2024-03-13, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Friendly fire är ju vad det låter som, eld från sin egen sida. Detta kan ju vara medvetet som när man hävdar att Israel använt sig av Hannibal direktivet, eller omedvetet som när man mejade ner de 3 halvnakna gisslan.
Det märks ju hur ni glider på sanningen. Först hade israel beordrat sina soldater att beskjuta egna byar, med stridsvagn, sen blev det plötsligt friendly fire dom i normala fall betecknar rena misstag. Och som källa anges en skrift som heter intifada. Behöver inte kommentera detta mer.
Citera
2024-03-13, 10:34
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Det märks ju hur ni glider på sanningen. Först hade israel beordrat sina soldater att beskjuta egna byar, med stridsvagn, sen blev det plötsligt friendly fire dom i normala fall betecknar rena misstag. Och som källa anges en skrift som heter intifada. Behöver inte kommentera detta mer.
Nej, det är både och. Som sagt, läs Hannibal direktivet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hannibal_Directive
Citera
2024-03-13, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dupazbita
Det spelar ingen roll vem som mejade vem eller varför. Det tunga historietåget rullar vidare. Hamas ska förgöras. Gisslan ska fritas och hämnas. Gaza, Västbanken, Libanon och allt omkring ska annekteras och rensas från muhammedaner. Eretz Israel! Exakt som Herren kungjorde för Abraham: "Åt dina efterkommande skall jag ge detta land, från Egyptens flod ända till den stora floden, floden Eufrat”. Första Moseboken 15:18
Ska man vara lite petig så är ju även araber Abrahams ättlingar bara för att han inte kunde hålla sig och skaffade barn med andra än sin fru.
Citera
2024-03-13, 12:28
Medlem
Ironin är tjock: Israel toppar listan över platser för araber i Mellanöstern, med jobbmöjligheter, utbildning och sjukvård som är ljusår från vad deras grannländer erbjuder.

Det här kontrastlandskapet, där grannar dras ner av fattigdom, låg utbildningsnivå och arbetslöshet, skapar en farlig grogrund för extremiströrelser och konspirationsteorier – precis det vi bevittnar i Gaza, Jemen, Libanon och Syrien.

Många unga män i dessa konfliktdrabbade regioner, som kämpar under Hamas flagg, har sannolikt ingen klar bild av varför de ens är i strid. De har matats med idén om att deras misslyckanden – arbetslöshet, fattigdom, brist på utbildning – är någon annans fel.

Tragiskt nog är det denna vilseledning, krig och hat som blir deras skäl att kliva ur sängen varje morgon. En bitter sanning, att deras sökande efter syfte utnyttjas i konfliktens mörka spel.
Citera
2024-03-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoom-out
Ironin är tjock: Israel toppar listan över platser för araber i Mellanöstern, med jobbmöjligheter, utbildning och sjukvård som är ljusår från vad deras grannländer erbjuder.

Det här kontrastlandskapet, där grannar dras ner av fattigdom, låg utbildningsnivå och arbetslöshet, skapar en farlig grogrund för extremiströrelser och konspirationsteorier – precis det vi bevittnar i Gaza, Jemen, Libanon och Syrien.

Många unga män i dessa konfliktdrabbade regioner, som kämpar under Hamas flagg, har sannolikt ingen klar bild av varför de ens är i strid. De har matats med idén om att deras misslyckanden – arbetslöshet, fattigdom, brist på utbildning – är någon annans fel.

Tragiskt nog är det denna vilseledning, krig och hat som blir deras skäl att kliva ur sängen varje morgon. En bitter sanning, att deras sökande efter syfte utnyttjas i konfliktens mörka spel.

Visst är det så. Problemet är att dessa araber är bärare av ett genom i totalt förfall. Om 30 år är de säkert nere på somaliernas nivå.

Perfekt storm!
Citera
2024-03-13, 19:03
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Darude och Teu
Jag kom för att informera att Er idol Marwan Issa nr 3 är död. Just nu så rostar han i helvetet. Tror du Darude /Teu innan han fick en 1a klass biljett till helvetet ( av IDF) att han kanske tyckte att 7/10 dådet var en dålig ide ? Er reflektion?

Nu ska vi ta Sinwar och Mohammed Deif

Sedan tar vi de andra i Qatar

Khaled Meshaal; Mahmoud Zahar, Ismail Haniyeh;

Sitter du fortfarande här, varje dag, och ihärdigt försvarar Israels brutaliteter gentemot civilbefolkningen med det där ironiskt skämtsamma skitsnackandet? Det är i varje fall bra att du äntligen erkänt att du tillhör kategorin sionister som omfattas av Israels "law of return".

