2024-03-13, 12:37
  #42001
Medlem
Från PKn
-JDT pratar generellt om vikten av att spela "fluent" (flytande), med högt tempo, spela framåt i banan. Han trycker på att fotboll ska vara underhållande att titta på och lyfter ett exempel "om det blir inkast och en spelare går dit inkastet ska kastas så är det inte tempostarkt. Då blir det tråkigt".

Han vill inte prata om formationer, utan säger bara att ibland kommer det se ut som att vi spelar med tre försvarare, ibland med fyra.
Citera
2024-03-13, 12:38
  #42002
Medlem
mishimas avatar
Gillar överraskningarna som kom med.

Det är fyra killar med en positiv trend och som tycks trivas där de är. Ondrejka har ju till exempel inlett bra i Belgien. Värt att belönas.
Citera
2024-03-13, 12:41
  #42003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jojo du har rätt om u21-spelarna.
Men förstår inte riktigt varför folk verkar så nöjda med denna trupp men spydde galla över Jannes uttagningar. Inga större skillnader.
Spännande med Ondrejka iaf.
Men truppen i sig är väl inget självändamål? Det viktigaste är att vi vinner. Det näst viktigaste är hur det ser ut när vi vinner.

Sen ska det ju sägas att JDT var tydlig med att han har haft en dialog med Bäckström. Det är alltså inte omöjligt att JDT gärna hade sett Bergvall och Roony, men att U21 fick gå före den här gången.

Jag är också exalterad över Roony och Bergvall, men sen måste saker och ting få ta sin tid. Bergvall och Roony kommer spela i landslaget förr eller senare. Nu har vi redan ett par unga, mer etablerade landslagsspelare (Hugo Larsson, Svanberg, etc) som jag tycker ska få chansen att visa upp sig i en JDT-fotboll.
__________________
Senast redigerad av mushymushy 2024-03-13 kl. 12:46.
Citera
2024-03-13, 12:41
  #42004
Medlem
DjPuttes avatar
Tror problemet var att U21 hade sitt kval och då vågade man inte ta ut dem man ville skulle finnas med i LDT:s första uttagning, Tror dessa 5 som saknas kommer vara med i nästa trupp som han kommer ta ut!

Sedan vem f*n släpade in Olof Lundh värre kritisk person är sällan skådad, TV4 måste ju kapa bort han från allt vad expert och annat för skrämmande dåligt gjort av han nästan som han har ett agg mot JDT!
Citera
2024-03-13, 12:41
  #42005
Medlem
Kundalinis avatar
Hur funkar det?

Den uttagning han presenterat idag, i vilken utsträckning kan han ändra på den? Skulle han i teorin kunna ta ut en ny trupp utan en enda av dessa spelare med i den nära framtiden eller är det reglerat på något sätt?
Citera
2024-03-13, 12:45
  #42006
Medlem
eternussermos avatar
Känns som att han redan bott in sig på Evenemangsgatan 31 och har blivit introducerat i lunchgänget som promotar samma trötta spelare som tidigare.
Citera
2024-03-13, 12:48
  #42007
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy

Kristoffer Nordfeldt
Linus Wahlqvist
Emil Forsberg
Samuel Gustafson
Jesper Karlström


Trötta namn
__________________
Senast redigerad av Lundbonden 2024-03-13 kl. 13:00.
Citera
2024-03-13, 12:50
  #42008
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Hur funkar det?

Den uttagning han presenterat idag, i vilken utsträckning kan han ändra på den? Skulle han i teorin kunna ta ut en ny trupp utan en enda av dessa spelare med i den nära framtiden eller är det reglerat på något sätt?
Matchtrupper ska ju registreras och så vidare, sen får man såklart byta ut spelare vid sjukdom och skador och så. Det finns säkert ett reglemente som anger hur många ersättningar får göras.

Däremot, om vi leker att JDT får göra hur han vill fram till matchdagen så skulle hans förtroende bland spelarna störtdyka om man är överens i ena stunden att en spelare ska spela, presenteras i den officiella truppen och sedan plötsligt ändrar han sig. Det skulle få katastrofala följder för hans ledarskap.
Citera
2024-03-13, 12:50
  #42009
Medlem
DjPuttes avatar
En sak som är värt att notera är ett det verkar som om man jobbar på att få in dessa Daskar som har möjlighet att spela i Svenska landslaget, Det är en intressant utveckling som sker att man FÖRSÖKER under Jannes tid hände det inte att dyl saker ens skedde...
Gissar nog JDT har haft en viss kontakt med dessa båda spelare också fast han vill inte säga så, Bara vänta och se om dem kan komma på andra tankar Jörgensen & Mattsson om värdera det initiala beslut dem tagit!
Citera
2024-03-13, 12:57
  #42010
Medlem
JDT hade iallafall mage att fimpa Quaison i förmån till mer formstarka spelare, det kan man se som ett plus.

Al-Ettifaq och Steven Gerrard vill göra sig av med honom till varje pris och har inte spelat någon match på länge
__________________
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2024-03-13 kl. 13:05.
Citera
2024-03-13, 13:02
  #42011
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Tror det kan bli bra. Men ett gäng spelare känns förbisedda.

Kul med Larsson iaf. Men den var väntad

Larsson var ju med och fick speltid redan under Jannes tid.
Knappast ny eller en skräll.

Om fyra år kommer folk tycka han är gammal och tråkig när någon ny tonåring gör en bra match i allsvenskan som de vill ha in till landslaget.

Den största skrällen är ju helt klart Nordfeldt eftersom Wahlqvist och JDT har arbetat ihop i Blackburn
__________________
Senast redigerad av Kalikamar 2024-03-13 kl. 13:08.
Citera
2024-03-13, 13:06
  #42012
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Men truppen i sig är väl inget självändamål? Det viktigaste är att vi vinner. Det näst viktigaste är hur det ser ut när vi vinner.

Sen ska det ju sägas att JDT var tydlig med att han har haft en dialog med Bäckström. Det är alltså inte omöjligt att JDT gärna hade sett Bergvall och Roony, men att U21 fick gå före den här gången.

Jag är också exalterad över Roony och Bergvall, men sen måste saker och ting få ta sin tid. Bergvall och Roony kommer spela i landslaget förr eller senare. Nu har vi redan ett par unga, mer etablerade landslagsspelare (Hugo Larsson, Svanberg, etc) som jag tycker ska få chansen att visa upp sig i en JDT-fotboll.

Jo men den biten reagerade jag minst på även om jag ville att de iaf skulle sitta på bänken med stora grabbarna.

Reagerade mer på om t.ex Nordfeldt, Gustafsson, Wahlqvist är de bästa på sin position i dagsläget eller om det fanns andra som borde gått före i bättre slag.

Nu vet vi förvisso inte exakt hur JDT kommer ställa upp. Men 4-2-2 lär det inte bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in