2024-03-12, 13:40
Medlem
Läser en hel del om "prometazin" Lergigan men vet inte ens om jag våger ta det nu eftersom har röka redan.
Citera
2024-03-12, 17:16
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Du vill hitta något du kan sitta still och titta på dagarna i ända? Det orkar man bara göra när man är full i droger, och knappt ens då. Du behöver stimulans och utveckling, inte passiv avveckling. Vad ska du sitta där och glo på en skärm för? Då är det ju till och med bättre att vara påtänd.

Och du funderar på att säga upp dig från jobbet för att klara av att bli drogfri?! Hallå?! Är det någon hemma? Det ekar jävligt tomt!

Ingen pallar med en tillvaro där man bara dräller runt och går på a-kassa. Skippa TV-serierna och spelen och börja leva för fan.

Lär dig spela nått instrument, börja träna styrka eller kondition eller vad som helst;

HITTA EN STIMULERANDE HOBBY DU KAN SYSSELSÄTTA DIG MED EFTER JOBBET! INGA JÄVLA SKÄRMAR!

Du tänker helt fel och bäddar verkligen inte för ett drogfritt liv. Men varför försöker jag ens? Du vill uppenbarligen bara slippa jobba, få käka holk och röka piller ifred. Och valet är helt och hållet ditt!

Vakna människa!

Citera
2024-03-13, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Du vill hitta något du kan sitta still och titta på dagarna i ända? Det orkar man bara göra när man är full i droger, och knappt ens då. Du behöver stimulans och utveckling, inte passiv avveckling. Vad ska du sitta där och glo på en skärm för? Då är det ju till och med bättre att vara påtänd.

Och du funderar på att säga upp dig från jobbet för att klara av att bli drogfri?! Hallå?! Är det någon hemma? Det ekar jävligt tomt!

Ingen pallar med en tillvaro där man bara dräller runt och går på a-kassa. Skippa TV-serierna och spelen och börja leva för fan.

Lär dig spela nått instrument, börja träna styrka eller kondition eller vad som helst;

HITTA EN STIMULERANDE HOBBY DU KAN SYSSELSÄTTA DIG MED EFTER JOBBET! INGA JÄVLA SKÄRMAR!

Du tänker helt fel och bäddar verkligen inte för ett drogfritt liv. Men varför försöker jag ens? Du vill uppenbarligen bara slippa jobba, få käka holk och röka piller ifred. Och valet är helt och hållet ditt!

Vakna människa!

Haha ursäkta men har sett dig en hel del så vill bara säga tack ifall du är seriös för verkar som det för hur mycket du skriver och tack igen.
Men inte så lätt att bara gå ut och göra något, vi pratar om "dopamin" om jag kan få ut det så kan jag dra ner på det "fysiska" men ja jag är medveten mycket/mesta är "psykiska".

Jag går upp och ner därför jag frågar efter hjälp för är inte själv säker.
Men jag har allt jag behöver av drogerna i mängder framför mig. Igår tog bara 50mg tram och 1mg alprazolam innan jag la mig bara men vaknar ändå alltid vid 7 för då solen kommer upp typ.
("Som tur har tagit alprazolam kortast tid o minst.")

Men sen förstår vad menar gör det lättare om jag rör på mig, därför började bara med att minska timmar till 50%.
Tror det är helt rätt i mycket vad du säger men försöker bara hitta sätta att göra det "lättare" SÅKLART VET JA ATT JAG NOG HOPPAS, men så många har gått igenom det och som människor vår kropp/hjärna har visat oss fel så många gånger.
Trodde innan alltid de som sa de tog 2g Tram om dagen och sen gick CT medans de fortsatte jobba va fking BS.
Nu skulle säga det är mer som ett stöd/hjälp för att se man själv överdriver och psyket kan göra "dunder" för en. Men var ska man bara börja "gå ut och leva" när man är själv i en liten stad utan mycket pengar och jobbar livsmedel så många vet en??
Citera
2024-03-13, 08:50
Medlem
Nu såklart märker jag själv medans jag skriver/läser att jag gör det svårare för mig fel men fck it ibland det är skönt att få ut det och sen tänka på det få ett "klarare" perspektiv.

