Citat:
Det kan du ju tro. Dumpen raljerar vid konfrontationerna, ger dem nedvärderande smeknamn vid uthängningen och "publicerar" kukbilder och annat för att öka på förnedringen.
Jo, det är definitivt att jävlas och då kan man hämnas.
Av ovan vågar jag säga att inget av det går att återfinna på polisens hemsida.
Men återigen, mitt problem med Dumpen är att anhöriga blir drabbade i större utsträckning än nödvändigt.
Gäddorna ger jag fullkomligt fan i. Jag har dock svårt att låta rena idiotier går obemärkt förbi.
Jo, det är definitivt att jävlas och då kan man hämnas.
Av ovan vågar jag säga att inget av det går att återfinna på polisens hemsida.
Men återigen, mitt problem med Dumpen är att anhöriga blir drabbade i större utsträckning än nödvändigt.
Gäddorna ger jag fullkomligt fan i. Jag har dock svårt att låta rena idiotier går obemärkt förbi.
Håller med till 100%. Ju mer de jävlas desto större njutning för påhejarna. För en anhörig är det tillräckligt stort trauma att få info om gäddan, utan kommentarer från grannskapet orsakat av uthängning. Polisen anser inte att Dumpen har en avskräckande effekt , utan snarare kommer förövare förflytta sin brottslighet till ställen som polisen inte känner till. Detta försvårar polisens arbete när det gäller sexualbrott mot barn. Dumpen skyddar fiskarnas identitet , vilket omöjliggör för polisen att använda dem som vittnesmål i de fall de bevittnar svårtillgängligt material på nätet.
Utfallet av uthängningar är definitivt mer negativt än positivt.
Till sist är det för säkerhets skull värt att nämna att jag inte tycker att gäddor ska skyddas, frias eller hyllas på något sätt, som somliga på tråden gärna insinuerar kring. De ska definitivt konfronteras och helst lagföras.