Citat:
Ursprungligen postat av
Kedox
Jojo du har rätt om u21-spelarna.
Men förstår inte riktigt varför folk verkar så nöjda med denna trupp men spydde galla över Jannes uttagningar. Inga större skillnader.
Spännande med Ondrejka iaf.
Men truppen i sig är väl inget självändamål? Det viktigaste är att vi vinner. Det näst viktigaste är hur det ser ut när vi vinner.
Sen ska det ju sägas att JDT var tydlig med att han har haft en dialog med Bäckström. Det är alltså inte omöjligt att JDT gärna hade sett Bergvall och Roony, men att U21 fick gå före den här gången.
Jag är också exalterad över Roony och Bergvall, men sen måste saker och ting få ta sin tid. Bergvall och Roony kommer spela i landslaget förr eller senare. Nu har vi redan ett par unga, mer etablerade landslagsspelare (Hugo Larsson, Svanberg, etc) som jag tycker ska få chansen att visa upp sig i en JDT-fotboll.