Sen det med gaming glömde kommer inte att funka för behöver nya dator men ville inte ta det nu på avbetalning o fcka up allt hehe

Ifall du har tips också på kanske hur eller någon så är öppen och tänker bli fri men uppskattar iallafall alla kommentarer oavsett snällt/taskigt sålänge det är seriöst för försöka hjälpa en/bli ren.
Citera
2024-03-13, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall

Vakna människa!

Ber om ursäkt också ifall glömde lägga till innan men tror jag skrev någonstans valde åtminstone ha kvar röka tills klarar mig 1-2 veckor 0mg av allt sen röka.
Men minskar hur mycket och försöker låta bli men lite jobbigt utan någon prata/ses med, så rökat SKA bort också!!

Få börja läsa igen vad kan riktigt va hobby, men skulle kunna gå ut o promenera varje dag timmar/dag. Gjorde detta första gången också men fan bara lite mer sol så det blir varmare.....

"You either start one day or day one" <----- Är förbi dag 1 så klart är inte 100% nykter MEN DET ÄR ÅT RÄTT HÅLL ville jag bara säga, ge gärna såklart ge fler "wake up" calls i min chatt när du kan.
Var ju jag själv som satte mig i skiten men kommer kanske utnyttja sjukanmälningar bara utan att säga upp mig. Så har en safety card i bakfikan men inte nått ja kan utnyttja så.

Det mest ja hoppas på är att jag verkligen tror det är värre än vad det är........men det går fram o tillbaka medans man läser fast därför uppskattar seriösa svar oavsett vad.
Tack!
Citera
2024-03-13, 09:07
Medlem
Men anime/serie eller spela spel räknas väl som hobby?

Ne men måste såklart röra på mig också kan inte bara slösa tid här vid skärmen
Citera
2024-03-13, 10:55
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vengelz
Tänkte inte på det riktigt då förutom nu när läste igenom lite allt igen men de "stora" doserna ja skriver menar jag nu sen somras hur mycket jag brukade ta normalt om man skulle säga "dagligen". Går ibland lite uppåt och sällan neråt men de går ^^

Har såklart varit i högre doser men har normalt sett inte alltid ökat jätte mycket, sålänge jag är glad och kan vara glad med mig själv så e de bra.
Men den sista delen där blev sämre medans jag blev "gladare".

Också är det bättre att bara motionera/va aktiv eller går det även bra att börja träna medans man gör detta? Ifall någon vet?
Läser mycket själv om tips också såklart men sen är mycket olika för personer, men försöker läsa om hur lura min hjärna få dopamin hits. Skrev inte i början det med loperamid doser för skämms äkligt av det men har tagit det i längre period av alla de saker jag skrev.
Sen vill HESLT slippa flytta tillbaka till utomlands till familjen för att jag inte klarar mig själv.

Ja man kan träna ändå. Så länge du har kontroll och inte är helt väck. Börja utmana kroppen på gymmet så kan du somna som en bebis utan knark. Särskilt rekommenderat om du är man under 25-30. Det är i början du får mest resultat också. Ta i som fan, det hjälper mot allt. Hjärnan mår bättre, kroppen mår bättre. Människan är inte designad för att unga män ska slippa hårt kroppsarbete. Vi har idag lyxen att göra det under självständiga och välbalanserade former på gym, så utnyttja den.

Doserna är så låga av allt att du förmodligen kan sluta på en dag utan större problem. Benson är väl det som kan bli farligt och möjligen behöva trappas ned, beroende på historiken.

Röka hasch inför jobb låter inte bra tycker jag. Både arbetsinsatsen och knarket blir sämre av det. I övrigt tycker jag att det är det enda man kan ta varje dag. Men då på kvällarna. Inte heller detta är utan konsekvenser.

