2024-03-13, 20:00
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Angående väskan:

– Den är inte jättestor. Det är ingen resväska, sade polisenspresstalesperson Ola Österling till TV4 under insatsen.”

https://www.mitti.se/nyheter/man-hittad-dod-pa-varmdo--efter-polisens-vaskfynd-6.3.209391.9ed6d52ba3
Jag har en stooor resväska, mer än tillräckligt stor för tre veckor på Mallis, utan att behöva tvätta;
man behöver inte packa så noga, bara langa in det som faller en in.

Men... finns inte en chans att jag skulle få plats i den. Var BO stor som ett litet barn?
Citera
2024-03-13, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrandefriden
Stämmer inte överhuvudtaget, men ni ska in och förstöra varenda tråd med erat tjat om att det känns så. Inte ett enda styckmord genomfört i Sverige av andra än blekfeta svennar och det var vad denna diskussion handlade om. Åter hade ni fel men önskade och gissade er till att dessa gärningsmän i detta fall var "invandrare", och nu är även rubriken ändrade till att detta är ett vanligt mord så diskussionen är över. Hej då

"De tre misstänkta är ursprungligen från Afghanistan. 23-åringen fick permanent uppehållstillstånd 2016, kvinnan kom till Sverige från Afghanistan 2015 och 19-åringen kom 2018, han fick svenskt medborgarskap 2022."

Det är blattar som vanligt inblandade. Vad käftar du om?
Citera
2024-03-13, 20:05
Medlem
Citat:
Helgalet scenario men ja något sådant kan man tänka sig att det gått till.
Hur är man annars HYFSAT intakt men allvarligt skadad, så pass att man får plats i en väska som inte är stor som en resväska? Åklagaren har ju gjort detta uttalande.

Kan inte komma på någon annan möjlig scenario? Har de FÖRSÖKT stycka men inte lyckats och det har gått att vika kroppen?

Herregud. Kan de bara inte komma ut med mer info. Finns det ingen i omgivningen som känner dem som kan ge oss mer info.
Citera
2024-03-13, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag har en stooor resväska, mer än tillräckligt stor för tre veckor på Mallis, utan att behöva tvätta;

Men... finns inte en chans att jag skulle få plats i den. Var BO stor som ett litet barn?
Inte jättestor men stor. Ingen resväska men väska stor nog att få plats med en mindre kropp? Kanske var det en minion?
Citera
2024-03-13, 20:07
Medlem
Citat:

I vart fall var han förmodligen inte så lång eller särskilt välbyggd. Du hade nog fått plats med minst 2 i din låter det som.
Citera
2024-03-13, 20:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Inte jättestor men stor. Ingen resväska men väska stor nog att få plats med en mindre kropp? Kanske var det en minion?
Jag var med en tjejkompis idag, kanske 165 lång, grunnade på om jag skulle få ner i resväskan utan att kapa kroppen här och där. Hon glodde misstänksamt på mig dock
Citera
2024-03-13, 20:11
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
I vart fall var han förmodligen inte så lång eller särskilt välbyggd. Du hade nog fått plats med minst 2 i din låter det som.
Knappast. Samsonites största... men nej
Citera
2024-03-13, 20:12
Medlem
Citat:

Sök upp fallet med Jorge Torres och Sara Boone, det finns definitivt män som får plats i resväskor. Nu var det inte en resväska, men det hade kunnat gå, beroende på BOs storlek.
Citera
2024-03-13, 20:12
Medlem
flottollons avatar
Citat:
Jag var med en tjejkompis idag, kanske 165 lång, grunnade på om jag skulle få ner i resväskan utan att kapa kroppen här och där. Hon glodde misstänksamt på mig dock
Citera
2024-03-13, 20:15
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Sök upp fallet med Jorge Torres och Sara Boone, det finns definitivt män som får plats i resväskor. Nu var det inte en resväska, men det hade kunnat gå, beroende på BOs storlek.
Ja, och BO är en vuxen man... om han var 140 och jag fick kapa de senor, muskler etc som gör att det inte går att vika kroppen platt... möööjligen
Citera
2024-03-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilaTulpanen
Hur är man annars HYFSAT intakt men allvarligt skadad, så pass att man får plats i en väska som inte är stor som en resväska? Åklagaren har ju gjort detta uttalande.

Kan inte komma på någon annan möjlig scenario? Har de FÖRSÖKT stycka men inte lyckats och det har gått att vika kroppen?

Herregud. Kan de bara inte komma ut med mer info. Finns det ingen i omgivningen som känner dem som kan ge oss mer info.

De har nog fullt upp med att smala mer info innan de gör några större uttalanden i media.

Döda någon är nog alla kapabla till vid rätt förutsättning men det här med att stycka någon är det ändå förhållandevis väldigt få som gör.

Men de har i vart fall tryckt till och vikit ihop honom ordentligt.
Citera
2024-03-13, 20:17
Medlem
Citat:
Är jag hemsk för att jag skratta åt det där? Jag är 155cm…. Jag får nog plats i en stor resväska om jag tänker efter, speciellt med tanke på överrörlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in