2024-03-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Så är det, men individer av den här sorten blir bara mer triggade när de inser att det var en fegis som tog sig ton. Det är helt enkelt mer provocerande att bli konfronterad av någon som hade fått för mycket luft och egentligen inte kunde ta för sig när det kom till kritan. Det gör ju förstås GM till en fegis själv, som gav sig på en kille som inte vågade göra någonting tillbaka. Det hade räckt med att dra på honom en örfil för att budskapet om att inte fucka med mig skulle nå fram.

Javisst. Men så provocerande är det inte om man är normalt funtad. Det är inte heller så lätt att ta för sig obeväpnad mot två fegisar som bär kniv och den ena är galen. Kanske var det som Lucas fick veta under samtalet mitt i chatten när han svängde och sa sorrry, sorry.
. Att Felix hotade med kniv alltså.
Citera
2024-03-13, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Som jag sa, var för ivrig för att ens se det som allt är så tydligt…. 😅

Ja, att han är helt galen är vi ju redan medvetna om. Jag förstår bara inte varför. Kommer aldrig kunna göra det heller. Det som mest berörde mig när jag läste FUP var hur Lucas bad och böna, sa förlåt flera gånger och försökte springa ifrån gråtandes. Fyfan! Stackars kille. Han måste avlidit med världens ångest. Hoppas jävlarna får hårt straff, vilket nog är omöjligt i det här landet!

En normal unge hade gett sig där men inte denna dåre. Jag hoppas också på hårt straff. ADHD-utredring! Vilket skämt. Lätt att konstatera att grabben har stort fel i huvudet.
Citera
2024-03-13, 17:54
Medlem
StorTuffBikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Javisst. Men så provocerande är det inte om man är normalt funtad. Det är inte heller så lätt att ta för sig obeväpnad mot två fegisar som bär kniv och den ena är galen. Kanske var det som Lucas fick veta under samtalet mitt i chatten när han svängde och sa sorrry, sorry.
. Att Felix hotade med kniv alltså.

Nej, men det har framgått med all önskvärd tydlighet att det här inte är en pojke som är normalt funtad.
Citera
2024-03-13, 19:11
Medlem
Citat:
En normal unge hade gett sig där men inte denna dåre. Jag hoppas också på hårt straff. ADHD-utredring! Vilket skämt. Lätt att konstatera att grabben har stort fel i huvudet.
Riktigt jävla skämt! Låt de göra en utredning. Men inte ska det vara kopplat till mordet eller de brott han begått! Han ska ta till SiS hem! Helt sjukt att de inte tagit honom. När kommer domen?
Citera
2024-03-13, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attacktapir
Det handlar inte om att vilja vara gangster i det här fallet. Killen som den dödade försvarade hade mobbat den skyldige ganska länge (enligt hyfsat säker källa), så lägg ner tanken om sociala medier och porrstjärnor i det här fallet.

Stämmer inte alls. De hade inget med varandra att göra sen innan festen.

Enligt säker källa. (Jag känner nästan alla inblandade)
Citera
2024-03-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybris33
Gm har INTE blivit mobbad.
Fyfan att sitta och sprida massa rykten

Ellerhur.

Jag har haft med dessa människor att göra genom hela livet, vissa mer än andra. Ingen av GM har någonsin blivit mobbade. De känner varandra eftersom de gick tillsammans i särklass eftersom de inte kunde sluta mobba andra.
Citera
2024-03-14, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanpellegrino66
Ellerhur.

Jag har haft med dessa människor att göra genom hela livet, vissa mer än andra. Ingen av GM har någonsin blivit mobbade. De känner varandra eftersom de gick tillsammans i särklass eftersom de inte kunde sluta mobba andra.

Exakt vilka av de inblandade gick tillsammans i särklass?
Citera
2024-03-14, 06:43
Medlem
Citat:
Exakt vilka av de inblandade gick tillsammans i särklass?

Båda GM. Därför de gick i samma klass trots olika åldrar.
Citera
2024-03-14, 14:45
Medlem
mitutoyos avatar
Någon som vet status på rättegången?
Citera
2024-03-14, 18:59
Medlem
MrsUniversums avatar
FUPen har maskat Felix Olssons adress, alltså där husrannsakan gjordes men den är:

Entitevägen 29
134 42 Gustavsberg
VÄRMDÖ

Lätt att hitta adressen eftersom båda föräldrarna Susanna och Börje Olsson nämns som vårdnadshavare jämte Felix. Googlade ju bara på föräldrarnas namn.
men Felix är tydligen inte skriven längre på adressen

En SKAM att Felix inte tvingats vara häktad hela tiden
En SKAM att rättegången hålls inför stängda dörrar TROTS att mamman till BO ville ha öppen rättegång.
En SKAM att sverige daltar så med gärningsmännen och sänder helt fel signaler till andra våldsverkare.
Senast redigerad av MrsUniversum 2024-03-14 kl. 19:16.
Citera
2024-03-14, 19:38
Medlem
activateds avatar
Hoppas att karma når GM, och han utsätts för 10 gånger värre misshandel än BO. Detta är en människa som bara kommer kosta samhället massa pengar. Hopplöst jävla fall till människa som troligtvis aldrig kommer tillföra samhället något gott.
Citera
2024-03-14, 19:49
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
FUPen har maskat Felix Olssons adress, alltså där husrannsakan gjordes men den är:

Entitevägen 29
134 42 Gustavsberg
VÄRMDÖ

Lätt att hitta adressen eftersom båda föräldrarna Susanna och Börje Olsson nämns som vårdnadshavare jämte Felix. Googlade ju bara på föräldrarnas namn.
men Felix är tydligen inte skriven längre på adressen

En SKAM att Felix inte tvingats vara häktad hela tiden
En SKAM att rättegången hålls inför stängda dörrar TROTS att mamman till BO ville ha öppen rättegång.
En SKAM att sverige daltar så med gärningsmännen och sänder helt fel signaler till andra våldsverkare.

Om jag vore Felix hade jag hoppats på hårdast möjliga dom, annars kommer pöbeln ge honom straffet istället. Blir straffet lågt kommer föraktet mot honom bli än större än det redan är.

Han kan med stor sannolikhet glömma ett jobb framöver. En sånhär sak glömmer sällan folk. Det är en stor snackis både på Värmdö och i Nacka, inte minst i Saltis. Så den kriminella banan är ett faktum.

Det bästa föräldrarna kan göra är att flytta långt bort. Det samma gäller den helt ostraffade Leon med familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in