Citat:
Ursprungligen postat av
HaveFun
Jag vet att du har en mindre flashback persona att leva upp till men nu börjar det gå överstyr.
Det måste finnas en del mer utbildade och kompetenta för att driva innovation och teknik frammåt. Det höjer samhället.
Att akademikern inte fattar vad jobbargobben försöker förklara och tvärtom är en klassiker. Jag kan hålla med om att folk som tar beslut borde arbetat med grovjobbet så de fattar och kan relatera. Men det går åt båda hållen, grovjobbaren har inte en jävla aning om det ansvar som premieras i vissa beslut. Det verkar allmänt svårt att samarbeta på flera plan...
Kan du inte klaga på genusutbildningar eller något? Just akademiker snacket börjar bli gammalt.
"Går över styr...." Det är väl snarare alldeles för lite ifrågasättande av det här enorma köttberget med akademiker som hankar sig fram på bekostnad av andra!?
Vi som betalar/står på kundsidan bör ifrågasätta vad vi får för pengarna hela den här apparaten kostar snarare än ge bifall till ts lönekrav.
Dessutom är självbilden hos akademikerna i akut behov av en verklighetscheck, det vittnar du själv om.
Så här skriver TS själv när han var mitt under sin utbildning:
Citat:
Ursprungligen postat av
Anabolahajen
Tycker inte jag passar som läkare egentligen. Är väldigt temperamentsfull och har starka åsikter: de flesta patienter är överviktiga gubbar och läkarna/sköterskorna är antingen slitna kärringar eller någon ful flintskallig gubbe. Hade fått spader av att lyssna på någon gråsosses livsberättelse dag ut och dag in eller behöva undersöka analöppningen på en 140kg gubbe bara för att han har lite buksmärta. .
Tycker du det vittnar om ansvarstagande och en bra inställning till samarbete på det sätt du adresserar akademiker?
Citat:
Ursprungligen postat av
HaveFun
grovjobbaren har inte en jävla aning om det ansvar som premieras i vissa beslut. Det verkar allmänt svårt att samarbeta på flera plan...
Ytterst sällan jag har att göra med grovjobbare som har den inställning till kund och arbetsgivare som ts beskriver i inlägget ovan. Det är väl snarare han som låter som en WT, men det tycker du han ska komma undan med pga att han läst lite mer skolböcker?
Varför ska inte akademiker leva under samma premisser som hela övriga arbetsmarknaden och bli bedömda efter vad dom presterar här och nu och inte efter hur många skolböcker dom läste och lyckades memorera för 25 år sedan?