Man måste vara en riktigt usel och avskyvärt härsklysten människa, en psykopat, för att så belåtet försvara att Israel dödat fler barn under 5 månader än världens alla konflikter under en 4-års period sammantaget:

Citat:
In just five months, Israel has killed more children in a strip of land the size of the US state of Philadelphia than all conflicts worldwide did in the past four years combined, said a UN special rapporteur today.

In a scathing report presented to the United Nations, Francesca Albanese, the UN special rapporteur on the occupied Palestinian territories, decried the ongoing crisis in Gaza, describing it as a systematic process tantamount to genocide.

https://www.middleeastmonitor.com/20...un-rapporteur/

"Destroying a population from its roots", som Francesca Albanese kallar det, är precis vad man gör.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-03-13 kl. 19:09.
Citera
2024-03-13, 20:35
Medlem
15000 civila och 15000 Hamas grisar är väl inget antal...

5 mån är 3000 döda per månad för jag antar det är ok att döda terrorister

Saddam Hussein dödade 1988, 6000 på en sek med cyanid gas.

Jag vill bara att pallar lär en läxa Darude... Ni måste trots allt tuktas och kuvas hårt

Men jag är en fredens man
Ge tillbaka gisslan så får pallarna mat...simpelt och fort...sen dödar IDF Hamas och styr säkerheten i Gaza. Kommer bli lugnt och fint framöver.

Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Sitter du fortfarande här, varje dag, och ihärdigt försvarar Israels brutaliteter gentemot civilbefolkningen med det där ironiskt skämtsamma skitsnackandet? Det är i varje fall bra att du äntligen erkänt att du tillhör kategorin sionister som omfattas av Israels "law of return".

Man måste vara en riktigt usel och avskyvärt härsklysten människa, en psykopat, för att så belåtet försvara att Israel dödat fler barn under 5 månader än världens alla konflikter under en 4-års period sammantaget:

https://www.middleeastmonitor.com/20...un-rapporteur/

"Destroying a population from its roots", som Francesca Albanese kallar det, är precis vad man gör.
Senast redigerad av David1982 2024-03-13 kl. 21:01.
Citera
2024-03-13, 21:02
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
15000 civila och 15000 Hamas grisar är väl inget antal...

5 mån är 3000 döda per månad för jag antar det är ok att döda terrorister

Saddam Hussein dödade 1988, 6000 på en sek med cyanid gas.

Jag vill bara att pallar lär en läxa Darude... Ni måste trots allt tuktas hårt

Jag är inte palestinier, du är däremot en vidrig avkomma som inte bara försvarar Israels oräkneliga krigsbrott, men dessutom tycks få din dagliga endorfinkick av att se oskyldiga barn massakreras.

Du gillar att använda historiska överträdelser som argument för att just Israel (och bara Israel) då får göra samma sak. Dresden gillar du, när ni fick döda massa tyska barn, och nu nämner du Saddam Hussein. Men aldrig ser jag dig nämna judar som dör och att det vore "försvarbart" och något andra får göra mot er enligt samma logik.

Till skillnad från dig tar jag avstånd från alla överträdelser, krigsbrott och folkmord. Du däremot är bara en ondsint och elak jävel, en sionist, förmodligen bosättare, som anammat nazisternas ideologi men bara gjort några smärre korrigeringar i protokollet för vilka man får mörda ostraffat.
Senast redigerad av -DaRude- 2024-03-13 kl. 21:04.
Citera
2024-03-13, 21:20
Medlem
en fredens man... så rörande
Jag tillhör dessvärre hökarna

Du förstår när jag var 14 så var jag med schack klubben. Det fick förstås några typer tro att jag inte kunde slåss🥺 Så en stackare på 2 huvudlängder längre än mig och 90 kg och jag 60 kg ja oddsen var emot mig enl mobbaren.

Han började knuffa mig och greppade mig.
Efter den stunten slutade det med han hade en sprucken läpp, näsblod och blåtira ...ooooopppsss jag kunde krav maga 🥺🥺🥺🥺.

Jag kunde eg bara ge 20% och han skulle förstå...men jag kör Israels anda... slår så förbannat hårt att han eller hans vänner vågade inte ens drömma att jävlas med mig.

