2024-03-14, 17:34
Medlem
Polisen har letat i Lund också. Nån som vet varför?
Citera
2024-03-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Funderar över deras ekonomi. Hur ska dom klara levnadsomkostnaderna. Hur mycket pengar har de, det är inte billigt vara på flykt och det blir inga barnbidrag eller andra bidrag i Sydamerika för förhoppningsvis skyndar FK på och stoppar bidrag. Är nog svårt också för två afganer hitta jobb där.

Ja ännu mer kostnadskrävande om de (de två misstänkta) har två småttingar med sig och detta oavsett vilket land som helst i latinamerika. Det borde snart framkomma källor som säger att de verkligen flygit till latinamerika via något EU-land för det är inte svårt för länsman att spåra detta, genom den internationella lysningen så har länsman betydligt fler verktyg internationellt i eftersöket. Jag är dock inte så säker på att de flygit till typ latinamerika, de kan lika gärna befinna sig någonstans i Europa för afganska landsmän finns det en uppsjö av att gömma sig hos inom EU. Men givetvis kostar det också... och använda typ egna kreditkort är sannolikt spärrat o stoppat genom lysningen.
Citera
2024-03-14, 17:43
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så kan det vara, att han inte hade något att dölja.

Jag håller dörrarna öppna.

Det kan finnas en falsk anklagelse av något skäl från kvinnans sida och han blev ditlurad i tron att detta skulle redas ut dom emellan.

Men det kan också vara så att han faktiskt har gjort övergrepp, men inte själv ansåg att det var så allvarligt, eller inget övergrepp alls. Eller att han förnekar å det bestämdaste, trots att han är skyldig.

Alla känner varandra enligt media. På vilket sätt känner den misstänkta kvinnan och den mördade mannen? Varför går hon hem till honom trots att hon til synes iaf har en relation med en annan man? Varfö går hon hem ill honom ytterigare gånger trots övergrepp och misshandel?

Har de haft en kärleksrelation? Är barnen deras gemensamma?

Jag har dock svårt att se att BO skulle åka hem till paret om det var en och skär våldtäkt och misshandel id tre tillfällen. Vad ska man prata ut om där hemma? Det finns ingen logik i det.

Det finns olika sätt en man kan tvinga en kvinna hem till sig. Det kanske var BO som hotade med ekonimisk skada med tanke på genensamt bolagsengageang. Kvinnan kanske inte ens förstod att det handlade om våldtäkt. Inte ens alla svenska kvinnor vet definitionen av våldtäkt.

Det finns fortfarande de som tror att (precis som du) en kvinna åker hem till mannen flera gånger och de har sex så kan det inte vara våldtäkt. Eller att man är i en kärleksrelation till varandra och därför är det inte våldtäkt för det är mannens rättighet. Så är det i den kultur som MGM kommer ifrån kan jag tänka mig.
Citera
2024-03-14, 17:48
Medlem
Varför väljer en afghan att dra till Latinamerika? Om jag vore en afghan hade jag dragit till Afghanistan. De lär ju knappast lämna ut afghaner till Sverige. Dessutom vet de Hur man tar sig fram där och pratar språket. I Latinamerika kommer myndigheter gripa dem direkt om de får nys om det.
Citera
2024-03-14, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Han är registrerad avliden 7e mars nu så jag tror fortfarande att han är BO. Men visst fortsätt du säg att det är fel utan några konkreta bevis

Måste vara rätt. Fins inga andra 37 år, dödsdag och koppling till henne
Citera
2024-03-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Har ej framgått.

hur får man fram vem pappas är? skatteverket?
Citera
2024-03-14, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mypointis
Då blir det intressant med de, tidsmässigt passande, avslutade styrelseuppdragen.
Hur hör Huddinge och Väsby ihop?

Vad tänker du på med Huddinge?
Citera
2024-03-14, 17:53
Medlem
Herr-Skarprattares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nja, går ju också att vända på: samtliga inblandade hör hemma i hederskulturer, säg att kvinnliga mgm hade ett förhållande med bo som klan/släkten etc inte uppskattade, kanske hon då anmälde bo för våldtäkt för att på så vis kunna återfå lite heder.
Och hon blev sedan tvingad att löpa linan ut då bollen var satt i rullning.

Att bo sedan infann sig på mötet kan ju också tolkas som att han inte hade något att dölja, att han var oskyldig och ville reda ut saken.
Vågar kvinnor från dessa länder ens erkänna att de blivit våldtagna? Det brukar ju sluta med en enkelbiljett med Balkong Airlines.
Citera
2024-03-14, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Polisen har letat i Lund också. Nån som vet varför?
De tog 19-åringen på ett tåg där.
Citera
2024-03-14, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Spåren tar slut i Mjölby i Sverige.

hoppas ev anhöriga, ev vänner, släkt åker dit för skyddande av brottslingar: Någon måste de haft kontakt med någonstans, på något sätt. Har de inte barnen med sig så har de väl lämnat dem
Citera
2024-03-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Du har rätt, man måste betala för att åka över bron ja.

tåg är lätt. de är ju framme innan polisen ens hunnit hitta misstänkta

t.ex:

Öresundståget går:

Kalmar - Kastrup/Köpenhamn ej troligt
Karlskrona - Kastrup/Köpenhamn ej troligt
Göteborg-Köpenhamn via Lund, Malmö + bron (även Sj)
Helsingborg-Helsingör, båt + sedan Öresundståget till Köpenhamn/Kastrup, Via Huvudbangården

Båt

Göteborg - Fredrikshavn (Jylland)
Göteborg - Kiel

Polisen borde kollat med Kastrup samt alla svenska flygplatser..
Bron med bil betalas med kort på plats .. står inte bilen på dem så blir det vårt. reg. filmas. De lär inte vara så dumma så de haft en brobizz med abonnemang för att få halva priset.
Citera
2024-03-14, 18:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankenstein1
hur får man fram vem pappas är? skatteverket?

Vet ej. Kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in