tror kommer slängas.
Sen tog 2h efter det lite över 0.5mg alprazolam och båda hjälpte lite men ingen ångest som jag märker av att jag haft idag eller att alprazolam fick mig att slappna av riktigt.

Är riktigt glad nu och såklart är inte "normal" men kan ta kontroll och fungera nu känns det redan som. Tror nog att de små doser räddade mig 'fysiskt at' men 'psykisk at' känner jag mig kunna lättare hantera. Kan såklart ha fel men^^WILLPOWER

God Nattish alla för nästa steg nu framåt! Sweet Nightmarez~~^^

Edit: Fortfarande rastlös/irriterad men de 'manageable' nu efter de 4 första dagar utan "riktig" dos av något. Så glömde fråga om gällande 'Atn'.
För såklart kämpar fortfarande varje dag och det värsta är i kassan herregud....min rygg känns inte bra även om ja byter medans jag sitter/står upp.
Men jag kan plocka varor och min rygg är bättre är detta då för medans jag är i kassan så får inget 'dopamin' för inte anstränger mig/belönar mig själv eller?
-----------------------------------------Efter är inte viktigt-----------------------------------------------
Nu så går jag i min takt medans jag jobbar så blir varm men ingen "stress/panik" för jobbet är inte allt o e ingen slav.
Märkte var nog lite "rädd" så var lite kanske för hård mot mig själv fast det lyckades så för mig de första 4 dagarna. Så känns MYCKET enklare redan nu efter jag tänkte hur förstörd jag var förra helgen medans försökte bara stå ut med dagarna.

Shit bror du mår för bra
Citera
2024-03-15, 11:23
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Vill bara tillägga att bestämde mig att säga upp mig är INTE "oki/acceptabelt", speciellt nu när började läsa mycket igen. För råkade nu bara dra läsa igen om ekonomi idag och igår hehe

Har inte läst en bok på 6-7 år sen jag först typ testade och fastnade 1-2 år sen blev ren. Men då blev ren och läste lite "Rangres apprentice 1-6" Började sakta flytta ut och lite annat så började aldrig bara läsa igen.
Glömt säga det är något som slår mig BRA för det gillade jag innan och kan göra det ute medans jag går behöver inte vara hemma. Så kan yra runt som en vandrade stolpe i mjukis kläder^^

Men glömde hur mycket man kan "flyga" från att läsa saker som får ens intresse.

Igen om ni som läser/skriver här orkar med mig så hjälper jag gärna tillbaka om ja kan även på annat sätt om de behövs^^vet inte riktigt vad men är öppen antar jag?

Ännu en gång vill bara verkligen säga tack till alla som e här!! För mig då såklart alla som hjälper någon borde känna sig BRA!
Håller tummarna!
Du har tur att du är på en så pass låg dos Tram. Att sluta med Tram CT är otroligt jobbigt.
Citera
2024-03-15, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
Shit bror du mår för bra

Jag "försöker" haha det är det jag menar skriver saker som kanske håller bara för stunden men försöker hålla kvar i det och inte tänka på hur dåligt jag mår normalt.

Idag tog nu ju 1mg alprazolam och 150mg tram tard. Men väntade tills efter jobbet så tar det med mat och inte tom mage. Dricker fortrande varje dag ingefärac+citron+mango shots^^ekologiska såklart...om det spelar roll?

Men åtminstone så otroligt skönt det är om man tänker egentligen de första 4 dagarna när jag bara tog små doser utan att riktigt "trappa ner/räkna det" fast gjorde det lite innan redan ju. Värsta var ju när man fan tog lite av allt över flera stycken men sen bara mår "normalt".....man måste börja se de dåliga mönster och ändra de så som sagt....skriver och säger ut högt jag mår bra MEDANS jag mår dåligt utan försöker bara pressa mig själv lite.
Var hård i början så vill inte slappan av för mycket så jag går 1 fking steg bakåt. Medans de funkar ja kör på men som idag när min kropp skriker lite på mig så tar smo doser som hjälper men inte av de som jag inte kan klara ATn av. För de värsta var som sagt de 4 första dagar efter slutat med ta doser som får mig må "bra". Utan som nu om ja ska va ÄRLIG är inte "glad" MEN ja vet det är en bra början för mig iaf.
Citera
2024-03-15, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Håller tummarna!
Du har tur att du är på en så pass låg dos Tram. Att sluta med Tram CT är otroligt jobbigt.

Tack ännu en gång till
Men tror jag kan klara av tram ATn för de var inte stora doser men längre period fast då tog ju minst 300-400mg om jag hade gått några dagar på benso so tolerans gick ner.

Känns så skönt när ja tänker bara förra veckan när jag startade och helgen var katastrof. Ville de skulle va molnigt för kan inte se ordenligt ute av solen om det lyser och svettet rinner lite milt överallt haah^^
Men lyrica märkte idag nu det går 4 dagar utan rävgift så det känns nog där ångesten/panik slog så hårt i början de 4 dagar.
Citera
2024-03-22, 10:02
Medlem
Go morgon allihop eller du?

Tänkte bara meddela loperamid är borta nu och kan hålla mig men när ja går på toa så är den "mix" så det är stor förbättring .
Skulle säga fysiska ATn på alla saker är nu "tåliga" och min nya dator kommer idag! Jobbar långt pass idag så blir som en belöning perfekt!!

Just nu varierar mellan Tram, Alprazolam och Lyrica för hjälpa med det "psykiska". Men kan gå nu också 1-3 dagar utan att ta något alls men blir svårt sova då och "psyket" blir meehh.
Så tar då lite vissa dagar av något men inte lite av alla samma dag, kan åtminstone äta lite någon dag och sen om jag tar tram äter mindre. Men kan fungera bättre o.s.v, beroende på vad preperat jag använder den dagen.
Citera
2024-03-22, 10:55
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Go morgon allihop eller du?

Tänkte bara meddela loperamid är borta nu och kan hålla mig men när ja går på toa så är den "mix" så det är stor förbättring .
Skulle säga fysiska ATn på alla saker är nu "tåliga" och min nya dator kommer idag! Jobbar långt pass idag så blir som en belöning perfekt!!

Just nu varierar mellan Tram, Alprazolam och Lyrica för hjälpa med det "psykiska". Men kan gå nu också 1-3 dagar utan att ta något alls men blir svårt sova då och "psyket" blir meehh.
Så tar då lite vissa dagar av något men inte lite av alla samma dag, kan åtminstone äta lite någon dag och sen om jag tar tram äter mindre. Men kan fungera bättre o.s.v, beroende på vad preperat jag använder den dagen.

Dags att sluta helt nu mannen. Om det är målet. Finns ingen anledning att fortsätta lite grann.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in