Han lärde sig dock inte om försöka hitta svagare byten....fanns oxå en asiat i schack klubben, som han trodde han kunde mobba då han bar glasögon och lite nördig, data nörd på sin tid (datakörkort).. Asiaten kunde dessvärre för mobbaren karate
Ja du kan gissa utgången för mobbaren...jag var snällare...åtminstone behöll han tänderna när vi slogs (obs att inget skadestånd för mobbaren då han attackerade asiaten).

Så vad är budskapet tror du Darude?

Samma med Israel: Om folk attackerar Israel...så slår Israel till hårt så man lär sig att reflektera sina synder

Tror du Pallar ngnsin kommer våga göra en 7/10 efter detta??

P.S krigsbrott finns det inget tal om än . IDF är en barmhärtig försvarsmakt

och snacka inte skit... vi vet alla här du stödjer Hamas dådet och ser kidnappning av en bebis som "motstånd" .

Citat:
Jag är inte palestinier, du är däremot en vidrig avkomma som inte bara försvarar Israels oräkneliga krigsbrott, men dessutom tycks få din dagliga endorfinkick av att se oskyldiga barn massakreras.

Du gillar att använda historiska överträdelser som argument för att just Israel (och bara Israel) då får göra samma sak. Dresden gillar du, när ni fick döda massa tyska barn, och nu nämner du Saddam Hussein. Men aldrig ser jag dig nämna judar som dör och att det vore "försvarbart" och något andra får göra mot er enligt samma logik.

Till skillnad från dig tar jag avstånd från alla överträdelser, krigsbrott och folkmord. Du däremot är bara en ondsint och elak jävel, en sionist, förmodligen bosättare, som anammat nazisternas ideologi men bara gjort några färre korrigeringar i protokollet för vilka man får mörda ostraffat.
Senast redigerad av David1982 2024-03-13 kl. 21:37.
Citera
2024-03-13, 21:41
Medlem
stayboosteds avatar
Citat:

Till skillnad från dig tar jag avstånd från alla överträdelser, krigsbrott och folkmord. Du däremot är bara en ondsint och elak jävel, en sionist, förmodligen bosättare, som anammat nazisternas ideologi men bara gjort några smärre korrigeringar i protokollet för vilka man får mörda ostraffat.

Tar du avstånd från USA:s krig i Mosul 2017? Liknande omständigheter och resultat.

Dom bombade ju sönder hela staden och ca 40.000 dog. Ca 10.000 var ISIS

https://www.independent.co.uk/news/w...-a7848781.html
Senast redigerad av stayboosted 2024-03-13 kl. 21:47. Anledning: formulering
Citera
2024-03-13, 21:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stayboosted
Tar du avstånd från USA:s krig i Mosul 2017?

Dom bombade ju sönder hela staden och ca 40.000 dog. Ca 10.000 var ISIS.

Givetvis, jag förstår att du precis som David1982 inte ser irakier som människor, ni israeliter är ju nazister till naturen. Kanske därför ni dödar lika många oskyldiga barn under 5 månader som världens alla konflikter sammantaget under 4 år. Precis som jag tar avstånd från USA:s krig i Irak, Afghanistan och alla andra krig de fört illegalt för att roffa åt sig naturresurser, olja, valutaförfogande och makt, tar jag avstånd från Israels expansionskrig i Gaza. Vilken fråga. Israel är f.ö. en militär ockupationsmakt, precis som Ryssland. Tar du avstånd från Ukraina, Azovbatiljonen och alla motståndsrörelser som angriper ryssarna när de gör anspråk på grannens tomt?
Citera
2024-03-13, 22:04
Medlem
Klart jag ser de som människor när de beter sig som människor.

Jag gillar UAE , Bahrain och de är muslimer
Gillar IDF beduiner. Men Hamas,Hizbollah, Saddam Husseins gäng, Ayatollah, IIRG, Al-Assad, Libanon är mina edsvurna fiender
När de ryker så kommer Abrahams religioner enas i harmoni.

Citat:
Givetvis, jag förstår att du precis som David1982 inte ser irakier som människor, ni israeliter är ju nazister till naturen. Kanske därför ni dödar lika många oskyldiga barn under 5 månader som världens alla konflikter sammantaget under 4 år. Precis som jag tar avstånd från USA:s krig i Irak, Afghanistan och alla andra krig de fört illegalt för att roffa åt sig naturresurser, olja, valutaförfogande och makt, tar jag avstånd från Israels expansionskrig i Gaza. Vilken fråga. Israel är f.ö. en militär ockupationsmakt, precis som Ryssland. Tar du avstånd från Ukraina, Azovbatiljonen och alla motståndsrörelser som angriper ryssarna när de gör anspråk på grannens tomt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in