2024-03-14, 09:40
Medlem
Lasslys avatar
Kanske är helt offtopic (förmodligen inte relaterat , men finns ju en möjlighet iaf) men de har hittat en död person i Nacka nyss. Från aftonbladet:
Citat:
En man har hittats död i vattet i Nacka.

Polis och räddningstjänst ryckte ut efter att en privatperson larmade 112.

– Han har inte identifierats och det är oklart varför han befunnit sig i vattnet, säger Mats Eriksson, presstalesperson vid Stockholmspolisen.

Mannen bärgades med båt.

Polis kommer nu knacka dörr i området för att undersöka om någon har sett eller hört något som kan hjälpa deras arbete.
Citera
2024-03-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
19 åringen som är anhållen har samma efternamn som mannen på flykt. Dom heter båda V*zari i efternamn. Om det är det du menar.
Ja den yngre stavar sitt efternamn med W, men det är samma efternamn som MGM 1 och MGM 3 har och de uppges vara bröder, men ska tydligen inte finns släktskap registrerat här i Sverige.
Senast redigerad av Meadowsheart 2024-03-14 kl. 09:42. Anledning: Felskrivning
Citera
2024-03-14, 09:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Varför han anmäldes för våldtäkt vet vi ju inte, men bevisen höll ju inte. Om de hade plockat ut pengar innan borde det ha synts i företagen, men hon kanske bara var målvakt. Polisen får alla passageraruppgifter om de ber om det och pass kontrolleras på färjorna.

Tänker att det kan handla om oredovisade pengar, kontanter, och att paret kände till att mannen förvarade pengar i sin bostad?

Lockar honom till sin lägenhet, har ihjäl honom, hämtar pengar i BO bostad och lämnar landet?

Varför var parets barnvagn kvar i trapphuset, jag fick intrycket av en artikel att den var det?
Citera
2024-03-14, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Vad kan man säga om Bibi Safura Korashi. Hon var skriven i samma lägenhet som de två som nu är häktade i sin frånvaro. Hon har varit skriven där fram t.om 5 mars 2024.
MGM 1 har flera syskon i Sverige
Citera
2024-03-14, 09:44
Medlem
Detta låter hemskt, är väl heders relaterat. Hängningen var väl också det (de 4 bröderna) oroväckande tecken bland de unga detta måste uppmärksammas!
Citera
2024-03-14, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PreciousStones
BO K.A.har flyttat runt 17 ggr sedan han kom till Sverige 2017.

I nästan två år (sedan 220701) har han varit skriven i en studentbostad med 1 rum + kokskåp på 22 kvm i Haninge söder om Sthlm.
Visserligen fick han plats i väskan, men jag betvivlar starkt att han skulle nöja sig med att bo utan frysskåp, garderober, badkar m.m. Troligen sova i en bäddsoffa som tar upp en stor del utav det enda rummet.
Jag tror att han bara varit skenskriven där för att möjliggöra för en partner att uppbära bostadsbidrag m.m.

Endast 1 utav de 5 företag som han är suppleant i redovisar någon omsättning för 2023.
Jag känner mig övertygad om att det dessutom handlar om hanteringen av smutsiga pengar som antagligen har hanterats till nackdel för den kvinnliga MGM. Det bolag som hon äger och BO är suppleant i heter Poct0r AB.

Om BO skulle ha bjudit hem den 13 år yngre kvinnan (MGM) för att diskutera hennes bolag som han är suppl. i, så kanske han erbjöd henne att sova över i sin 1:a i den sena timmen?
Betvivlar att denne Irakier visste vad ordet "medgivande" betyder inom sv. lagstiftning avseende sexualbrottsmål.

Oavsett mina hypoteser i inlägget, så är det inte någon människas rätt att ta lagen i egna händer, men om BO var en ostraffad våldtäktsman så får det iaf inte mig att gråta!

Är det ens fastställt att detta är BO?
Citera
2024-03-14, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Diligensvägen 38 köptes av okänd person 2021 i oktober, kan ha skett fler köp och sälj sedan dess men känns inte troligt.
F*rid folkbokförde sig här 2022-03-28 första gången
Wajhi* folkbokförde sig här 2022-03-28
Moham*d Hamz* Korash* (a,a,i) folkbokförde sig här 2022-04-01 (Han är 20 år)
Bil*l (a) flyttade till Safur*s nya bostad även han för en vecka sedan (Han är 18 år)
Safur* folkbokförde sig här 2023-02-09 och flyttade för en vecka sedan därifrån
Bil*l var tidigare skriven på Hallonbergsvägen 47, i en lgh där det uppenbarligen bor fler afganer.
På Hallonbergsvägen finns även ett företag listat "DS Bilauktioner AB" där det är samma person i styrelsen som i MGM F*rids företag.
Same shit different name, men om de har sålt lägenheten och fått in pengar på kontot kan de leva i sitt älskade Afganistan, Sverige har iaf 2 afganer mindre.

Ja, att familjemedlemmar har bott/varit folkbokförda på adressen i Nacka syns ju och att adressen på Hallonbergsvägen finns syns i historiken också, men jag har inte sett att det finns någon relevans för just det som har hänt. Det är vanligt med släktingar som bor/registrerar sig på adressen du bor på om du har en villa eller bostadsrätt. Att de folkbokfört sig där vid olika tillfällen kan ha att göra med att Skatteverket utför kontroller numer - ringer eller skriver och frågar vem som bor var och därefter fattar Skatteverket beslut om var de ska folkbokförda.
Citera
2024-03-14, 10:35
Medlem
Har det framkommit nåt med anknytning till Värmdö? Teori varför de lämnade offret där? (Om man ville hitta tät skog finns det betydligt bättre platser och på landet)
Ps. Ser nu att Nacka o Värmdö är nära varandra
Dessa områden har alltid tänkt fina och bra men nåt har hänt?!
Senast redigerad av popll 2024-03-14 kl. 10:46.
Citera
2024-03-14, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggie72
Nacka kommun köpte ett antal bostadsrätter som invandrare fick hyra. Detta då Nacka sålt ut hela allmännyttan och inte har några lägenheter att tillgå på annan väg. Så det kan ha varit kommunen som ägde.
Men då kan de ju inte sälja den som privatpersoner? Eller har asylanterna fått köpa loss dessa lägenheter? NÅN som vet??
Ps. Har de sålt en lgh som kommunen äger åker ju Mäklarfirman på det. Har de sålt den privat upptäcks detta av kommunen (hoppas Nacka kommun läser här)
Senast redigerad av popll 2024-03-14 kl. 10:45.
Citera
2024-03-14, 10:47
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Jag tänker att det kanske var just han själv som kom och startade bråk.. men förlorade..
Paret hade kontaktat BO för att prata.
Citera
2024-03-14, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Kvinnohataren är här igen, snark!
Behöver inte vara.. Det är väl kvinnan som anmält och hedern är förlorad. I heders kultur är det mkt farligt! Se fallet med taxichauffören
Citera
2024-03-14, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Har det framkommit nåt med anknytning till Värmdö? Teori varför de lämnade offret där? (Om man ville hitta tät skog finns det betydligt bättre platser och på landet)
Ps. Ser nu att Nacka o Värmdö är nära varandra
Dessa områden har alltid tänkt fina och bra men nåt har hänt?!

Det antas att BO mördats i MGM 1 och MGM 2s bostad som ligger ca 10 min därifrån
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in