2024-03-14, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Men då kan de ju inte sälja den som privatpersoner? Eller har asylanterna fått köpa loss dessa lägenheter? NÅN som vet??
Ps. Har de sålt en lgh som kommunen äger åker ju Mäklarfirman på det. Har de sålt den privat upptäcks detta av kommunen (hoppas Nacka kommun läser här)
Att kommunen äger lägenheten är bara en teori. Om den teorin stämmer kan kommunen sälja lägenheten när behov inte längre finns i så fall.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-14 kl. 11:06. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-14, 11:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Varför gick BO hem till paret efter allt som förevarit? Det är också helt obegripligt.
Kvinnan kanske lockade med fitta, o Mannen var där o så överfall de honom?
Citera
2024-03-14, 11:14
Medlem
mitutoyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har det framkommit nåt med anknytning till Värmdö? Teori varför de lämnade offret där? (Om man ville hitta tät skog finns det betydligt bättre platser och på landet)
Ps. Ser nu att Nacka o Värmdö är nära varandra
Dessa områden har alltid tänkt fina och bra men nåt har hänt?!

Så du menar att bara för att någon dumpar en väska på en ödslig plats, så betyder det att ”nått har hänt” med det området?

Både Nacka och Värmdö, vilka geografiskt flyter ihop, består till större delen av villor. Då pratar vi inte villapriser ute i landet utan 5-50 miljoner. Sen finns det precis som överallt i Sverige fastigheter som används för, i det här fallet, ensamkommande m.m.

Edit: där 5M-villan ligger typiskt väldigt avsides med en standard av sommarstuga.
Senast redigerad av mitutoyo 2024-03-14 kl. 11:43.
Citera
2024-03-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Så, om detta stämmer kan BO vara:

Kh*led *lmelhem 19871008-XXXX

*=a

Kopplad till flera bolag, tillsammans med nämnda kvinna. Notera utträdesdatumet.

"Under de tre senaste åren har följande personer lämnat ledning, styrelse eller annan funktion.

Funktion Namn Utträde
Styrelsesuppleant Kor*shi, W*jiha 2024-03-08"

Onekligen känns han som en stark kandidat till BO. Kopplingar till MGM kvinnan finns i minst 2 av bolagen.

Khaled sitter i fem bolagsstyrelser. Störst är Stockholm Mobilen AB.
Stockholm Mobilen AB, omsättning 1 370 tkr, vinst 1 040 tkr
Ds Bilauktioner AB, omsättning 0 tkr, förlust -7 tkr
Pocktor AB, omsättning 0 tkr, förlust -10 tkr
Västerort Mc Och Moped Skola AB, omsättning 0 tkr, förlust 0 tkr
Stockholm T AB

Frågan är vad allt detta handlar om? Har han utnyttjat henne och flera unga tjejer och killar via bolagsset-ups?

Han kanske var en riktig predator som kontrollerade, styrde och ställde för egen vinnings skull? Det här med våldtäkt är också indirekt kopplat till makt och inte helt ovanlig företeelse hos vissa personlighetstyper. Var det ett spindelnät hon drogs in i men inte kom ur?

Hade jag varit utredare så hade jag kollat med övriga som står som styrelseaktiva LU SP i företagen.
Citera
2024-03-14, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Att BO våldtagit och misshandlat MGM är trovärdigt. Just på grund av att de gav upp allting för att kunna mörda honom. Ett liv här i Sverige för sig och sina barn. Det gör man inte på grund av att någon lurat någon på pengar eller ett brott av den arten.

Jag är övertygad om att ingen mamma någonsin skulle låta sina barn lida för mindre än att hon själv blivit utsatt för mycket allvarliga våldsbrott! Det blev sedan ord mot ord och hon kände att även rättsväsendet svek henne. Att ta lagen i egna händer kändes som enda utvägen.

Konflikt har det funnits, det är helt klart. BO kände ju oro inför besöket vilket han luftat åt kompisen.
Det kan som jag ser det vara åt vilket håll som helst.

Vem som är trovärdig går väl inte att sluta sig till i nuläget? Det finns för lite uppgifter i tråden att gå på.
Det är och förblir gissningar tills det framgår mer fakta.

Människor har mördats för alla möjliga saker, även impulsiva mord. Motivet kan finnas enbart i en gm huvud.

Vi vet inte ens i nuläget om det fanns en viss planering, vem som utförde mordet, om det gjordes i samförstånd.

Det är oklart om "de gav upp allting" genom en planering.

Det kan t ex spårat ut (barnen hemma?). Någon av de tre kanske "tappade det", samtidigt kan det tvärtom vara så att man lockade hem BO genom att säga att barnen var hemma.

Mordet kan ha utförts pga av hämnd, men pengar och kränkningar kan absolut leda till konflikter. Det behöver inte ens handla om stora summor. Det kan räcka med att man känner sig utnyttjad eller någon bedrar en på ett fult sätt.

Jag tror att en ev motivbildkan komma att utkristallisera sig så småningom, men frågan är om de två misstänkta som flytt landet någonsin kommer att ställas inför rätta?