Lycka till.
Senast redigerad av Mjäll 2024-03-13 kl. 11:03.
Citera
2024-03-13, 13:17
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Läser en hel del om "prometazin" Lergigan men vet inte ens om jag våger ta det nu eftersom har röka redan.
Lergigan är så där. Har du testat än?
Citera
2024-03-13, 13:23
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Nu såklart märker jag själv medans jag skriver/läser att jag gör det svårare för mig fel men fck it ibland det är skönt att få ut det och sen tänka på det få ett "klarare" perspektiv.

Sen det med gaming glömde kommer inte att funka för behöver nya dator men ville inte ta det nu på avbetalning o fcka up allt hehe

Ifall du har tips också på kanske hur eller någon så är öppen och tänker bli fri men uppskattar iallafall alla kommentarer oavsett snällt/taskigt sålänge det är seriöst för försöka hjälpa en/bli ren.
Var inte ensam.
Det är nog det viktigaste. Att ha kontakt med någon som förstår vad du försöker att göra och vad du går igenom.
Var snäll mot dig själv.
Bor du i Stockholm? Det finns lite hjälp att få där.
Lycka till
Citera
2024-03-13, 14:53
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Haha ursäkta men har sett dig en hel del så vill bara säga tack ifall du är seriös för verkar som det för hur mycket du skriver och tack igen.
Men inte så lätt att bara gå ut och göra något, vi pratar om "dopamin" om jag kan få ut det så kan jag dra ner på det "fysiska" men ja jag är medveten mycket/mesta är "psykiska".

Jag går upp och ner därför jag frågar efter hjälp för är inte själv säker.
Men jag har allt jag behöver av drogerna i mängder framför mig. Igår tog bara 50mg tram och 1mg alprazolam innan jag la mig bara men vaknar ändå alltid vid 7 för då solen kommer upp typ.
("Som tur har tagit alprazolam kortast tid o minst.")

Men sen förstår vad menar gör det lättare om jag rör på mig, därför började bara med att minska timmar till 50%.
Tror det är helt rätt i mycket vad du säger men försöker bara hitta sätta att göra det "lättare" SÅKLART VET JA ATT JAG NOG HOPPAS, men så många har gått igenom det och som människor vår kropp/hjärna har visat oss fel så många gånger.
Trodde innan alltid de som sa de tog 2g Tram om dagen och sen gick CT medans de fortsatte jobba va fking BS.
Nu skulle säga det är mer som ett stöd/hjälp för att se man själv överdriver och psyket kan göra "dunder" för en. Men var ska man bara börja "gå ut och leva" när man är själv i en liten stad utan mycket pengar och jobbar livsmedel så många vet en??

Jag är seriös och kan säkert låta rätt hård, men det är bara för att jag bryr mig. Har själv varit långt nergången i blandmissbruk, varav ca ett årtionde som fullfjädrad sprutnarkoman dygnet runt. Vräkt och hemlös emellanåt, inlagd efter överdoser, behandlingar och allt det där. Så gott som alla mina gamla vänner har antingen hängt sig eller dött av en överdos. De få som tagit sig ur missbruket är de som brutit från alla gamla kontakter och vanor, för att sedan lyckats bygga upp stimulerande liv.

Jag försökte sluta väldigt många gånger, på alla tänkbara sätt. Men den enda gången som funkade, den senaste, var när jag själv verkligen ville sluta och gjorde en total livsstilsförändring. Det funkade inte att fortsätta i samma spår som jag gjorde tidigare. Är du trött på jobbet och känner att du behöver byta så gör det för all del, men sluta inte ditt nuvarande innan du har ett nytt.

Dödtid, rastlöshet och understimulans är dina värsta fiender, dessa kommer oundvikligen leda till mer droger.

Du orkar säkert inte påbörja massa nya grejer direkt, men lite smått åtminstone. Drömmer du inte om att kunna vissa saker?

