2024-03-13, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Det kan du ju tro. Dumpen raljerar vid konfrontationerna, ger dem nedvärderande smeknamn vid uthängningen och "publicerar" kukbilder och annat för att öka på förnedringen.
Jo, det är definitivt att jävlas och då kan man hämnas.

Av ovan vågar jag säga att inget av det går att återfinna på polisens hemsida.

Men återigen, mitt problem med Dumpen är att anhöriga blir drabbade i större utsträckning än nödvändigt.
Gäddorna ger jag fullkomligt fan i. Jag har dock svårt att låta rena idiotier går obemärkt förbi.

Håller med till 100%. Ju mer de jävlas desto större njutning för påhejarna. För en anhörig är det tillräckligt stort trauma att få info om gäddan, utan kommentarer från grannskapet orsakat av uthängning. Polisen anser inte att Dumpen har en avskräckande effekt , utan snarare kommer förövare förflytta sin brottslighet till ställen som polisen inte känner till. Detta försvårar polisens arbete när det gäller sexualbrott mot barn. Dumpen skyddar fiskarnas identitet , vilket omöjliggör för polisen att använda dem som vittnesmål i de fall de bevittnar svårtillgängligt material på nätet.
Utfallet av uthängningar är definitivt mer negativt än positivt.
Till sist är det för säkerhets skull värt att nämna att jag inte tycker att gäddor ska skyddas, frias eller hyllas på något sätt, som somliga på tråden gärna insinuerar kring. De ska definitivt konfronteras och helst lagföras.
Citera
2024-03-13, 13:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Frågan är om den typiska dumpen anhängaren bryr sig mest om ”barn” eller om de bara gillar att få utlopp för sitt manshat samt se personers liv gå i spillror för ett helt orealistiskt scenario?

Många dumplingar är arbetslösa med någon funktionsvariation, ungefär som en stor del utav gäddorna som hängts ut.
Citera
2024-03-13, 15:07
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotbollskillen92
Frågan är om den typiska dumpen anhängaren bryr sig mest om ”barn” eller om de bara gillar att få utlopp för sitt manshat samt se personers liv gå i spillror för ett helt orealistiskt scenario?
Alfahanar vill ha honorna för sig själva, att få andra hanar utstötta ur flocken och hatade av andra honor ökar deras egna möjligheter att bli eftertraktade. Fastän de är ju lika omoraliska själva. (Läs Patrik).
Citera
2024-03-13, 15:47
Medlem
jenniferruless avatar
FAAAAAN va tråkigt dumpen varit sista veckan.

Jag vill SVENSKA gubbar i LÅNGA video.

Inte nåt skit från Norge!?

Skärpning
Citera
2024-03-13, 15:49
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Så den här kvinnan som ändå ingen vill knulla är det ultimata beviset på dumpens enorma stöttning?
OMG . Harr du inget bättre att komma med? Vad är Hank??
Du är inte trovärdig när det gäller att måna om anhöriga.
En som gör det skulle aldrig skriva så här fult.
Citera
2024-03-13, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du är inte trovärdig när det gäller att måna om anhöriga.
En som gör det skulle aldrig skriva så här fult.

Har du hakat upp dig för att du inte har har något vettigt och seriöst att komma med??
Så vad månar jag om isf??? Citera alla de gånger jag värnat om anhöriga om du vågar , vilket är väldigt många gånger.
Du använder detta inlägg flera gånger för att gynna dina sjuka åsikter . Jag använde det för att det var det enda exemplet du kunde komma med där en anhörig fått hjälp av dumpen. Patetiskt
Citera
2024-03-13, 16:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Många dumplingar är arbetslösa med någon funktionsvariation, ungefär som en stor del utav gäddorna som hängts ut.
Jag tänker tvärt om att de som vill stänga Dumpen till varje pris har, precis som många gäddor, funktionsvariation. Man kanske känner sej ensam och utanför.
Då blir det lätt att identifiera sej med "de stackar gäddorna".
Anhöriga ska naturligtvis lämnas i fred.
Citera
2024-03-13, 16:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Har du hakat upp dig för att du inte har har något vettigt och seriöst att komma med??
Så vad månar jag om isf??? Citera alla de gånger jag värnat om anhöriga om du vågar , vilket är väldigt många gånger.
Du använder detta inlägg flera gånger för att gynna dina sjuka åsikter . Jag använde det för att det var det enda exemplet du kunde komma med där en anhörig fått hjälp av dumpen. Patetiskt
Jag menar bara att så där fult, att ingen vill knulla denna anhörige, skriver man inte om man har den minsta känsla för anhöriga.
Du är inte trovärdig. Så enkelt är det.
Citera
2024-03-13, 17:01
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
1. Det formella mandatet Dumpen har fått får väl sägas vara utgivningsbeviset. Med stöd av det tar Dumpen sig de friheter detta medför. Dumpen hävdar att uthängningarna inte är förtal, exempelvis.

Det informella mandatet skaffar sig Dumpen själva. Man håller sig med sin egen Dumpenetik till exempel och ignorerar den etablerade medieetiken.

Bägge dessa mandat är långtifrån självklara, givet debatten, som du nämner, om såväl juridiken som etiken: Dumpen är och förblir ett omdiskuterat mediefenomen. Dumpen kan dock strunta i vad andra anser, då åtgärd från myndighets sida ännu inte har vidtagits (det formella) och medieetiken är frivillig (det informella).