Tillägg:
Vi vet ju inte ens vem BO är med säkerhet.
Så hur kan du dra slutsatsen att den misstänkta kvinnan är trovärdig?
Senast redigerad av notknapparen 2024-03-14 kl. 12:19.
Citera
2024-03-14, 11:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, de flesta häktas inte. Det beror helt på omständigheterna och utredningen om en person häktas eller inte.

Är det inte obligatorisk häktning vid misstanke om brott som betingar ett minimistraff på 1,5 års fängelse?

BO blivit dock släppt efter att ha blivit frihetsberövad ett kort tag, det pekar väl på att misstankarna mot BO var väldigt svaga? Annars hade han väl inte blivit släppt? Kanske var han helt oskyldig?

Citat:
Du får givetvis dra vilka slutsatser du vill - men jag besvarade en fråga du ställde till mig.
Och nej - enligt mig kan man inte dra den slutsats du så gärna vill göra.
Vill du inte ha min åsikt - fråga inte.

Det enda brottsoffret just nu verkar väl vara den döde mannen?
Citera
2024-03-14, 11:37
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
*ko skriver på svenska på sin fb redan 2012, någon annan har också kommenterat att hen ska hälsa på honom på jobbet. Han firar nyår 2011/2012 i Sverige. Det finns lite bilder på honom som, från turkiet och kanske något annat land, inte Sverige iaf under 2015-16.

Det stämmer inte helt överens med dom uppgifter som finns i media om att BO kom till Sverige 2017. Men kan ju ha kommit tillbaka 2017. Med ny(a) identiteter.
AHA gifter sig 12.12.12 med *nki enl fb, då borde man ju veta vem hon gift sig med. Skumt det där... eller så har dom haft bröllop då men gift sig på papper långt senare. Gifte dom sig på papper 2012 borde han fått medborgarskap tidigare än 2022 efter skilsmässan eller?
Fel BO eller finns det ännu fler identiteter?

Precis. Enligt uppgifter i media att han först sökte uppehållstillstånd under annan identitet.
Citera
2024-03-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kvinnan kanske lockade med fitta, o Mannen var där o så överfall de honom?

Enligt tillförlitlig uppgift skulle BO till MGM 1 och MGM 2 för att "prata" och uppgav att han var "orolig" inför mötet.
Citera
2024-03-14, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Onekligen känns han som en stark kandidat till BO. Kopplingar till MGM kvinnan finns i minst 2 av bolagen.

Khaled sitter i fem bolagsstyrelser. Störst är Stockholm Mobilen AB.
Stockholm Mobilen AB, omsättning 1 370 tkr, vinst 1 040 tkr
Ds Bilauktioner AB, omsättning 0 tkr, förlust -7 tkr
Pocktor AB, omsättning 0 tkr, förlust -10 tkr
Västerort Mc Och Moped Skola AB, omsättning 0 tkr, förlust 0 tkr
Stockholm T AB

Frågan är vad allt detta handlar om? Har han utnyttjat henne och flera unga tjejer och killar via bolagsset-ups?

Han kanske var en riktig predator som kontrollerade, styrde och ställde för egen vinnings skull? Det här med våldtäkt är också indirekt kopplat till makt och inte helt ovanlig företeelse hos vissa personlighetstyper. Var det ett spindelnät hon drogs in i men inte kom ur?

Hade jag varit utredare så hade jag kollat med övriga som står som styrelseaktiva LU SP i företagen.

Ja åldern stämmer, men han verkar vara vid liv av att döma av olika poster på sociala media från de runt omkring.
Citera
2024-03-14, 11:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitutoyo
MGM1 Kan lika gärna varit otrogen med BO mot MGM2 och hamnat i en döda eller dödas situation. Att skylla på våldtäkt kan ha varit enda vägen. Till slut fick hon fimpa ho nom. Vi har ingen aning mer än att alla fallen var för tunna för att leda någon vart.

Du har intressanta teorier, i nuläget går det väl inte att utesluta ett sådant scenario?

Den enda just nu som bevisligen är ett BO är väl mannen som hittades mördad på Värmdö?
Citera
2024-03-14, 11:57
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Enligt tillförlitlig uppgift skulle BO till MGM 1 och MGM 2 för att "prata" och uppgav att han var "orolig" inför mötet.

Han stod kanske under hot? Sorgligt bara att det finns personer i tråden som vill misstänkliggöra BO.
Citera
2024-03-14, 12:01
Medlem
Citat:
Nej, de flesta häktas inte. Det beror helt på omständigheterna och utredningen om en person häktas eller inte.
Du får givetvis dra vilka slutsatser du vill - men jag besvarade en fråga du ställde till mig.
Och nej - enligt mig kan man inte dra den slutsats du så gärna vill göra.
Vill du inte ha min åsikt - fråga inte.
Jag och mina kollegor är av den uppfattningen att det är tvärt om. Om någon begärs häktad tillhör det verkligen ovanligheten om man får någon frifotad. Då är det bingo.
Sedan vet man på förhand om det är en 100% -ig häktning beroende på vilken domare som sitter.
Senast redigerad av Permastampe 2024-03-14 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in