2024-03-14, 16:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Var lite otydlig.
Funderade på om det var den afghanske sambon eller irakiske BO som ev. var pappan till barnen.

Mamman lär ju haft åtminstone gemensam vårdnad om barnen eftersom de bodde med henne, så människorov lär inte vara aktuellt angående barnen.

Som sagt - vem är pappan till barnen? Finns det en tredje man? Och hur gamla är hennes barn?

Barnen borde vara mycket små, med tanke på hur barnvagnen ser ut. Tvillingvagn för barn i åldern 1- högst 2 år? Kolla hur fotänden ser ut.

https://imgur.com/a/bBtoPMG

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wAMeX4/mord-varmdo-paret-jagas-ar-internationellt-efterlysta
Citera
2024-03-14, 16:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetj4vel
Tänker också lite så.. Jag hade inte vågat mig dit ensam om jag var han och anklagelserna stämde. Men kanske var han bara fearless

Men om det var falska anklagelser ville han nog få det sagt. Så vad ska han då vara rädd för!
Citera
2024-03-14, 16:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, något har han gjort. Så verkar ju det med tanke på resa utan väska till Lund efter att polisen varit i mammans bostad. Han är på sannolika skäl misstänkt för mord och gravfridsbrott enligt media. Ska leta upp häktningsframställan...

Om mordet var planerat, vilket det låter som i nuläget, då är det nog ingen slump att 19- åringen är i lgh. Det är nog inte bara barnvakt ha ombetts vara. Han vet minst om vad som var i görningen, och de har säkerligen mobiluppkopplingar på honom också. Annars hade det varit svårt att placera honom vid fyndplatsen. Det har ju också varit minst två bilar ut dit, så han har behövt skjuts därifrån.

Tänkte mest på vad han själv kommer att säga.

Om inte annat behövde man nog vara två starka män för att snabbt lyfta väskan med kroppen över viltstängslet.

Han tycks vara medlem i Vä*jö tit*ns, en kampsportklubb, så att ta död på en människa lär han ju kunna, själv eller tillsammans med någon.
Citera
2024-03-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, går ju också att vända på: samtliga inblandade hör hemma i hederskulturer, säg att kvinnliga mgm hade ett förhållande med bo som klan/släkten etc inte uppskattade, kanske hon då anmälde bo för våldtäkt för att på så vis kunna återfå lite heder.
Och hon blev sedan tvingad att löpa linan ut då bollen var satt i rullning.

Att bo sedan infann sig på mötet kan ju också tolkas som att han inte hade något att dölja, att han var oskyldig och ville reda ut saken.

Borde det inte vara kvinnan som var stendöd isåfall?
Citera
2024-03-14, 17:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, går ju också att vända på: samtliga inblandade hör hemma i hederskulturer, säg att kvinnliga mgm hade ett förhållande med bo som klan/släkten etc inte uppskattade, kanske hon då anmälde bo för våldtäkt för att på så vis kunna återfå lite heder.
Och hon blev sedan tvingad att löpa linan ut då bollen var satt i rullning.

Att bo sedan infann sig på mötet kan ju också tolkas som att han inte hade något att dölja, att han var oskyldig och ville reda ut saken.

Så kan det vara, att han inte hade något att dölja.

Jag håller dörrarna öppna.

Det kan finnas en falsk anklagelse av något skäl från kvinnans sida och han blev ditlurad i tron att detta skulle redas ut dom emellan.

Men det kan också vara så att han faktiskt har gjort övergrepp, men inte själv ansåg att det var så allvarligt, eller inget övergrepp alls. Eller att han förnekar å det bestämdaste, trots att han är skyldig.

Alla känner varandra enligt media. På vilket sätt känner den misstänkta kvinnan och den mördade mannen? Varför går hon hem till honom trots att hon til synes iaf har en relation med en annan man? Varfö går hon hem ill honom ytterigare gånger trots övergrepp och misshandel?

Har de haft en kärleksrelation? Är barnen deras gemensamma?

Jag har dock svårt att se att BO skulle åka hem till paret om det var en och skär våldtäkt och misshandel id tre tillfällen. Vad ska man prata ut om där hemma? Det finns ingen logik i det.
Citera
2024-03-14, 17:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Om inte annat behövde man nog vara två starka män för att snabbt lyfta väskan med kroppen över viltstängslet.

Han tycks vara medlem i Vä*jö tit*ns, en kampsportklubb, så att ta död på en människa lär han ju kunna, själv eller tillsammans med någon.

Även kvinnan kan ha tävlat/tränat för samma klubb kanske…
Senast redigerad av Lonnrot 2024-03-14 kl. 17:24.
Citera
2024-03-14, 17:13
Medlem
Funderar över deras ekonomi. Hur ska dom klara levnadsomkostnaderna. Hur mycket pengar har de, det är inte billigt vara på flykt och det blir inga barnbidrag eller andra bidrag i Sydamerika för förhoppningsvis skyndar FK på och stoppar bidrag. Är nog svårt också för två afganer hitta jobb där.
Citera
2024-03-14, 17:15
Medlem
Citat:
För att?

Stockholm - Paris - Rio, vad har corona med saken att göra?

Det går mängder med flyg mellan Europa och Latinamerika dagligen.

Jag erkänner att jag tänkte helt fel. Jag läste Centralamerika (Costa Rica El Salvador Guatemala Honduras Nicaragua och Panama) och inte Latinamerika. Då föll mitt påstående direkt. Ber om ursäkt.
Citera
2024-03-14, 17:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Han är registrerad avliden 7e mars nu så jag tror fortfarande att han är BO. Men visst fortsätt du säg att det är fel utan några konkreta bevis

Hm, det stämmer och pekar ju åt ett visst håll.
Citera
2024-03-14, 17:20
Medlem
notknapparens avatar
Har kollat på 19- åringens häktningsframställan. Han syns vara misstänkt för mord, men inte gravfridsbrott...

"Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord 2024-03-07 -- 2024-03-10 okänd plats Värmdö, Nacka, Värmdö kommun
Id: POD50-BM2024-1948248694-9E, Ext ärendenr: 5000-K296459-24
"
Citera
2024-03-14, 17:21
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag erkänner att jag tänkte helt fel. Jag läste Centralamerika (Costa Rica El Salvador Guatemala Honduras Nicaragua och Panama) och inte Latinamerika. Då föll mitt påstående direkt. Ber om ursäkt.

Check. Från alla stora hubbar då?
Citera
2024-03-14, 17:30
Medlem
Citat:

Viltstängslet var trasigt i underkant, så man drog förmodligen väskan under staketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in