I början bodde jag i en lägenhet och hade heller inga vänner, för de var jag ju tvungen att bryta med. Men det är ju inte för liten stad eller för få vänner det handlar om. Det här handlar om dig och att du ska må bra. Inte en massa yttre omständigheter...

Kör mycket promenader till en början iaf. Snart kan du väl köpa ett fiskespö, lite målargrejer, gitarr, skateboard eller andra prylar som du kan utvecklas med? Så får du det där dopaminet på riktigt.

Spola ner alla piller och kör en övergångsperiod med rökat då om du inte kan bli spiknykter över en natt.

Man är sin egen lyckas smed och det är upp till dig att fylla livet med mening.
Citera
2024-03-13, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Ja man kan träna ändå. Så länge du har kontroll och inte är helt väck. Börja utmana kroppen på gymmet så kan du somna som en bebis utan knark. Särskilt rekommenderat om du är man under 25-30. Det är i början du får mest resultat också. Ta i som fan, det hjälper mot allt. Hjärnan mår bättre, kroppen mår bättre. Människan är inte designad för att unga män ska slippa hårt kroppsarbete. Vi har idag lyxen att göra det under självständiga och välbalanserade former på gym, så utnyttja den.

Doserna är så låga av allt att du förmodligen kan sluta på en dag utan större problem. Benson är väl det som kan bli farligt och möjligen behöva trappas ned, beroende på historiken.

Röka hasch inför jobb låter inte bra tycker jag. Både arbetsinsatsen och knarket blir sämre av det. I övrigt tycker jag att det är det enda man kan ta varje dag. Men då på kvällarna. Inte heller detta är utan konsekvenser.

Lycka till.

Tack riktigt mycket! Väldigt uppskattat.

Ja du har rätt det med röka men därför röker inte så mina ögon blir skit men kan ändå tänkta inte bra att jag röker flera gånger. Men blir lättare att gå upp och sen ut gå promenad tills blir hungrig men märkar jobbigare blir att sitta still hemma med en skit dator borde varit mer försiktig ajaj

Sen men benson är inte det jag tänker mes tpå utan det är den äkliga loperamid för tog det även innan typ max dos/dygn i ett tag flera gånger i veckan i lång period.
Men det värsta just nu för mig är inte övertänka att jag jobbar som MAX 8h i rad. Och det kommer inte föräns 2 veckor men imorgon ska jobba 06-00-13-00 så det blir en ny sak att testa sen nykter i typ 2 veckor på och av med hjälp haha

MEN är glad att jag fortfarande gått framåt, mår MYCKET BÄTTRE än vad jag gjorde under helgen och verkligen inte började ta något alls over 200mg(samma ämne) i fredags(8:e) så inte riktigt gått 1 vecka vad jag är ren men såhär klarar jag mig för det går bara framåt ut nu även om lite snett men FRAMÅT och inte till sidan det är fusk...det MÅSTE lite fram.

Ursäkta om svårt att läsa mig men ibland lite jobbigare att skriva för tankarna går upp/ner så försöker skriva då snabbt men sen de lugnar sig och då kommer tillbaka efter typ 10min :/

Får inte ont i ögonen av gå ut mitt pådagen utan att behöva hålla huvudet nere och oftast näsan rinner mycket. Behöver inte gå toa ofta som innan men tog ju som idiot loperamiden i måndas efter jobbet o de hjälper fortfarande mig.
Så ångesten sitter nu att jag "gaslighta" mig själv att må bättre men därför skönt/läsa/skriva/prata med andra för enklare att se hur löjlig/överdriver man.
Citera
2024-03-13, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Lergigan är så där. Har du testat än?

Nej ska inte testa den tror inte jag klarar av det är rädd att gå bakåt nu. Läste en hel del på kort tid men säkert mycket jag misssa/vet ej fortfarande.
Därför försöker bara hålla mig till röka för behöver inte röka som en skorsten för må bra MEN något att fördriva tid/hobby behövs märks verkligen. Jobb är lite annorlunda för känner mig lite mer "fast" men sen kasnke de hjälper mer också^^
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in