Citat:
Ursprungligen postat av
Marchioness
Att BO våldtagit och misshandlat MGM är trovärdigt. Just på grund av att de gav upp allting för att kunna mörda honom. Ett liv här i Sverige för sig och sina barn. Det gör man inte på grund av att någon lurat någon på pengar eller ett brott av den arten.
Jag är övertygad om att ingen mamma någonsin skulle låta sina barn lida för mindre än att hon själv blivit utsatt för mycket allvarliga våldsbrott! Det blev sedan ord mot ord och hon kände att även rättsväsendet svek henne. Att ta lagen i egna händer kändes som enda utvägen.
Konflikt har det funnits, det är helt klart. BO kände ju oro inför besöket vilket han luftat åt kompisen.
Det kan som jag ser det vara åt vilket håll som helst.
Vem som är trovärdig går väl inte att sluta sig till i nuläget? Det finns för lite uppgifter i tråden att gå på.
Det är och förblir gissningar tills det framgår mer fakta.
Människor har mördats för alla möjliga saker, även impulsiva mord. Motivet kan finnas enbart i en gm huvud.
Vi vet inte ens i nuläget om det fanns en viss planering, vem som utförde mordet, om det gjordes i samförstånd.
Det är oklart om "de gav upp allting" genom en planering.
Det kan t ex spårat ut (barnen hemma?). Någon av de tre kanske "tappade det", samtidigt kan det tvärtom vara så att man lockade hem BO genom att säga att barnen var hemma.
Mordet kan ha utförts pga av hämnd, men pengar och kränkningar kan absolut leda till konflikter. Det behöver inte ens handla om stora summor. Det kan räcka med att man känner sig utnyttjad eller någon bedrar en på ett fult sätt.
Jag tror att en ev motivbildkan komma att utkristallisera sig så småningom, men frågan är om de två misstänkta som flytt landet någonsin kommer att ställas inför rätta?
Tillägg:
Vi vet ju inte ens vem BO är med säkerhet.
Så hur kan du dra slutsatsen att den misstänkta kvinnan är trovärdig?