I och med det starka yttrandefrihetsskydd utgivningsbeviset ger - och myndighetsingripande ännu inte har skett - är det också fritt fram att förnedra, förlöjliga, nedvärdera och raljera. Vad du skrev i ditt senaste svar till Bertil om detta kan jag hålla med om. Jag tycker Dumpen skulle kunna tona ner de bitarna, ett tilltal som åtminstone i mina ögon inte ger något vidare seriöst intryck.

Därtill menar jag att Dumpen borde justera sitt självpåtagna informella mandat och följa medieetiken när iallafall barn i skolålder är inblandade; en princip om att blurra gäddan med hänsyn till så kallad sekundär publicitetsskada. Barn i skolålder anses särskilt medieetiskt känsligt. Dumpens övergripande syfte skulle inte nämnvärt förtas av en sådan princip samtidigt som anhörigas skada av publicering skulle minska. Det vore ett sätt för Dumpen att ta publicistiskt ansvar i en svår målkonflikt.

2. Jag var lite för snabb med att konstatera olaga tvång i svaret ovan. I klippet framgår inte vad som föregick telefonsamtalet. Men en situation där Sara begär att gäddan ska ringa upp frun under hot om att om så inte sker ringer Sara istället upp här och nu, kan olaga tvång definitivt bli aktuellt (hot om att ”lämna menligt meddelande”). Där är i så fall mandatet noll och intet, givetvis.

Jag har inte sett det Dumpenklippet, men om Sara blott kräver att få tala med frun och gäddan ”gladeligen” utan protest räcker över luren, blir det inte fråga om ”menligt meddelande”, så då kan man säga att formellt mandat föreligger i meningen lagligt agerande. Huruvida det är etiskt korrekt (informellt mandat) att ens uppmana gäddan att ringa frun på plats eller kräva att få prata med henne kan absolut diskuteras.

Du skriver klokt, särskilt det fetade. Att Dumpen vägrar att handla etiskt, samt kör en direktlinje till barn på tiktok, visar att Patrik och Sara, samt deras följarskara, besitter noll empatisk förmåga parat med en sadistisk läggning. De njuter av sin makt och att skada. Uttrycket ”gå över lik” passar väl i Dumpens kontext.
Senast redigerad av skoputs 2024-03-13 kl. 17:05.
Citera
2024-03-13, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Bra skrivet av dig. Jag håller med dig i allt du skriver. En av flera saker som jag är emot dumpen, det är precis det du beskriver, SoP njuter av att öka på förnedringen av gäddorna. Det är aggressiva konfrontationer. Men framförallt dom anhörigas helvete. Trots att jag har en anhörig som har blivit utsatt, så kommer jag Aldrig att acceptera dumpen. Aldrig. Sen hatar jag självklart pedofiler. Men många av dumpens gäddor hade aldrig träffat en 14-åring. Jag föredrar svensk polis och deras arbete.
Jo du föredrar svensk polis som inte gör något.
Läs bara om mrx där de fick allt serverat på silverfat.
Jag finner inte konfrontationerna som särskilt aggressiva men det kan ju bero på att jag har rent mjöl i påsen och inget att vara rädd för.

Ingen njuter av någon förnedring mer än gäddorna som söker förnedra och förstöra barn så länge de kan göra det i ”hemlighet”.

Självklart har anhöriga på båda sidorna ett helvete efter vad gäddan förorsakat och gäddan utsätter inte bara barnen och de utsatta barnens familjer för ett smärtsamt och svårläkt trauma, gäddan utsätter även sin egen familj och eventuella barn för fullständigt totalt smärtsamt svek. Vem kan försvara något sådant??
Senast redigerad av Vedklyv1980 2024-03-13 kl. 17:15.
Citera
2024-03-13, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Det kan du ju tro. Dumpen raljerar vid konfrontationerna, ger dem nedvärderande smeknamn vid uthängningen och "publicerar" kukbilder och annat för att öka på förnedringen.
Jo, det är definitivt att jävlas och då kan man hämnas.

Av ovan vågar jag säga att inget av det går att återfinna på polisens hemsida.

Men återigen, mitt problem med Dumpen är att anhöriga blir drabbade i större utsträckning än nödvändigt.
Gäddorna ger jag fullkomligt fan i. Jag har dock svårt att låta rena idiotier går obemärkt förbi.
Dumpen raljerar inte, Dumpen drabbar inte anhöriga till gäddan. Det är gäddan själv som drabbar sina anhöriga det genom att välja att söka barn i sexuellt syfte. Förstår du inte skillnaden?
Dumpen har till skillnad från gäddan hjälp och stöd till gäddans familj, något gäddan inte kan erbjuda sina egna efter sitt svek.

Det ÄR gäddan som publicerar sina kukbilder till små barn, trycker upp dem rätt i ansiktet på dem på barnens mobiler/datorer. Denna förekomst visar Dumpen med all rätt, gäddan är inte groomad och tvingad att drabba barnen så, gäddan gör det ändå. Vems är ansvaret?

”Dumma Dumpen” kan man bara tycka om man själv inte har rent mjöl i påsen.
Citera
2024-03-13, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag menar bara att så där fult, att ingen vill knulla denna anhörige, skriver man inte om man har den minsta känsla för anhöriga.
Du är inte trovärdig. Så enkelt är det.

Fortfarande bara ett exempel och var är alla exempel där jag värnar om de anhöriga? Skriv samma trams en fjärde gång för att övertyga dig själv om motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in